Concertverslagen

Interview en concertverslag: JC Cherry in JJ Music House, Zoetermeer 05-juli-2024.

Zangeres Conchita Venderbosch en gitarist Jelle Wunderink kende elkaar al langer, maar nadat hun eerste single 'Don't Walk Away' die in januari uitkwam goed ontvangen werd, was de vervolgstap een kleine voor JJ Cherry. Fijn optreden van deze Nederlandse bluesband. ... Lees het verslag

North Sea Jazz Festival 2024 – Verslag Dag 3

De laatste dag van het North Sea Jazz Festival 2024 in Rotterdam Ahoy kende een mix van bekende en nieuwe artiesten. Hoewel het festival kritiek kreeg vanwege het ontbreken van grote headliners, leverden artiesten zoals Cedric Burnside, Candy Dulfer en Sting onvergetelijke optredens. Ook Karsu en Cory Henry zorgden voor energieke shows. Het festival blijft een divers muzikaal spektakel met verrassende acts ... Lees het verslag
Concertfoto Stevie Nicks Ziggo Dome Amsterdam 2024

Concertverslag: Stevie Nicks – Ziggo Dome Amsterdam, 19 juli 2024

Stevie Nicks gaf op 19 juli 2024 een indrukwekkend concert in de Ziggo Dome, Amsterdam. Het publiek applaudisseerde enthousiast na elk nummer. Nicks speelde met haar band oude hits en vertelde verhalen over haar carrière. Ze eerde Tom Petty en Christine McVie met emotionele tributes. De avond was een nostalgische reis vol muziek en herinneringen, waarbij Nicks bewees nog steeds een krachtig optreden neer te kunnen zetten ... Lees het verslag
Festivalverslag: Bospop 2024

Festivalverslag: Bospop 2024

Bospop 2024 was muzikaal gezien een erg fijne editie, met top acts, die voor elk wat wils boden. De ongemakken veroorzaakt door het weer werden daarmee voor lief genomen. Hoogtepunten; John Fogerty, The Damn Truth, King King en Christone "Kingfish: Ingramm ... Lees het verslag
Concertfoto: Christone "Kingfish" Ingram op het North Sea Jazz Festival 2024

North Sea Jazz Festival 2024 – Verslag Dag 2

De tweede dag van het NN North Sea Jazz Festival 2024 in Rotterdam Ahoy was een groot succes. Christone "Kingfish" Ingram maakte indruk met zijn krachtige bluesoptreden, terwijl Anouk en het Metropole Orkest als ook Joss Stone een betoverende show gaven. De diversiteit aan genres en talent zorgde voor een onvergetelijke muzikale ervaring. Lees het verslag van dag 2 en bekijk de foto's van de diverse optredens ... Lees het verslag
Concertfoto D.K. Harrell op het North Sea Jazz Festival 2024

North Sea Jazz Festival 2024 – Verslag Dag 1

Wat een fantastische start van het North Sea Jazz Festival! Rotterdam Ahoy barstte van de energie met meer dan 150 optredens en ruim 1300 musici verspreid over 16 podia. Met artiesten zoals Emily King, Kinga Glyk, Sammy Rae & The Friends, Olivia Dean, D.K. Harrell, en vele anderen was er voor iedereen iets bijzonders te beleven. Lees hier het verslag van dag 1 en geniet van de prachtige foto's ... Lees het verslag
Concertfoto: ZZ Top

Concertverslag: ZZ Top – Afas Live Amsterdam, 8 juli 2024

ZZ TOP, de legendarische Texaanse rockband, rockte de AFAS LIVE in Amsterdam. Het publiek, voornamelijk mannen van middelbare leeftijd, genoot van klassiekers als 'Gimme All Your Loving' en 'La Grange'. SLOPER, met drummers Mario Goossens en Cesar Zuiderwijk, opende de avond met hun krachtige rock. ZZ TOP geeft het publiek zoals altijd waarvoor het gekomen is en met sterke troeven als 'Sharp Dressed Man' en 'Legs' achter de hand kan de band zich beroepen op een ijzersterke set zonder zwakke momenten. Lees hier het verslag en bekijk de foto's ... Lees het verslag
concertfoto Gary Clark Jr

Concertverslag: Gary Clark Jr – 013 Tilburg, 4 juli 2024

Gary Clark Jr. deed na 5 jaar Nederland weer aan met een fantastisch concert in een druk maar niet uitverkocht poppodium 013 in Tilburg. Het was een fantastische avond waar vele muziekstijlen te horen waren maar waar Clark met zijn gitaarsolo’s toch steeds weer terugkwam bij zijn roots, The Blues. Hoogtepunten waren het bekende Bright Lights en Maktub, maar ook Habits van zijn laatste album JPEG RAW maakte veel indruk. Lees hier het verslag en bekijk de foto's. ... Lees het verslag
Concertfoto Jason Ricci juni 2024

Concertverslag: Jason Ricci and The Bad Kind – De Bosuil Weert, 30 juni 2024

Jason Ricci's concert in Weert markeerde zijn terugkeer naar Europa na een lange afwezigheid vanwege persoonlijke problemen. Ricci heeft sinds zijn comeback meerdere prijzen gewonnen, waaronder de Blues Music Award 2024 voor mondharmonica. Hoogtepunten waren nummers als "Baked Potato," "Broken Toy," en "St. James Infirmary." Ricci en zijn band zorgden voor een energieke en emotionele show, en fans waren enthousiast hem weer te zien. Het was een fantastische middag vol geweldige muziek en sfeer. Lees hier het verslag en bekijk de foto's ... Lees het verslag
sfeerfoto Rotterdam Bluegrass Festival

Rotterdam Bluegrass Festival met uitverkochte zaterdag groot succes

Met een uitverkochte zaterdag was de twaalfde editie van het Rotterdam Bluegrass Festival weer een groot succes. Mensen uit heel Nederland - én van ver daarbuiten - wisten het groene, knusse Noordplein te vinden. Verspreid over drie dagen trakteerden zo'n dertig acts uit binnen- en buitenland het publiek op Amerikaanse rootsmuziek. Bluegrass, country, folk en americana, met hier en daar een uitstapje richting punk of woestijnblues. Naast live muziek was er een uitgebreid randprogramma met verrassende kinderactiviteiten, workshops, theater, een markt en natuurlijk veel eten en drinken. Lees meer over het succes van de twaalfde editie van het Rotterdam Bluegrass Festival ... Lees het verslag