Arrow Classic Rock Radio Blues Top 50 Aller Tijden Editie 2010

Ook dit jaar is er op Arrow Classic Rock Radio weer een editie van de Blues Top 50 Aller Tijden te beluisteren en wel in het oudste échte Blues programma van Nederland: BluesBox.

De Blues Top 50 wordt volledig samengesteld door de luisteraars van de BluesBox en geeft elk jaar weer een heel mooi beeld van smaak en de voorkeuren van diezelfde luisteraars. Nieuwe bands veroveren soms een plaats door veel live optredens zoals The Veldman brothers (NL) maar de BluesBox genereert ook zelf grote namen zoals Joe Bonamassa (USA), een man die zijn radio debuut in Nederland op Arrow Classic Rock maakte voordat er ook maar één album uit was en nu zalen zoals The Royal Albert Hall en Carré moeiteloos vol krijgt.

De Blues Top 50 is gebaseerd op top 10 lijstjes van de luisteraars en is compromis loos, recht door zee en absoluut voor de liefhebbers, zonder overigens saai of navelstaarderig te worden.

Voor meer info kijk op diejongenvanjungen.nl

De presentatie van de BluesBox en dus ook de Blues Top 50 is in handen van Gerry Jungen.

Arrow Classic RockBlues Top 50 aller tijden editie 2009

© Arrow Classic Rock Radio

1. Walter Trout

Say Goodbye to  the Blues

Where Blues meets Rock

2. Rory Gallagher A Million Miles Away

Irish Tour

3. Jimmy Hendrix Red House

Are you experienced?

4. Julian Sas Blues for the lost and found

Blues for the lost and found

5. Roy buchanan The Messiah Will Come Again

Roy Buchanan

6. Gary moore Still got the Blues

Still got the Blues

7. Stevie Ray Vaughn tin pan alley

Couldn’t stand the weather

8. Joe Bonamassa Sloe Gin

Sloe Gin

9. John mayall Room to move

The Turning point

10. Buddy Guy Mustang Sally

Damn right I’ve got the Blues

11. Stevie Ray Vaughn Texas Flood

Texas Flood

12. Luther Allison Watching you/cherry red wine

Blue streak

13. Cuby& the Blizzards Somebody will know someday

Groeten uit Grollo

14. Joe Bonamassa Asking around for you

You and I

15. Muddy Waters Manish boy

Muddy Missisipi Waters Live

16. Danny Bryant’s Red Eye Band Danny’s Blues

Shadows Passed

17. Led Zeppelin Since I’ve been loving you Led Zeppelin II
18. Stevie Ray vaughan Little Wing The Sky is Crying
19. Albert Collins Black Cat Bone Showdown
20. Cream Crossroads Wheels of Fire
21. Living Blues L & B Boogie Bamboozle
22. Robert Johnson Crossroads Verzamel album collected Works
23. Dana Fuchs I’d Rather go Blind Live in NY City
24. BB King The Thrill is gone

Best off

25. Cuby& the Blizzards Appleknockers Flophouse

Appleknockers Flophouse

26. Danny Bryant& Walter Trout Days like this

Days like this

27. Harry Muskee Brother Booze

Travelling with the Blues

28. Ian Siegal Drowned my sorrows (but they sure learned how to swim)

Meat and potatoes

29. ZZ top La Grange

Tres Hombres

30. Joe Bonamassa The Ballad Of John Henry

The Ballad of John Henry

31. Elmore James Dust My broom

Best off

32. Julian Sas Sailing into the unknown

Wandering between worlds

33. Red Devils Automatic

King King

34. Blues Brothers Sweet Home Chicago

Blues Brothers OST

35. Tony Joe White Lake Placid Blues

Lake Placid Blues

36. Rory Gallagher Too much alcohol

Irish Tour

37. Stevie Ray vaughan Pride and joy

Texas Flood

38. John Mayalls Bluesbreakers Double crossing time

John Mayalls Blues breakers with Eric Clapton

39. Keb Mo Come on into my kitchen

Keb Mo

40. Howlin wolf Built for comfort

Real Folk Blues

41. Veldman Brothers one more chance

Home

42. Albert Collins If Trouble was money

Live in Japan

43. Elmore  James The sky is crying

Best Off

44. Hans theessink A hundred and ten in the shade

Songs from the Southland

45. John Lee Hooker & Bonnie Raitt I’m in the mood

The Healer

46. Popa Chubby Halleluja

Wild Live!

