JOOST DE LANGE-2 (6)

JOOST DE LANGE Blues/Rock Experience
Bluescafe, Apeldoorn
27 juli 2013

Tekst: William Lindner / Foto’s: Henk Schrier/ Video’s: Sarah M. Bande /William Lindner

Crazy times met JOOST DE LANGE Blues/Rock Experience in Bluescafe Apeldoorn

Tussen al het zomer festival geweld gaan ook gelukkig de optredens in het club circuit gewoon lekker door. Zie Concertagenda : https://bluesmagazine.nl/agenda/ Optredens in deze clubs hebben ook hun specifieke charme. Lekker dicht bij het podium. De bar vlakbij enz..

Zo trad afgelopen zaterdag de Zeeuwse Blues-Rock band: JOOST DE LANGE Blues/Rock Experience in het Bluescafe Apeldoorn op. Een band die mij al prettig verraste vorig jaar bij de eerste kennismaking in het bluescafe. Dit jaar is hun 3e album uitgekomen ( Zie cd recensie https://bluesmagazine.nl/recensie-joost-de-lange-rockbluesexperience-crazy-times  ) en werd gestart met een uitgebreide release-tour. Ondersteund door een prima Promo Clip. Met het openings nummer van de CD

Promo Clip: My Way

Joost de Lange My Way

Er stond de liefhebber deze avond een prima portie Bluesrock te wachten… Diverse nummers van alle 3 tot nu toe uitgebrachte albums: Outlaw ( 2010) ,Change It ( 2011) en de in maart 2013 uitgebrachte cd Crazy Times werden gespeeld. Zoals de live uitvoering van het nummer ‘My Way’ waar je gelijk al kon zien maar vooral horen dat wij hier met een viertal uitstekende muzikanten te maken hebben. Stuk voor stuk beheersen zij hun instrumenten tot in de perfectie. Niet alleen front man Joost de Lange maar ook gitarist Dennis van de Bor liet tijdens het optreden een prima staaltje gitaarspel zien. Neem vervolgens zijn broertje bassist Robbin van de Bor met zijn vlammende funky grooves en de ervaren drummer Roland Baak (bekend van diverse muziekprojecten ) die zich helemaal uitleefde achter de drumkits en hier stond een band te spelen dat staat als een “Blues Rockin’House. “

JOOST DE LANGE-2 (3)

Zie video: My Way (Live)

Verder fraaie nummers ,zoals het mooi uitgevoerde instrumentale nummer ‘Outlaw’ met uitstekende Joe Satriani/Steve Vai waardige gitaar solo’s van Joost de Lange passeerden de revue.

Zie video: Outlaw (Live)

De de titel song van hun recente album het rockende ‘Crazy Thing’ , het snelle rock nummer ‘Leave This Town’ met gierende snelle gitaar solo’s en drummer Roland flink op dreef , ‘ Confusion’ , ‘Turn Me On’ ,het swingende jumping/jazzy blues nummer ‘ Divine’ met een fijne bass grooves van Robbin van de Bor, het energieke ‘Fight’ . maar ook een slow blues nummer als ‘ Set Me Free’ met huilende gitaar solo’s enz.

JOOST DE LANGE-2 (4)

Zie video: Set Me Free’ (Live)

Nadat het energieke viertal zich op deze zwoele zaterdag avond na een ruim 2 uur durende set letterlijk het zweet tot in hun bilnaad hebben gespeeld wordt vervolgens het optreden afgesloten met een knallende uitgebreide encore. Met onder meer fraaie uitvoeringen van klassiekers als ‘’ Goin’ down’ , ‘Dust my Broom’, ‘Red house’ , The House is Rockin’ en ‘All along the watchtower ‘ . En kunnen de enthousiaste aanwezigen terugzien op een bijzonder geslaagde Crazy times met JOOST DE LANGE Blues/Rock Experience in Bluescafe Apeldoorn.

Zie video: All along the watchtower (Live)

Ach.. , ondanks wat problemen tijdens de 1e set met het afstellen van het zang geluid, laten de bijgaande video impressies maar verder tot de verbeelding spreken…

JOOST DE LANGE-2 (2)

Video-Box :LIVE 27 juli 2013 @ Bluescafe Apeldoorn

Het hoeft echt niet allemaal van ver te komen wat goed is. Wij hebben ook in ons eigen Nederland aanstormende gitaar helden. Hou JOOST DE LANGE Blues/Rock Experience in de gaten. Ben je Blues-Rock liefhebber ga deze band een keer Live zien als zij bij je in de beurt spelen de komende maanden. Een aanrader.

Bandleden: Joost de Lange (zang /gitaar), Dennis van de Bor (gitaar), Roland Baak (drums), Robbin van de Bor
http://www.joostdelange-rbe.com/ Voor Boekingen : A. de Lange ( Manager)  [email protected]