Concertverslagen

Verslag: Rhythm & Blues Night – De Oosterpoort, Groningen 28 April 2018

20 mei 2018|Categories: Concertverslagen|Tags: , |

Al meer dan vijfentwintig edities zijn er al voorafgegaan wanneer zaterdagmiddag de deuren van de Oosterpoort geopend worden voor de jaarlijkse Rhythm & Blues Night. Groningen is deze laatste zaterdag van april weer de plaats waar aanstormende talenten en gevestigde namen in roots- en blues-sector uit zowel binnen- als buitenland met elkaar het podium delen. Lees hier het verslag en bekijk de prachtige fotoserie.

Concertverslag: Walter Trout – Main Street Crossing – Tomball, TX USA 1 Mei 2018

8 mei 2018|Categories: Concertverslagen|Tags: , |

Enfin, kleine zaal, stilte en een van emoties overlopende artiest, dat belooft intimiteit in optima forma…… En dat is slechts een understatement kan ik zeggen. De set is echt niet anders dan op andere avonden, maar het lijkt wel of hij wat meer tijd neemt, iets relaxter speelt, zijn verhalen zijn wat langer en zijn humor is trouwens ook heel wat harder dan wat ik ooit in Nederland van hem heb gehoord.

Verslag: Rockin’ The Blues Festival – Cultuurpodium Boerderij, Zoetermeer 16 Maart 2018

19 maart 2018|Categories: Concertverslagen|Tags: , , , , , |

Tijdens de grande finale komen alle artiesten het podium op en gaat het dak er helemaal af: deze vier klasbakken weten van geen ophouden en slingeren de ene na de andere gitaarsolo de zaal in. Met een subtiel gespeelde doch zeer uitgebreide versie van Red House komt iedereen flink aan bod en wordt geheel duidelijk wat een stelletje hoog niveau gitaristen hier samen op dat podium staan.

Concertverslag: Will Hoge & Dean Owens – NiXenMeeR, Enschede 2 Maart 2018

7 maart 2018|Categories: Concertverslagen|Tags: , |

Wanneer hij achter de piano kruipt komen zijn frustraties over zijn liefdesleven aan bod. Mijn god, wat heeft hij nog een hoop problemen, zo aangrijpend is het nummer Too Late Too Soon. Dan pakt hij zijn mondharmonica erbij, even zijn gitaar stemmen en dan zet hij het nummer A Little Bit Of Rust in. Op het album 'Anchors' zingt hij dit samen met Sheryl Crow, nu doet hij het zonder haar.

Concertverslag: CD Presentatie 35 Jaar Juke Joints – Poppodium De Spot, Middelburg 4 Maart 2018

6 maart 2018|Categories: Concertverslagen|Tags: |

De eerste CD/DVD werd door Peter Kempe overhandigd aan Marcel Van der Linden van de Dutch Blues Foundation, voor wat de DBF doet voor de Nederlandse Blues! Wat Kempe niet voorzag, was dat hij even moest blijven staan van Marcel van der Linden. De reden hiervoor was dat Marcel aan Peter Kempe en Kees Wielemaker mocht vertellen dat zij verkozen waren voor de Keeping The Blues Alive Award 2017.