Andy Watts - Supergroove

Recensie: Andy Watts – Supergroove

Met een keur aan bekende blues artiesten (Joe Louis Walker, Eliza Neals en Rick Estrin) en zijn 9 koppige band heeft Andy Watts een uiterst luisterwaardige CD geproduceerd. De productie deed hij samen met Kenny Neal ... Verder lezen
When Rivers Meet We Fly Free

Recensie: When Rivers Meet – We Fly Free

We Fly Free is een prachtige gevarieerde CD vol classis rock en blues, waarin het duo When Rivers Meet ongeremd en vrij hun muzikale kunnen aan ons tonen, een aanrader. Niet voor niets dat deze CD genomineerd is voor de UK Blues Awards ... Verder lezen
Steve Earle & The Dukes - J.T.

Recensie: Steve Earle & The Dukes – J.T.

Nu is er dan ‘J.T.’, een eerbetoon waarin Steve Earle's bloedeigen zoon centraal staat, een eerbetoon dat er nooit had mogen komen. Nog geen twee maanden na de herdenkingsdienst van zijn zoon is Steve Earle met zijn muzikanten van The Dukes bij elkaar gekomen in de Electric Lady Studios om daar tien composities van zijn zoon vakkundig maar bovenal met veel gevoel te bewerken. ijn zelfgeschreven ‘Last Words’ vormt het slotstuk van ‘J.T.’ en beschrijft op een bijzondere wijze de gevoelens die er bij hem loskwamen na het laatste gesprek dat hij met zijn zoon had. “Er was niemand waar ik zoveel van hield als van Justin”, zou hij recentelijk hebben gezegd. Al eerder was bekend dat beiden ook op muzikaal vlak nauw verwant met elkaar waren. Nog niet eerder klonk Steve Earle zo ontredderd ... Verder lezen
DeWolff // Photography by Satellite June

DeWolff – Wolffpack: Album recensie + Interview

Regelmatig zie je de nieuwsberichtjes voorbij komen. Zelfs een dreigende en onvermijdelijke derde golf van ellende en misère weerhoudt de wolven er blijkbaar niet van om weer van zich te laten horen. Juist wanneer de kust voor even veilig lijkt wordt de rust weer wreed verstoord en laten ze hun tanden zien om vervolgens de gemoederen weer bezig te houden. Het jachtseizoen is nog maar nauwelijks begonnen maar je hoeft ze niet te zoeken, ze komen vanzelf jouw kant op, al dan niet gebruik makend van de digitale wegen. Het drie-koppige Limburgse rockmonster DeWolff zag, nu bijna een jaar geleden, plotseling alle plannen rondom de presentatie van het album ‘Tascam Tapes’ in rook opgaan vanwege de pandemie. Hoewel de teleurstelling onvoorstelbaar groot was, is er nooit een moment geweest waarbij de gedachte opkwam om de handdoek in de ring te gooien. Sterker nog, er werd stevig doorgepakt alsof er niets aan de hand was. Met behulp van enkele muzikale vrienden, de trouwe achterban, de bijbel en ander literair topmateriaal is het de band gelukt om snel weer de draad op te pakken. Het bleek de beste manier om alles eens goed te verwerken. Juist in deze onzekere en spannende fase van de crisis verschijnt a.s. vrijdag 5 februari ‘Wolffpack’, het nieuwe album. DeWolff is terug en sterker dan ooit ... Verder lezen
Ally Venable - Heart of Fire

Recensie: Ally Venable – Heart of Fire

Door de corona pandemie hebben veel muzikanten een zware tijd en met deze CD Heart of Fire wil Ally Venable haar fans een hart onder de riem steken, zoals ze zelf zegt: “My vision was to spread a positive message of love, the world needs that right now.” Net als op haar eerdere CD´s heeft ze weer een aantal blues gitaar grootheden weten te strikken. Op deze spelen Devon Allman en Kenny Wayne Shepherd een nummer met Ally mee. Ally Venable is een gitariste met een groot talent, waar we het laatste nog niet van gehoord hebben ... Verder lezen
Ghalia Volt - One Woman Band

Recensie: Ghalia Volt – One Woman Band

'One Woman Band' bevat elf songs, waarvan er acht door Ghalia zelf werden geschreven. 'Last minute Packer' schreef ze samen met Dean Zucchero en 'It Hurts Me Too' en 'Just One More Time' zijn twee covers. 'One Woman Band' werd opgenomen in november 2020 in de legendarische Royal Sound Studios in Memphis. Ze verwierp de optie van multi tracking en koos ervoor om alle instrumenten live in realtime op te nemen. 'One Woman Band' van Ghalia Volt is een uitstekend album en een aanrader voor elke bluesliefhebber ... Verder lezen
Selwyn Birchwood - Living In A Burning House

