Artiest: Various Artists; Watermelon Slim, Doug Cox & Salil Bhatt, Homemade Jamz Blues Band, Moreland & Arbuckle, Samuel James, Paul Reddick, Eddie Turner, Carlos del Junco, JW-Jones, The Twisters, Mason Casey, Zac Harmon and Mem Shannon.
Titel: The Future of the Blues, Volume 3
Formaat: CD
Label: Northern Blues
Release datum: oktober 2008

Over 70 minutes of ground-breaking blues! Includes 2 unreleased Watermelon Slim tracks!

future-of-the-blues-3

Deze titel kun je met een gerust hart letterlijk aanschaffen wat mij betreft, want deze compilatie bevat muziek van frisse artiesten, die het inmiddels al wel aardig voor elkaar hebben overigens, en ons regelmatig verblijden met een nieuwe schijf. Ik doe al ruim 10 jaar promotie voor dit label, en eindelijk begint de boel een beetje door te breken. Mensen als Watermelon Slim komen langzaam maar zeker in de hogere regionen in Nederland terecht, en daar horen ze vooral ook. Zie een tijdje terug een recensie van hun laatste album op deze site dus. Verder een naam als Paul Reddick, die onlangs met zijn inmiddels 4e album afkwam en gerust wederom kan rekenen op een grote belangstelling. Het combineert Blues, jazz en ander zaken met vooral ook blazers tot wonderschone riedeltjes, die zich heerlijk laten weg luisteren. Het nieuwe album , daarvan zal ook een recensie te lezen zijn, het heet “Sugarbird”. Dan een van de sensaties van vorig jaar, de Homemade Jamz Blues Band, met allemaal familieleden in een band, en zelfs door onzer aller BB King aangeprezen. Als laatste noem ik dan nog Eddie Turner, een gitarist die erg gecharmeerd moet zijn geweest van Hendrix en dergelijke muzikanten, en geeft de blues dus een rauwe rand.

Het album is dus een bloemlezing van grote artiesten die schuil gaan onder de paraplu van Northern Blues, en dat heeft al menig succes opgeleverd, en gaat gewoon nog veel meer moois brengen. Het is een cd om iemand mee te verassen, of als je zelf interesse hebt voor Blues met wat andere dingen door vooral nieuwe mensen in de scene. Hoe dan ook warm aanbevolen. Even een paar namen nog om de boel nog even wat te verheerlijken:
Moreland & Arbuckle, Carlos Del Junco, Jw. Jones, Mason Casey en grootheid Zac harmon. Uitgebracht dus door Nothern Blues- check it out
(frank van engelen)

Tracks :