Tekst: Gernot Mangold
Vertaling: André Wittebroek
Foto’s: Gernot Mangold.

Zoals bij het reeds geplaatste interview met Sari Schorr vermeld is er deze keer ook een samenwerking van Bluesmagazine met Gernot Mangold van Sounds-of South.

Na eerdere door corona geannuleerde optredens in Piano kan Sari Schorr nu eindelijk The Freedom Tour in muziekzaal Piano beginnen. In de bijna 100 minuten durende show liet de Newyorkse zien dat ze met haar aanwezigheid, presentatie en vooral haar zangkwaliteiten met zekerheid bij de Bluesrock-top hoort. Dit heeft zich blijkbaar bij fans rondgesproken want Piano was met meer dan 200 bezoekers goed gevuld, een verdubbeling ten opzichtte van haar show in Piano voor Covid.

De meeste songs van de twee sets stammen van de twee laatste albums, aangevuld met nieuwe, nog niet eerder uitgebrachte nummers, van het in september uit te komen album (Suicidal Nation, My Friend, Coal River). Met haar vier Engelse bandleden heeft Sari een hechte band om zich verzameld. Een band dat zijn ze en dat niet alleen muzikaal, het is net een familie vertelde Sari. De fantastische gitarist Ash Wilson, is de enige die al jaren met Sari speelt en wel als haar muzikale partner gezien kan worden. Met zijn gitaarspel, zeker in de vele solo’s, drukt hij zijn stempel op de muziek, die toetsenman Adrian Gautrey gedeeltelijk psychedelisch verfijnd. Met de in de blueswereld bekende bassist Roger Inniss, waarvan je door zijn bewegingen en glimlachen het spelplezier aan afziet en met Ash Wilson’s broer Phil op drums, heeft de band, een ritme sectie gevonden die tot in de puntjes, de basis legt voor de bluessound. Het is een band waarin Sari zich als deel ziet maar niet als een meerdere of leider.

Sari zelf is top bij stem en met haar emotionele, betrokken manier van optreden raakt ze het publiek. Aan hen zie je wat voor een geweldige sfeer er heerst, de energie naar hen overslaat en wat Sari dp het podium aanvoelt en weer teruggeeft. Heerlijke wisselwerking. Uit een zeer sterke setlist waren voor mij, het bijna mystiek gebrachte versie van Black Betty, het door het toetsenspel aan The Doors maar ook Gregg Allman herinnerende Oklahoma, het melancholische Dawn The Reason en het alleen door Ash Wilson op gitaar begeleidde en zeer gevoelig gezongen Beautiful, en opgedragen aan de bezoekers, de hoogtepunten. Een prachtig optreden van een evenzo prachtige avond! De nieuwe songs doen ons benieuwd zijn naar het nieuwe album dat in de herfst gepland is.

( Wij bedanken ons bij Jenny Dore voor de zeer prettige ontvangst en accreditatie.)

Line-up: Sari Schorr: vocals
Ash Wilson: guitars, backing vocals
Roger Inniss: bass
Adrian Gautrey: keyboards
Phil Wilson: drums

Setlist:
Suicidal nation; Freedom; Demolition man; Ain’t got no money; My Friend; Coal River; Cat or mouse; Back to LA; Ordinary life; I just want to make love to you; Oklahoma; Damn the reason; Black Betty; King of Rock’n roll; Valentina
Encore: Beautiful

Ash wilson

Roger Inniss