Recensie: Selwyn Birchwood – Living In A Burning House

'Living In A Burning House' van Selwyn Birchwood is een fantastisch album. Na het meer dan uitstekende 'Pick Your Poison' hebben de fans drie jaar moeten wachten op een opvolger, maar dat wachten wordt beloond met het schitterende 'Living In A Burning House'. Het is een veelzijdig album, met erg sterke songs. De stem van Birchwood en het geluid van zijn band hebben nooit beter geklonken dan op dit album. 'Living In A Burning House' is een absolute aanrader ... Verder lezen
Dunkey SR – Retirement Plan

Recensie: Dunkey SR – Retirement Plan

Om nu te beweren dat het ruim zevenenveertig jaar geduurd heeft gaat wat ver maar toch werd toen al de basis gelegd van ‘Retirement Plan’, het album van Dunkey Sr dat onlangs is verschenen. Jan Blaauw speelde op straat met zijn vriendjes toen uit een nabijgelegen oud gebouw muziek klonk die zijn aandacht trok. Dat was het moment dat zijn leven al op zeer jonge leeftijd een andere wending kreeg. Dat hij toen oog in oog stond met Willem Swikker zou pas later tot hem doordringen. Swikker zou geliefd raken bij iedereen die het warme opwindende geluid van een Hammond weet te waarderen. Dunkey SR neemt je mee naar de tijd van die eerste ontmoeting, een tijd waarin muziek gemaakt werd op een haast ambachtelijke wijze en waarin uitsluitend analoge geluiden vielen waar te nemen. De band bestaat dus uit enkele ervaringsdeskundigen die het indertijd allemaal al eens hebben meegemaakt maar ook de daaropvolgende generatie is vertegenwoordigd en lijkt het eveneens uitstekend aan te voelen ... Verder lezen
Jimmy Reiter - Live

Recensie: Jimmy Reiter – Live

Een prachtig Duits bluesalbum dat hopelijk de weg opent voor meer bekendheid van Jimmy Reiter in Nederland. Traditionele, elektrische blues gemengd met een funky, soulvolle touch komen hier samen. Absolute aanrader! ... Verder lezen
Simon Kinny-Lewis - Another day in San Jose

Recensie: Simon Kinny-Lewis – Another day in San Jose

De cd werd opgenomen in de Reed´s studio in San Jose onder begeleiding van Chris Cain en is een vervolg op ´A day in San Jose´ uit 2019. Naast zijn vriend en vaste drummer Tony Boyd speelt Simon wederom met Andy Just (mondharmonica). Dewayne Pate (bas), Walter Jebe (slide gitaar) en Nate Ginsburg (keyboards). Simon Kinny-Lewis wordt vaak vergeleken met Robben Ford en het is dan ook mooi dat zij samen een duet spelen op Dagger Eyes het is een fijn samen spel van hun gitaarkunsten. ... Verder lezen
Henrik Freischlader Missing Pieces

Recensie: Henrik Freischlader – Missing Pieces

Elk jaar brengt de Henrik Freischlader Band wel een album uit en deze nieuwe heet Missing Pieces. Het eerste wat opvalt wanneer je het album in handen hebt is de schitterende uitvoering ervan. Henrik Freischlader heeft een compleet eigen stijl in de bluesmuziek. In dit album zijn tekst en muziek even belangrijk Geen stereotype12 bar blues maar een fantastisch creatieve muziekstijl. Hoe vaker je luistert hoe beter het wordt. Topalbum! ... Verder lezen
Samantha Martin & Delta Sugar The Reckless One

Recensie: Samantha Martin & Delta Sugar – The Reckless One

De lockdown-periode is naar alle waarschijnlijkheid het juiste moment geweest voor Samantha Martin om haar diepste gevoelens te uiten en deze vervolgens te delen middels dit nieuwe album. Het is bovendien zondermeer een juiste beslissing geweest om het, voorzien van deze bijzondere geschenkverpakking, in deze tijd van het jaar uit te brengen. En nu maar hopen dat de concertreeks snel weer in Europa hervat kan worden want dat dit live enorm gaat knallen staat ontegenzeggelijk vast ... Verder lezen
Bekijk compleet overzicht Album Recensies

Blues Albums Chart

De populairste blues albums van dit moment verzamelt in de Blues Album Charts!