Concertverslagen

Update | Verslag: North Sea Jazz Festival 2018

23 juli 2018|Categories: Concertverslagen|Tags: , , |

Wanneer zondagavond vlak voor het middernachtelijk uur het Billy Hart Quartet de laatste avontuurlijke jazz-tonen door de Hudson-zaal laat klinken, hebben dit jaar ongeveer 75.000 bezoekers de 43e editie van het North Sea Jazz Festival in Rotterdam bezocht. Muzikaal is er zoals gebruikelijk weer behoorlijk breed uitgewaaierd en zijn er naast jazz natuurlijk heel veel andere, dikwijls aanverwante en buitengewoon interessante muziekstijlen aan bod gekomen. Blues Magazine heeft drie dagen lang sfeer geproefd en heeft zich vooral laten verrassen door de meest uiteenlopende varianten uit het muzikale universum die de organisatie van het festival het publiek heeft voorgeschoteld.

Verslag: Eric Clapton & Friends – British Summer Time Festival – Hyde Park, London 8 Juli 2018

14 juli 2018|Categories: Concertverslagen|Tags: , , , , , |

Met Got To Get Better In A Little While, van Derek and the Domino’s volgde een keiharde rockplaat. Ondergetekende zag Clapton deze een week eerder spelen in de Lanxess Arena in Keulen en meende zeker te weten dat beter dan toen onmogelijk was. Niets bleek nochtans minder waar toen de gehele band hier zó in opging dat het nummer een aantal maten werd verlengd om nog maar wat gitaarsolo’s van Clapton en Doyle Bramhall II in te passen. Een glimlach van hier tot gunter toverde zich om de mond van voorman Eric zelf – ook hij wist niet dat-ie hier nog toe in staat zou zijn. Zonder overdrijven; het publiek werd gek en al tijdens het nummer volgde meerdere ovaties.

Concertverslag : Supersonic Blues Machine ft. Billy Gibbons – TivoliVredenburg, Utrecht 9 Juli 2018

12 juli 2018|Categories: Concertverslagen|Tags: , , |

Goed was het dan ook dat ze met Elevate en zeker bij Hard Times lieten horen dat ze uit het juiste blues rock hout gesneden te zijn. Zeker Hard Times werd vol passie gebracht door Kris Barras, in de solo alles uit de kast halend op zijn rug spelend en met zijn tanden. Dit is wat het publiek graag ziet. Het is dan ook een nummer dat dicht bij zijn eigen werk ligt.

Verslag: Holland International Blues Festival Grolloo – 8 & 9 Juni 2018 – Dag 2

13 juni 2018|Categories: Concertverslagen|Tags: , |

Er gaat een siddering door de tent als niemand minder dan Erwin Java het podium opkomt en onder een ovationeel applaus zijn gitaar inplugt. Dan ontstaat er iets magisch, wat zó ontroerend is dat het nu nog steeds kippenvel op mijn armen brengt. Laurence en Erwin brengen gezamenlijk een hommage aan Harry Muskee, aan Cuby & The Blizzards, aan Grolloo...

Verslag: Holland International Blues Festival Grolloo – 8 & 9 Juni 2018 – Dag 1

Het wonderschone Mna Na Eireann kent een prachtige intro door celliste Vanessa, waarna Jeff zijn uitzonderlijke virtuositeit over het publiek uitstrooit. Natuurlijk ontbreekt het prachtige door Stevie Wonder geschreven Cause We’ve Ended As Lovers vandaag ook niet. Een van de nummers waar Jeff Beck onwijs bekend mee is geworden.

Verslag: Rhythm & Blues Night – De Oosterpoort, Groningen 28 April 2018

20 mei 2018|Categories: Concertverslagen|Tags: , |

Al meer dan vijfentwintig edities zijn er al voorafgegaan wanneer zaterdagmiddag de deuren van de Oosterpoort geopend worden voor de jaarlijkse Rhythm & Blues Night. Groningen is deze laatste zaterdag van april weer de plaats waar aanstormende talenten en gevestigde namen in roots- en blues-sector uit zowel binnen- als buitenland met elkaar het podium delen. Lees hier het verslag en bekijk de prachtige fotoserie.

Concertverslag: Walter Trout – Main Street Crossing – Tomball, TX USA 1 Mei 2018

8 mei 2018|Categories: Concertverslagen|Tags: , |

Enfin, kleine zaal, stilte en een van emoties overlopende artiest, dat belooft intimiteit in optima forma…… En dat is slechts een understatement kan ik zeggen. De set is echt niet anders dan op andere avonden, maar het lijkt wel of hij wat meer tijd neemt, iets relaxter speelt, zijn verhalen zijn wat langer en zijn humor is trouwens ook heel wat harder dan wat ik ooit in Nederland van hem heb gehoord.