47. Allman Brothers stormy monday

The Filmore East

48. BB king Sweet sixteen Best off
49. Ainsley Lister as the crow flies Supakev ’n Pilchards
50. Black Top In Front of the judge Rough ‘n  gritty

7 oktober 2010|Categories: Nieuws|Tags: , , |12 Comments

12 Comments

  1. Stan 12 oktober 2010 om 18:24 - Antwoorden

    Tja, helaas wordt er niet meer geluisterd naar grondleggers als
    Son House, Charlie Patton, Bukka White, Blind Willie McTell, Skip James, Blind Willie Johnson en Blind Blake.

    Zelfs artiesten als Albert King, Otis Rush, T Bone Walker en Bobby “Blue” Bland zijn blijkbaar uit ons collectieve geheugen verdwenen.
    Ik noem zomaar enkele bluesnamen uit een rijk verleden

    Zie ook deze YouTube clip van Bukka White !
    http://www.youtube.com/watch?v=bsMpHHSLSlc

    • Babs 12 oktober 2010 om 19:05 - Antwoorden

      Stuur jou favoriete nummers van bovenstaande artiesten naar de Bluesbox door Stan en wie weet staan er dit jaar wel een of meer in de de top 50 :-)

      Door je niets dan gebeurd er ook niets!!

  2. Hananja 12 oktober 2010 om 19:15 - Antwoorden

    Wees maar gerust Stan….er zijn nog meer bluesliefhebbers die deze en nog andere “oldies” kennen.
    Babs, goed idee hoor, gaan we dat doen Stan? :)

  3. frank van engelen 12 oktober 2010 om 22:28 - Antwoorden

    Hey Luitjes, die lijstjes zijn natuurlijk altijd erg persoonlijk, en daardoor ook heel boeiend denk ik. Ik heb al een top 10 ingestuurd met op 1 Freddie King Ain’t nob. Business live dus.Frank.

  4. marcel van der lugt 13 oktober 2010 om 13:24 - Antwoorden

    Het meest lachwekkende van deze lijst is Julian Sas. Achter de 4 zou ik zeker nog vier nullen plaatsen. Naast de door Stan genoemde artiesten mis ik toch ook wel nummertje van Mayall and the bluesbreakers with EC.

    • Rob 13 oktober 2010 om 20:44 - Antwoorden

      Julian Sas is dan nog lachwekkend, Gary Moore op 6 is natuurlijk DE giller van deze lijst. Een leuk bluesschemaatje en een obligaat strijkje op de achtergrond. Robert Johnson draait zich al jaren om in zijn graf.

  5. frank van engelen 13 oktober 2010 om 13:59 - Antwoorden

    ik doe het dan toch maar.

    10-Since I Been Loving You- Led Zeppelin

    9- I Slipped Her Mind -Joe El Sonnier

    8- Somebody Wil Know Someday- Cuby & The Blizzards

    7- Backdoor Man- Howlin”Wolf

    6- Blues For The Lost Days, John Mayall

    5- Nothing Takes The Place Of You- Marva Wright

    4-I Hear My Train A Coming- Jimi Hendrix Experience

    3- Cherry Red Wine- Luther Allison

    2-Dirty Pool-Stevie Ray Vaughn

    1-Ain’t Nobody;s Business- Live- Freddie King

    Dat is mijn persoonlijke blues- top 10 Frank van engelen

  6. Stan 14 oktober 2010 om 20:34 - Antwoorden

    @Frank
    Even een korte reactie (ben nog aan het bijkomen van het weergaloze optreden van Jeff Beck in Utrecht).
    Je hebt het over: Hear My Train A Coming- Jimi Hendrix, dat vind ik een uitstekende keuze, maar bedoel je de live versie (Berkeley) of de akoestische 12-string versie?
    Ps Beiden zijn te pruimen, maar ik ga voor de elektrische!

