Artiest: Steve Postell
Titel: Time Still Knocking
Formaat: CD
Label: Immergent Records / Hemifran
Release datum: januari 2009

steve-postell

Singer-songwriter Steve Postell bewees met zijn vorige album al dat hij hele goede songs kon schrijven en vooral ook altijd mensen om zich heen heeft die zijn weerga niet kent. Mensen als Bonnie Rait zijn hele goede maatjes van deze vriend. Hij doet heel erg denken aan een soort opvolger van Ry Cooder, maar heeft dat totaal niet nodig, want deze man weet van wanten, en dat blijkt ook maar weer eens bij het beluisteren van dit nieuwe album “Time still knocking”.

Dit album is weer doordrenkt met R&B, Folk, Blues en Rock invloeden.

Steve heeft een prima stem, speelt ook goed gitaar en ik zei het al schrijft vooral erg goede songs en zet dat om in goede composities. Hij heeft een gastenlijstje op dit album wat werkelijk waanzinnig is, paar namen: Robben Ford, Eric Johnson, Jennifer Warnes, David Crosby, David Koz, Buzz Feiten, Steve Ferone en ga maar zo door, check het maar eens!

Opener ”It’s coming through” is al een soort country blues, waarin Robben Ford een staaltje weg geeft. Dan “Cath the wind”. Prachtige samenzang ala C.S.& N of The Eagles met zeer scherp randje erin. “Change in the circle” met Steve Winwood trekjes en lekker aangezet qua drive. Een nummer als “Living in the mistery” doet aan Ry Cooder denken maar ook aan The Band, lekker swingend dus. En ook klinkend als een beetje John Hyatt nog, dus wat wil je nog meer? Ja een stel blazers, en laat die er nou toch ook voldoende in zitten.

Een schijfje om veel op te zetten, en dan ontdek je steeds meer en vooral waarom deze man toch echt eens een keer over moet komen. Weer zo een prachtige release uit de stal van hemifran.
(frank van engelen)

01: Coming Through