Titel: Wandering Between Worlds
Formaat: 2-CD / DVD + bonus CD met 5 nieuw opgenomen acoustische nummers!
Label: CoraZong Records
Release datum: januari 2009

CD te bestellen bij Bol.com

De nieuwe release van bluesbeest eerste klas Julian Sas is er weer een om van te watertanden.

De opnames zijn namelijk van uitzonderlijk hoog niveau welke gemaakt werden tijdens het optreden op 26 september 2008 in de Boerderij-Zoetermeer, wat gezien mag worden als misschien wel de beste gig ooit van deze supergitarist uit Beneden Leeuwen uit jawel ons eigen Holland. Julian is ook altijd in om zijn fans echt te verrassen, nu ook weer een dvd, dubbel cd en ook nog een bonus schijf met allemaal acoustische pareltjes en een nieuw nummer. Over nieuwe nummers gesproken er zijn er nog een aantal te vinden in deze set, die qua audio op de cd apart verkrijgbaar is speciaal op verzoek trouwens.

Het Power trio laat zich gewoon wederom van zijn allerbeste kant zien, en de dubbel cd laat weer een bloemlezing zien van zijn allerbeste songs met zoals ik al zei 4 nieuwe aanwinsten.

Julian heeft zich de afgelopen jaren heel sterk ontwikkeld qua diversitieit van gitaarspel en ook zijn stem is met recht veel beter geworden, en het geluid van het drietal is hecht en uiterst strak te noemen, en voor het eerst horen wij dan de nieuwe drummer (sinds 2005) Rob Heijne, die zich als een vis in het water voelt bij Tenny Tahamata – bass, en de man in kwestie Julian Sas – guitars and vocals, dus als je de kans hebt even gaan kijken tijdens de release party van dit album op 9 januari 2009 in de 013 te Tilburg.

De set laat een band zien die zowel agressie als ingetogenheid kan laten zien en met name een nieuwe track als “Sailing Into The Unknown” je werkelijk laat zweven in je stoel of in de ruimte tijdens zijn concert met prachtige thema-stukjes erin wederom, en onverwachte wendingen. Verder valt op dat er dit keer geen Hendrix nummer in geprogrammeerd stond, maar er natuurlijk wel de nodige invloeden van onze vriend te horen zijn en ook van de grote Ier Rory Gallagher natuurlijk, die onbetwist de allergrootste voor Julian waren in hun tijd en inspiratie bron lijkt mij. Julian gaat de komende tijd weer flink op pad met zijn band om de schijf te promoten, dus er is genoeg kans om hem te zien, en waarom zou je dat niet? Onze vriend verdient het gewoon om gehoord en gezien te worden.

Tot slot ziet het pakket er natuurlijk weer uiterst verzorgd uit en is verkrijgbaar tijdens de concerten en uitgebracht bij Corazon records, in de dvd en bonus schijf versie, en dubbel cd versie. Take your Pick zou ik zeggen, en laat je verrassen door de veelzijdigheid van deze kanjer uit de blues-Rock wereld – vanaf 9 januari 2009 ligt dit album in de winkels,.
(frank van engelen)

Tracks 2-CD / DVD:
01. Resurrection