    Gr Stan

  7. frank van engelen 14 oktober 2010 om 21:39 - Antwoorden

    ja Stan, de elektrische dus, die toen verscheen op Hendrix In The West, wat trouwens een samen raapsel was van Berkley en ook Atlanta en San Diego. De lange versie is werkelijk geweldig, en de timing van Hendrix in dit nummer is weergaloos. Stond trouwens ook op Rainbow Bridge, wat ook al een compilatie was. Enfin geweldig nummer en ook mijn uitvaartnummer trouwens, en duurt met zijn 12 minuten geen minuut te lang. Dank je wel voor je reactie Stan, en jezus is Jeff Beck al geweest dus, helemaal vergeten. Wel is er een nieuw live album op komst At the museum of zo iets. Frank- grtz from Purmerend.

  8. Stan 15 oktober 2010 om 07:37 - Antwoorden

    @Frank
    Die elektrische versie staat bij mij hoog in de top 10, maar hij staat niet op In The West. Ik denk dat je in de war bent met de lange versie van Red House op In The West. Over lange versies gesproken ! Wat dacht je van dit bijna vergeten juweeltje van Boz Scaggs met Duane Allman uit 1969 van het debuutalbum van Scaggs. Luister en huiver, Frank (het wordt dringen in de top 10)
    http://www.youtube.com/watch?v=oTFvAvsHC_Y&feature=related

    Ps afgelopen zomer heb ik Jeff Beck gezien in Bonn op de Museamplatz.
    Mogelijk zijn de opnamen voor de live cd daar dus gemaakt !! Ik ben benieuwd!

    Gr uit Utrecht Stan

  9. frank van engelen 15 oktober 2010 om 10:09 - Antwoorden

    @Stan, je hebt gelijk hoor, dat is inderdaad Red House van San Diego dus, wat trouwens ook de beste versie ooit is naar mijn mening. Dan jouw opmerking over Jef Beck, dat nieuwe album, het zijn opnames gemaakt in het Grammy Museum voor een select gezelschap in Los Angeles maar is volgens mij nog niet uit hier. Ik weet wel dat hij opnames bevat van het laatste zeer mooie album maar ook dingen bevat die ook al op de vorige Live dvd stonden, helemaal mooi dus.
    Bos Scaggs, dat moet ik even checken, ik denk wel dat ik weet wat je bedoelt. Nieuwe schijf van Steckel en Principato weer top vind ik trouwens. grtz Frank

  10. Stan 15 oktober 2010 om 18:49 - Antwoorden

    @Frank
    Nog een kleine correctie van mijn persoontje.
    Red House komt niet van San Diego maar van de Royal Albert Hall Londen februari 1969.
    Op Hendrix In The West staat inderdaad San Diego vermeld als locatie van opname, maar dit is een kwestie van rechten, om gezeur te voorkomen heeft de toenmalige manager Michael Jeffrey maar San Diego, ipv RAH, genoemd als bron voor deze live opname.
    Zelfde verhaal met Little Wing op Hendrix In The West, deze opname komt echt van RAH en niet van San Diego.
    Overigens zijn de beide concerten in RAH verfilmd maar door juridisch getouwtrek nooit op video /dvd uitgebracht! Onvoorstelbaar, als fan trek je de haren uit je hoofd,

    Ps luister eens naar Broke Down Engine Blues van Blind Willie Mctell, dan weet je waar Jimi Hendrix de akoestische 12-string versie vandaan gehaald heeft !

    http://www.youtube.com/watch?v=kRp02P8SfVA

    Gr Stan