Concertverslagen

Onnavolgbare blues-show van Laurence Jones bij Heyhoef-Backstage!

14 december 2018|Categories: Concert, Tour & Festival Nieuws, Concertverslagen, Interviews|Tags: , |

Het nog zo jonge muziekpodium Heyhoef-Backstage (bijna 5 jaar) in de Reeshof te Tilburg, kan na vorige week zaterdag weer een hoogtepunt aan haar palmares toevoegen. De Britse blues-ster Laurence Jones, die inmiddels gewend is aan de grote podia in Europa voelde zich in de sfeervolle club-ambiance van de Heyhoef als een vis in het water.

Concertverslag: An Evening Of Ronnie Lane and more – Nr. 2, Vorden 9 December 2018

13 december 2018|Categories: Concertverslagen|Tags: , |

Onder de titel “An Evening of Ronnie Lane and more” brengen de drie mannen op een ontspannen en vaak humoristische wijze een eerbetoon aan de persoon èn de muziek van Ronnie Lane, die in de sixties samen met Steve Marriott verantwoordelijk was voor veel van de grote hits van Small Faces, zoals All Or Nothing, Lazy Sunday, The Universal en Itchycoo Park.

Verslag: Flirting With The Blues – Theater Flint, Amersfoort Zaterdag 1 December 2018

5 december 2018|Categories: Concertverslagen|Tags: , |

Het zevental begint met Alan’s instrumentale Texas shuffle Say Howdy, gevolgd door een werkelijk sublieme versie van de slowblues Three Hours Past Midnight (Johnny Guitar Watson), en met een hoofdrol voor Danny en Alan. Nekharen gaan overeind staan en ogen worden vochtig, wat een intense performance.

Verslag: Flirting With The Blues – Theater Flint, Amersfoort – Vrijdag 30 November 2018

4 december 2018|Categories: Concertverslagen|Tags: , |

Een nieuw hoogtepunt is het swingende door Bennett gezongen Feeling Alright, van oorsprong een Traffic nummer maar later vooral bekend geworden door Joe Cocker. Nóg een speciaal moment is het door Laurence solo gespeelde Drifting Blues, wat een prachtig ingetogen gespeelde versie van deze pure bluessong.

Verslag: Amstelveen City Blues – P60, Amstelveen 3 November 2018

7 november 2018|Categories: Concertverslagen|Tags: |

Over het concert kan ik kort zijn: een anderhalf uur durende rollercoaster van opperste, intense bluesrock. Tegen het eind van het concert horen we een fijn nieuwtje: Eric kondigt namelijk zijn nieuwe album aan voor 8 februari 2019! Daar kijken we dan al reikhalzend naar uit! Het flitsende optreden wordt in stijl afgesloten met Little Wing.

Concertverslag: An Evening With Beth Hart – TivoliVredenburg, Utrecht 29 Oktober 2018

1 november 2018|Categories: Concertverslagen|Tags: |

De avond vliegt voorbij en het is ondoenlijk om alle songs te beschrijven en voor je het in de gaten hebt is het ineens afgelopen na het indrukwekkende St Theresa! Uiteraard wil de enthousiaste menigte méér en dat krijgen ze dan ook, in de vorm van Love Is A Lie, Jazz Man, Fire On The Floor en als laatste het door Beth alleen achter de vleugel uitgevoerde Leave The Light On.

Verslag: Ramblin’ Roots Festival – TivoliVredenburg, Utrecht 20 Oktober 2018

24 oktober 2018|Categories: Concertverslagen|Tags: |

Werd in de vorige vier edities nog geopteerd voor een mix van blues- en americana artiesten dan is voor deze editie resoluut de kaart getrokken van de americana. Grote blues artiesten nog aanwezig op de vorige edities als een Robert Cray, Sonny Landreth, Matt Andersen of een Jonny Lang lijken definitief verdwenen. De roots- en americana liefhebber komt zodoende nog meer aan zijn trekken.

Concertverslag: Daniël Lohues Elektrisch – TivoliVredenburg, Utrecht 13 Oktober 2018

18 oktober 2018|Categories: Concertverslagen|Tags: , |

Uit volle borst schreeuwt de hele zaal het hele refrein mee, Daniel is zelfs even ontroerd. "Wat hebben we het met zijn allen toch mooi voor mekare". Met deze wijsheid kunnen we het leven relativeren. Nog twee nummers naar een geweldig einde, "Ze Benn Benauwder Veur Joe" over de angst die we kennen voor slangen, beren en voor mensen. Maar let op, "als zij dat kunnen roek'n, dan be'j an de beurt".

Update | Verslag: North Sea Jazz Festival 2018

23 juli 2018|Categories: Concertverslagen|Tags: , , |

Wanneer zondagavond vlak voor het middernachtelijk uur het Billy Hart Quartet de laatste avontuurlijke jazz-tonen door de Hudson-zaal laat klinken, hebben dit jaar ongeveer 75.000 bezoekers de 43e editie van het North Sea Jazz Festival in Rotterdam bezocht. Muzikaal is er zoals gebruikelijk weer behoorlijk breed uitgewaaierd en zijn er naast jazz natuurlijk heel veel andere, dikwijls aanverwante en buitengewoon interessante muziekstijlen aan bod gekomen. Blues Magazine heeft drie dagen lang sfeer geproefd en heeft zich vooral laten verrassen door de meest uiteenlopende varianten uit het muzikale universum die de organisatie van het festival het publiek heeft voorgeschoteld.

Verslag: Eric Clapton & Friends – British Summer Time Festival – Hyde Park, London 8 Juli 2018

14 juli 2018|Categories: Concertverslagen|Tags: , , , , , |

Met Got To Get Better In A Little While, van Derek and the Domino’s volgde een keiharde rockplaat. Ondergetekende zag Clapton deze een week eerder spelen in de Lanxess Arena in Keulen en meende zeker te weten dat beter dan toen onmogelijk was. Niets bleek nochtans minder waar toen de gehele band hier zó in opging dat het nummer een aantal maten werd verlengd om nog maar wat gitaarsolo’s van Clapton en Doyle Bramhall II in te passen. Een glimlach van hier tot gunter toverde zich om de mond van voorman Eric zelf – ook hij wist niet dat-ie hier nog toe in staat zou zijn. Zonder overdrijven; het publiek werd gek en al tijdens het nummer volgde meerdere ovaties.

Concertverslag : Supersonic Blues Machine ft. Billy Gibbons – TivoliVredenburg, Utrecht 9 Juli 2018

12 juli 2018|Categories: Concertverslagen|Tags: , , |

Goed was het dan ook dat ze met Elevate en zeker bij Hard Times lieten horen dat ze uit het juiste blues rock hout gesneden te zijn. Zeker Hard Times werd vol passie gebracht door Kris Barras, in de solo alles uit de kast halend op zijn rug spelend en met zijn tanden. Dit is wat het publiek graag ziet. Het is dan ook een nummer dat dicht bij zijn eigen werk ligt.