Beth Hart - Live At The Royal Albert Hall

Beth Hart – Live At The Royal Albert Hall
Format: Blu-Ray / DVD / 2CD / 3LP / Digitaal / Label: Provogue/Mascot Label Group
Release: 30 november 2018

Bij velen zal Beth Hart bekend zijn, vanaf haar doorbraak met ‘Leave the light On’ tourt zij de wereld rond en de laatste jaren is zij ook doorgebroken naar het grote publiek, getuige een uitverkochte concert tour waarbij ze ook Nederland aan deed, zie concert recensies elders op deze website. Ook haar samenwerking met Joe Bonamassa was uiterst succesvol, dit jaar brachten ze samen de CD ‘Black Coffee’ uit. Zelf ben ik niet een echt kenner van de werken van Beth Hart, maar ik heb haar zien optreden en zij is een artieste die heel haar ziel en zaligheid in een optreden legt. Verwacht hier geen half werk, of het nu ingetogen is of wat ruiger: haar aanstekelijkheid brengt ze over in de zaal.

Zo opent deze concertregistratie A-capella met de zaallichten aan, welke artiest durft zich zo kwetsbaar op te stellen, ze wint hierdoor wel de zaal voor zich en speelt daarna zo een thuiswedstrijd. Met gemak windt ze het publiek om haar vinger. Voor fans die geen kaartje konden bemachtigen is deze concertregistratie een aangename DVD om Beth Hart te ervaren. Mijn advies: stuur je familie weg, doe de gordijnen dicht, stop de DVD in de speler en beleef het concert voor je flat screen en zing en dans met Beth mee, ik zweer je, het werkt net zoals live, ze is betoverend.

Je moet kennelijk eerst door diepe dalen zijn gegaan om deze geloofwaardigheid in je performance te leggen. Bijgestaan door gitarist en schrijfpartner Jon Nichols en de ritmesectie Bob Marinelli (bas) en Bill Ransom (drums), gaat het van a-capella As Long As I Have A Song, via alleen piano begeleiding Leave The Light On tot rechttoe rechtaan rocker Baby Shot Me Down. Deze DVD doet volledig recht aan wat je van Beth Hart mag verwachten, uitmondend in het magnifieke Caught Out In The Rain, haar oerbrul “God, don’t take my man” snijdt in je ziel.

Beth Hart, ik heb er geen woorden meer aan toe te voegen, voor mij de artiest van het jaar beginnend met haar release met Joe Bonamassa, haar shows in Nederland en deze geweldige DVD.

Beth Hart - Caught Out In The Rain (Live At The Royal Albert Hall) 2018

Track List: