Foto Recensie: Mister Goodfaith - Big Mistake

Mister Goodfaith – Big Mistake
Format: CD / Label: Eigen Beheer
Releasedatum: 29 november 2018

Is er een dokter in de zaal? Jazeker en wel in de persoon van zanger-gitarist Fabien Bonnefoy, ook bekend onder de artiestennaam Mister Goodfaith. Deze artiest uit Quebec werd in Parijs geboren en is overdag werkzaam als arts en ’s avonds als rootsrocker. En hij heeft een nieuw album uit dat werd opgenomen en gemixt door Michael Mechling, F. Reid Shippen en Dan Shike.

De rootsrock van Mister Goodfaith is in een flink aantal nummers van dit album van een behoorlijk stevige soort. Zoals in de opener Castaway. Dit opent met een sprankelende mandoline waardoor je even denkt met een folknummer te maken te krijgen. Het is echter een stevig rocknummer, in een stijl die verwant is aan die van John Cougar Mellencamp. Een nummer vol dreunende drums en zware gitaarriffs waarin ook de nodige powerpop invloeden terug te horen zijn. Een zeer krachtige opener van dit album!
Let Me Believe klinkt als een stevige versie van Tom Petty in zijn beginjaren. Een behoorlijk log riffend nummer met hard en rauw gitaarwerk. Ook Big Mistake is een stevig rootsrock nummer met een hoog powerpop (o.a. the Cars) gehalte. De volumeknop wordt iets teruggedraaid in Mystic Words. Een rootsy midtempo nummer dat qua geluid ergens tussen Elliott Murphy en Tom Petty in zit. In Break Up is een loom funky bluesrock geluid te horen met rauw gitaarwerk en lui groovende drums, waarin zelfs ruimte is voor een fris klinkende mandoline.
Love I Was Looking For is een melancholische intieme ballad met huilende harmonica en bluesy gitaarwerk. Daarna is Vagabond een losjes swingend midtempo numer, dat door de krassende viool wat Waterboys trekjes vertoont.
Het Tom Petty geluid is weer terug in The Road, een sfeervol midtempo nummer. Brandende rauwe gitaarriffs helpen Wild Horse op weg. Een stevig dreunend broeierig rootsnummer. Het zwevende en atmosferische Cold Night wordt gedomineerd door zacht schuifelende drums en warm gitaarspel. Folkinvloeden zijn te horen in het luchtig voorthuppelende Wonder Fool, dat gevoed wordt door een stuwende mandoline. In de krachtige rootsrocker Never Again is een rauw Crazy Horse-achtig gitaargeluid te horen.
Het album wordt afgesloten met een hernieuwde kennismaking met het nummer Big Mistake.

Als ik een rootsrock liefhebber was zou ik snel een consult plannen bij deze rockdokter Mister Goodfaith! Gegarandeerd dat je je daarna stukken beter voelt!

Mister Goodfaith - Big Mistake (Lyric Video)