Artiest: Carl Verheyen
Titel: Trading 8s
Formaat: CD
Label: Bertus Distribution
Release datum: maart 2009

carl-verheyen-trading-8s

Carl Verheyen is de voormalig gitarist van de Superband Supertramp, maar kan heel goed op eigen benen staan, wat hij ook al ruimschoots heeft bewezen met zijn voorgaande albums, waar onder andere ook een uitstekend Live album bij zit. Hij is een beetje te plaatsen tussen mensen als Robben Ford, Scott Henderson, Steve Fister, die allemaal een soortement van mix neer zetten tussen Fushion, Rock, Blues en Sympho. Dit resulteert wel in heel erg mooie staaltjes , en dat komt op dit album vooral door de samenwerking met allemaal vriendjes van deze Carl. Om de beurt geven zij elke track iets extra”s mee, en doen dat op de manier waar zij vooral goed in zijn. Mensen als Joe Bonamassa, Robben Ford, Rick Vito, Steve Morse, zijn natuurlijk hele groten op het gebied van gitaristische hoogstandjes, en daar zal je ook van overtuigd zijn, als je dit album helemaal gehoord hebt. Nou moet je niet meteen denken, oh hemel alleen maar dat “geriedel”, want dat is niet zo. Vaak zijn het compacte songs en mooi vorm gegeven, en dus die extra toevoeging van de speciale gasten. Grappige versie van George harrison’s Taxman, waarvan ik ook denk als die nog onder ons zou verkeren, zeker een rol mee had willen spelen in dit prima project. Geen echte Bluesplaat dus, en vooral voor de gitaristen interessant, maar veel meer dan dat, het album luistert heerlijk weg gewoon met een stevig biertje dan wel een goed glas wijn. Opener “Highway” zet meteen al de toon voor een staaltje stevige Fushion Bluesrock, met Joe Bonamassa aan het roer, maar vergis je niet Carl laat zich echt niet weg spelen, dus dat levert spanning op. Van harte aanbevolen hoor-Take Your guitar and Try This my fiends-
(frank van engelen)

01. Highway 27 (with Joe Bonamassa)
02. Taxman (with Scott Henderson)