Lauren Anderson - Love On The Rocks

Lauren Anderson
Love On The Rocks

Format: CD, download
Label: Eigen beheer
Release: 16 augustus 2021

Zo doe je mee aan pre-order actie van een van je favoriete zangeressen en valt een paar maanden later een Cd op de deurmat. Totaal verrast omdat ik het geheel vergeten was, gelijk de Cd opgezet natuurlijk. Bij het horen van haar stem, werd ik weer week in de knieeen en welde de tranen weer op. Deze Lauren Anderson weet met haar stem bij mij altijd weer het juiste knopje te raken.

Gedurfd start ze de CD met een gospel Keep on, Troubles on your mind, got mile under your feet, you got the years under my skin, got the pain in my eyes, als het tegenzit moet je doorgaan. Ze bezingt in deze gospel het keerpunt in haar carriere, word ik full time muzikant of keer ik terug naar het burgerlijk bestaan. Voor menig muzikant in de Covid tijd een wezenlijke vraag. Mooi vind ik het dan toch gekozen te hebben om door te gaan.

De titel track „love on the rocks“, is een nummer waar ik Lauren op haar best vind, in een slow tot mid tempo nummer, met een krachtige tekst, die door engineer Taylor Lonardo perfect wordt neergezet. Veel nummers gaan over liefdes relatie of pogingen daar toe, zo ook in „Going back to Chicago“, waar Mike Zito losjes de achtergrond gitaar riedels invult en het nummer van een fijne solo voorziet. Lauren Anderson is een begenadigd tekstschrijver die steeds weer precies de juiste snaar weet te raken zoals in „Stand still“ ; dit is een schoonheid van een nummer “stay with me for a while, please stay I wanna stand still with you“ , het zet zich in je hoofd en zal er een tijdje blijven. Met Stand still en het slot nummer „Your turn“ laat Lauren nogmaals horen wat haar kracht is; haar stem, die zang zo vol overtuiging en de prachtige teksten.

Die teksten, die ze met de juiste muzikanten om zich heen omzet tot heerlijke nummers zoals „The way I want“, „Holding me down of „Just fucking begun“. Die muzikanten: Jimi Green – gitaar, Jon & Liz Estes – viool, Kiran Gupta- keyboards, Hutch – Bass, en Matt Doctor -drums, maken deze CD ook tot een waar muzikaal feestje.

Back to Chicago (ft. Mike Zito) - Lyric Video

1. Keep On
2. Love on the Rocks