Concertverslagen

Concertfoto: ZZ Top

Concertverslag: ZZ Top – Afas Live Amsterdam, 8 juli 2024

ZZ TOP, de legendarische Texaanse rockband, rockte de AFAS LIVE in Amsterdam. Het publiek, voornamelijk mannen van middelbare leeftijd, genoot van klassiekers als 'Gimme All Your Loving' en 'La Grange'. SLOPER, met drummers Mario Goossens en Cesar Zuiderwijk, opende de avond met hun krachtige rock. ZZ TOP geeft het publiek zoals altijd waarvoor het gekomen is en met sterke troeven als 'Sharp Dressed Man' en 'Legs' achter de hand kan de band zich beroepen op een ijzersterke set zonder zwakke momenten. Lees hier het verslag en bekijk de foto's ... Lees het verslag
concertfoto Gary Clark Jr

Concertverslag: Gary Clark Jr – 013 Tilburg, 4 juli 2024

Gary Clark Jr. deed na 5 jaar Nederland weer aan met een fantastisch concert in een druk maar niet uitverkocht poppodium 013 in Tilburg. Het was een fantastische avond waar vele muziekstijlen te horen waren maar waar Clark met zijn gitaarsolo’s toch steeds weer terugkwam bij zijn roots, The Blues. Hoogtepunten waren het bekende Bright Lights en Maktub, maar ook Habits van zijn laatste album JPEG RAW maakte veel indruk. Lees hier het verslag en bekijk de foto's. ... Lees het verslag
Concertfoto Jason Ricci juni 2024

Concertverslag: Jason Ricci and The Bad Kind – De Bosuil Weert, 30 juni 2024

Jason Ricci's concert in Weert markeerde zijn terugkeer naar Europa na een lange afwezigheid vanwege persoonlijke problemen. Ricci heeft sinds zijn comeback meerdere prijzen gewonnen, waaronder de Blues Music Award 2024 voor mondharmonica. Hoogtepunten waren nummers als "Baked Potato," "Broken Toy," en "St. James Infirmary." Ricci en zijn band zorgden voor een energieke en emotionele show, en fans waren enthousiast hem weer te zien. Het was een fantastische middag vol geweldige muziek en sfeer. Lees hier het verslag en bekijk de foto's ... Lees het verslag
sfeerfoto Rotterdam Bluegrass Festival

Rotterdam Bluegrass Festival met uitverkochte zaterdag groot succes

Met een uitverkochte zaterdag was de twaalfde editie van het Rotterdam Bluegrass Festival weer een groot succes. Mensen uit heel Nederland - én van ver daarbuiten - wisten het groene, knusse Noordplein te vinden. Verspreid over drie dagen trakteerden zo'n dertig acts uit binnen- en buitenland het publiek op Amerikaanse rootsmuziek. Bluegrass, country, folk en americana, met hier en daar een uitstapje richting punk of woestijnblues. Naast live muziek was er een uitgebreid randprogramma met verrassende kinderactiviteiten, workshops, theater, een markt en natuurlijk veel eten en drinken. Lees meer over het succes van de twaalfde editie van het Rotterdam Bluegrass Festival ... Lees het verslag
Concertfoto: Buddy Guy (Holland International Blues Festival Grolloo 2024)

Verslag: Holland International Blues Festival – Grolloo 13, 14 & 15 Juni 2024

Lees ons verslag en bekijk de foto's van het Holland International Blues Festival 2024. Ontdek de sfeer, de muziek en het bluesplezier! ... Lees het verslag
Concertverslag: Dom Martin Band - De Radstake, Heelweg (organisatie Tico Tico) 16 juni 2024

Concertverslag: Dom Martin Band – De Radstake, Heelweg (organisatie Tico Tico) 16 juni 2024

Een geweldig goed concert van de Dom Martin Band. Het akoestische begin (fantastisch gespeeld maar voor sommige bezoekers wat aan de lange kant, respect voor het muisstille publiek) en daarna met de hele band was het in één woord: fantastisch ... Lees het verslag
Festivalverslag: Rory Gallagher Tribute Festival 30 mei - 2 juni 2024

Festivalverslag: Rory Gallagher Tribute Festival 30 mei – 2 juni 2024

De muzikale bedevaart naar het Rory Gallagher Tribute Festival in Ballyshannon Ierland, was wederom een groot Bluesfeest. Met 44 acts die op vier dagen verspreid door het stadje optraden was er voor elk wat wils. Een verslag ... Lees het verslag
Concertfoto Floor Jansen

Fotoverslag: Floor Jansen + Anneke van Giersbergen – BRIDGE Gitaar Festival, 1 juni 2024 Klokgebouw Eindhoven

Op 1 juni 2024, tijdens het BRIDGE Gitaar Festival in Eindhoven, betoverden Floor Jansen en Anneke van Giersbergen het publiek met hun krachtige stemmen en muzikale talent. Jansen, bekend van haar werk met Nightwish en als soloartiest, en Van Giersbergen, de speciale gast van de avond, brachten een mix van symfonische muziek, rock, pop en metal ... Lees het verslag

Concertverslag: Eric Clapton
- Royal Albert Hall Londen,
21 mei 2024

Op 21 mei 2024 trad Eric Clapton op in de Royal Albert Hall in Londen. Ondanks het regenachtige weer was de menigte opgewonden. Clapton, 79 jaar oud, bracht een indrukwekkende show met zowel elektrische als akoestische sets. Hoogtepunten waren onder andere ‘Badge’, ‘Got To Get Better In A Little While’ en een verrassende uitvoering van ‘Golden Ring’. Het concert eindigde met ‘Before You Accuse Me’, waarbij Andy Fairweather Low ook het podium betrad. Een epische avond die de fans nog lang zullen herinneren​ ... Lees het verslag
Concertfoto: Robert Cray (fotografie Marco van Rooijen)

Concertverslag: Robert Cray – BRIDGE Guitar Festival, 29 mei 2024 Effenaar Eindhoven

Robert Cray opende het BRIDGE Guitar Festival in de Effenaar met een indrukwekkend bluesconcert op 29 mei, als onderdeel van zijn "Groovin’ 50 Years" tour. Zijn virtuoze gitaarspel en soulvolle stem betoverden het publiek, met hoogtepunten zoals ‘Right Next Door’, ‘Sitting On Top Of The World’ en ‘Phone Booth’. ... Lees het verslag