Concertverslagen

Foto AJ Plug

Verslag Blues & More Festival Baflo 05-10-2024

De vierde editie van het Blues & More Festival in Baflo op 5 oktober was een groot succes. Een uitverkochte zaal genoot van geweldige optredens van onder andere Byrchwood, Luca Holkenborg en headliners AJ Plug en King of the World. Het festival had een ontspannen sfeer met lekker eten, goede muziek en een enthousiaste menigte. Het aftellen naar de jubileumeditie op 4 oktober 2025 is begonnen! ... Lees het verslag
Concertfoto: Robin Borneman - Groene Engel Oss, 18 oktober 2024

Fotoverslag: Robin Borneman – Groene Engel Oss, 18 oktober 2024

Afgelopen vrijdag stond Robin Borneman in een uitverkochte Groene Engel in Oss om zijn nieuwe album Flora te presenteren, en wat was het een schitterende avond! Het publiek werd getrakteerd op een mix van gloednieuwe nummers van het prachtige Flora én bekende favorieten uit zijn eerdere werk. Alsof dat nog niet genoeg was, trakteerde Robin ons ook met een aantal bijzondere covers, waaronder pareltjes van Adele, Daniel Norgren en Xavier Rudd. Bekijk de foto's op BluesMagazine ... Lees het verslag
Concertverslag: Mike Zito - TivoliVredenburg Utrecht, 13 oktober 2024

Concertverslag: Mike Zito – TivoliVredenburg Utrecht, 13 oktober 2024

Mike Zito's concert in TivoliVredenburg was een indrukwekkende avond vol sterke gitaarspel en emotionele nummers, vooral van zijn album Life is Hard. Hoogtepunten waren nummers als "Forever My Love" en "Back Problems". Zito’s meeslepende solo's en de soms muisstille zaal maakten het tot een onvergetelijke ervaring. Het voorprogramma met Mojo Hand en Luca Holkenborg past goed in de stijl van Zito ... Lees het verslag

Verslag Dutch Blues Challenge & Awards 2024

Dutch Blues Challenge werd dit jaar voor het eerst gehouden in TivoliVredenburg. 6 bands in 2 categorieën deden mee om de hoofdprijzen, uitzending naar Europese of International Blues Challenge. Wie de winnaars zijn? Lees het verslag van de Dutch Blues Challenge op BluesMagazine ... Lees het verslag
Concertverslag: Kaz Hawkins -Tico Tico bij De Radstake- 20-09-2024.

Kaz Hawkins gaf een daverend optreden in zaal De Radstake, ter viering van haar nieuwe live-album “Live in Brezoi 1”. Met haar krachtige, emotionele stem en intense interactie met het publiek liet ze een verpletterende indruk achter. Haar mix van blues, folk, soul en gevoelige ballades bezorgde iedereen kippenvel. ... Lees het verslag
Concertverslag: Guitar Heroes festival Joldelund, 20-22 september 2024

Guitar heroes festival bracht het beste op bluesrock gebied uit Groot Brittannië samen met de top van Nederland. King King, Connoly Hayes en Brave Rival samen met Java/Webster, het werd een memorabele weekend in alle opzichten. Een verslag ... Lees het verslag
Barrelhouse (bandfoto - promo)

Concertverslag: Barrelhouse – Luxor Live Arnhem, 22 september 2024

Barrelhouse is dit jaar na 50 jaar optreden met hun afscheidstournee gestart. Helaas zonder Guus Laporte die aan het herstellen is van een hartoperatie.Het was een heel afwisselde nostalgische middag waarin de tijd voorbij vloog. Dat een band na 50 jaar nog zoveel vreugde op het podium laat zien is uniek ... Lees het verslag
Foto Bikkel Blues 2024

Verslag eerste editie Bikkel Blues 22 september 2024 Vlierden

Geslaagde 1e editie "Bikkel Blues". Met knikkende knieën is overdreven, maar de organisatie vond het toch spannend, om zo’n blues evenement aan te gaan. Positieve ingrediënten waren er vooraf zeker: de locatie, het geluid, de artiesten, de aandacht van de pers en de mega-delingen via de sociale media. Gelukkig pakte het in zaal Thijssen op deze warme, zonnige 22e september goed uit. De zaal liep vol met enthousiaste blues liefhebbers die dan ook konden genieten van beide bands die goed op dreef waren. Met de bluesharp als “blozend” middelpunt ... Lees het verslag
Concertfoto Blackberry Smoke

Concertverslag: Blackberry Smoke – 013 Tilburg, 17 september 2024

Bones Owens, een powerrocktrio uit Nashville, verving The Steel Woods als voorprogramma voor Blackberry Smoke. Bones Owens imponeerde met energieke, ruige rock, waarbij zijn gitaren en basgeluid opvielen. Blackberry Smoke gaf vervolgens een dynamisch optreden vol interactie met het publiek, geleid door Charlie Starr. De indrukwekkende show van ruim twee uur eindigde met als laatste toegift "Ain't Much Left of Me" ... Lees het verslag
Foto Bluesfestival Hoogeveen 2024

Verslag: Bluesfestival Hoogeveen 14 september 2024

Blues Magazine bezocht het Bluesfestival in Hoogeveen met negen bluesacts op drie podia. Hoogtepunten waren Emily Hill, die haar talent bevestigde, en Laurence Jones, die imponeerde met zijn vurige bluesrock. Ook acts zoals Ten Years After, Richville, en Julian Sas leverden sterke optredens, met diverse stijlen van akoestische blues tot stevige bluesrock ... Lees het verslag