Steve Miller Band in oktober ’12 naar Nederland

Steve Miller Band

De Steve Miller band komt op woensdag 24 oktober naar 013, Tilburg en een dag later, donderdag 25 oktober, naar De Oosterpoort, Groningen. Beroemd vanwege wereldhits als ‘Fly Like An Eagle’ en ‘The Joker’ is de Amerikaanse groep sinds 2010 weer helemaal terug in de spotlights middels de bluesy albums ‘Bingo’ en ‘ Let Your Hair Down’.

De Steve Miller Band is een genoemd naar en geformeerd rondom de zanger en mondharmonica speler Steve Miller.

Miller is in zijn jeugd sterk beïnvloedt door blues muzikanten en begint zijn eerste band op zijn 15e en begeleidt hij Jimmy Reid. Miller heeft ook met Chuck Berry, The Supremes en The Four Tops gewerkt. In 1967 wordt de Steve Miller Band opgericht, met in 1973 hun grote doorbraak met het album The Joker, opgevolgd door Fly Like an Eagle en Book of Dreams. Samen met The Eagles ondernam de band in 1977 een welbesproken stadion tournee en in oktober kan je deze legendarische band live in De Oosterpoort zien.
Na zeventien jaar bracht Steve Miller Band in 2010 weer een studioalbum uit, met Bingo! als titel. Diezelfde sessies uit 2008 brengen de opvolger Let Your Hair Down (2011) voort. Wederom een album vol stokoude, maar opgefriste blues. Steve Miller maakt ze zich volledig eigen.

“Beide platen zijn van hoogwaardige kwaliteit en zijn alleen al de moeite waard omdat ze de laatste opnames van mondharmonicaspeler Norton Buffalo bevatten, die samen met Miller een dikke stempel drukt op de bluesklassiekers.” **** Nu.nl

Steve Miller Band

Woensdag 24 oktober 2012 | aanvang 21:00 | zaal open 19:30
Tickets € 62,00 (excl. service- en transactiekosten) | Dommelsch Zaal | Voorverkoop vanaf zaterdag 11 februari
013, Veemarktstraat 44, Tilburg, www.013.nl

Donderdag 25 oktober 2012 | aanvang 20:30
Tickets € 59,00 (excl. service- en transactiekosten) | Voorverkoop vanaf zaterdag 11 februari
De Oosterpoort, Trompsingel 27, Groningen, www.de-oosterpoort.nl

11 Comments

  1. Andre Wittebroek 6 februari 2012 om 19:56 - Antwoorden

    Oktober 2010 in Dusseldorf gezien en een prachtig concert! Zie verslag ervan in Bluesmagazine, ik hoop dat er nu meer publiek komt!! Hij is het absoluut waard, voor mij al jaren een legende!

    • Els Roode 6 februari 2012 om 21:23 - Antwoorden

      Ga je naar Tilburg of kom je naar Groningen Andre?

    • Els Roode 6 februari 2012 om 21:24 - Antwoorden

      Ha, er ist da

    • Andre Wittebroek 7 februari 2012 om 14:11 - Antwoorden

      Weet ik nog niet, misschien weer in Duitsland, meestal veel dichterbij. Kijken of hij daar ook shows heeft net als Duesseldorf, uurtje rijden.

    • Els Roode 7 februari 2012 om 14:54 - Antwoorden

      Wat dat betreft woon je zeer gunstig, eigenlijk jammer dat Groningen in het Hoge Noorden ligt (moet er zelf om lachen).

      • Svutrecht 9 februari 2012 om 08:34 - Antwoorden

        Op het podium speelt Steve Miller al jaren op de automatische piloot, de optredens zijn weinig boeiend of spannend.
        Overigens wanneer komt het optreden van Miller voor Don Kirshner uit 1973 (uitzending VPRO) uit op dvd, of zijn de opnamen gewist ?

        • Rene Gerritsen 22 februari 2012 om 12:20 - Antwoorden

          Onzin, heb je z’n laatste concert in de Heineken hal gezien? Hij speelde zelfs een nummer wat niet op de setlist stond, maar door iemand uit het publiek werd gevraagd (the window). Z’n experimentele versie van Fly like an eagle zat vol improvisaties.
          Reageerde met regelmaat op kreten uit het publiek en op verzoeken. Speelde als een jonge hond, enthousiast en vol overtuiging.

  2. G Hendrikx 9 februari 2012 om 10:48 - Antwoorden

    Pittig prijsje, voor zo’n concertje…………….nog wat te drinken en eten erbij …………., natuurlijk mag het ook wel wat kosten en zal Steve ook wel niet veel cd’s meer verkopen ( downloaden en vergrijzing ).
    Jammer, was er ergens wel graag naar toe gegaan, maar zo’n concert zou eigenlijk niet duurder dan 40 euro mogen zijn.
    Sorry, Steve………………………..misschien tot ooit !