Verslag: Flirting With The Blues – Theater Flint, Amersfoort 13 December 2019

18 december 2019|Concertverslagen|

Tijdens Siftin' Thru Ashes horen we het krachtige drumwerk van Evan goed terug in zijn powervolle solo, terwijl Jonny met zijn toetsenspel hier wederom een fantastische basis voor legt. Matt's melodische, vloeiende stijl van gitaarspelen hebben hem tot één van de meeste populaire bluesgitaristen gemaakt. Drie magistrale muzikanten staan hier, een genot om naar te luisteren.

Concertverslag: Laurence Jones Band – Metropool, Enschede 13 November 2019

19 november 2019|Concertverslagen|

Nu blijkt al dat er stel geweldige muzikanten op het podium staat. Wipe Those Tears Dry is meer poppy, heeft een strak ritme en geweldig gitaarwerk waarin Laurence veelvuldig het wah-wah pedaal gebruikt. Het publiek wordt aangespoord ritmisch mee te klappen en doet dat enthousiast. De zalige slowblues Mistreated is bovenaards, zo mooi. Fantastisch gespeeld met een lange spetterende gitaarsolo en bezorgt puur kippenvel!

Concertverslag Popronde – Leiden 24 oktober 2019

31 oktober 2019|Concertverslagen|

De Popronde is een van de avontuurlijkste en dus leukste verzamelingen van livemuziek in Nederland. In 41 (!) steden spelen dit najaar ca. 140 (!) acts die gezamenlijk meer dan 1600 (!) optredens verzorgen bij circa 800 (!) podia. De verwachting is dat meer dan 155.000 (!) bezoekers dit jaar op pad zullen gaan. De Popronde is ongeveer op driekwart, maar er zijn heel wat steden die nog niet aan de beurt zijn geweest.

Concertverslag: Erwin van Ligten en Wouter Planteijdt – Bluescafé, Apeldoorn 25 oktober 2019

27 oktober 2019|Concertverslagen|

Twee rasmuzikanten die elkaar al jaren kennen, stonden voor het eerst deze avond weer samen op het podium. Zij kwamen slechts één middag bij elkaar om de nummers met elkaar af te stemmen. Het was een zeer geslaagd uniek akoestisch concert optreden door Erwin van Ligten en Wouter Planteijdt. Een gezamenlijk optreden die zeker voor herhaling vatbaar is. Beide muzikanten gaven een fraai muziek visitekaart af voor degenen die voor het eerst kennis maakten met deze rasmuzikanten.

Concertverslag: Dave Warmerdam Band – Bluescafé, Apeldoorn 12 oktober 2019

15 oktober 2019|Concertverslagen|

In het Blueshart van Apeldoorn klonk het afgelopen weekend weer het geluid van de jonge aanstormende Dave Warmerdam Band. De kersverse winnaar van de 'Dutch Blues Challenge 2019'. De band trad vorig jaar november al eerder op in het Bluescafé met een verpletterend optreden. Wat zijn deze jonge enthousiaste muzikanten in de leeftijd tussen de 18 en 24 jaar in het korte bestaan van de band de laatste maanden weer in hun muzikale ontwikkeling verder gegroeid. Van deze band kunnen wij de komende jaren nog veel verwachten. Speelt de band in je buurt. Gaan!

Concertverslag: John Mayer – Ziggo Dome, Amsterdam 10 Oktober 2019

13 oktober 2019|Concertverslagen|

Met enkele subtiele en vernuftige gitaarsolo’s weet Mayer eigenhandig de liefhebbers van het betere snarenwerk al snel om zijn vingers te winden. Het is duidelijk dat de radio-vriendelijke sound van het bekendere werk vanavond op krachtige wijze wordt uitgevoerd. Zelfs ‘Love On The Weekend’ van zijn laatste uitgebrachte album ‘The Search Of Everything’ wordt flink ‘opgepompt’ door de stevige drumsound en massieve bas-tonen.

Verslag: New Blues Festival – De Bonte Wever, Assen 28 September 2019

2 oktober 2019|Concertverslagen|

Het festival wordt voor de vierde keer georganiseerd en met de klinkende namen van Ryan McGarvey, Aynsley Lister, Black Bottle Riot, Dave Chavez Band en de Dave Warmerdam Band staat ons vanavond een mooi gevarieerd programma te wachten! De line-up geeft het publiek volop ruimte om nieuwe muziek te proeven en waar je je hart op kan halen als het gaat om het (verder) ontdekken van de Blues....

Fotoverslag: The Teskey Brothers – TivoliVredenburg, Utrecht 6 September 2019

8 september 2019|Concertverslagen|

Als je in ogenschouw neemt dat de vier kerels elkaar al praktisch hun hele leven kennen, al vele jaren met elkaar spelen en serieus als band bezig zijn sinds 2008, is het verwonderlijk dat ze nog niet eerder zo gehyped zijn zoals ze nu het afgelopen jaar zijn. Stonden ze gisteren nog eventjes bij Matthijs van Nieuwkerk in De Wereld Draait Doorrrr, vanavond gaan we simpelweg genieten van hun jeugdige uitstraling, hun enthousiasme en vooral hun vette soul & groove.

Concertverslag: The Teskey Brothers – Stevenskerk, Nijmegen 17 Juli 2019

23 juli 2019|Concertverslagen|

Op hun debuutplaat grossieren The Teskey Brothers in stevige bluesrock en doorleefde soul en dat is ook wat we hier te horen krijgen. Met een soulstrot waarop Otis Redding en Wilson Pickett jaloers op zouden zijn geweest en bandmembers die muzikaal swingen als een dolle, legt de band een verschroeiende set met zengende blues en soul neer. En het publiek? Dat vreet het. Swingende soul in een zwetende Stevenskerk.