Vegas Strip Kings – Jackpot!
Format: CD – Digital / Label: Gutbuckit Records
Releeasedatum: 22 februari 2019

Maak kennis met de vrolijke klanken van de band Vegas Strip Kings, die, niet verbazend, afkomstig is uit Las Vegas, Nevada. De band bestaat uit een aantal ervaren muzikanten en dat is op dit soepel rockende album ook goed te horen.

Billy Truitt (zang, keyboards, accordeon), Al Elk (gitaar, harmonica), Jimmy Carpenter (saxofoon, ex-Walter “Wolfman” Washington), Ron Edwards (contrabas, o.a. ex-Chuck Berry) en Justin Truitt(drums) weten op een perfecte wijze stijlen als blues, rockabilly en zydeco te verweven.

Zo openen ze het album veelbelovend met het opgewekt rockende Rotgun Rot met zijn vet boppende bas en honkende saxofoon. Billy Truitt is hier prima rockend op dreef op zijn piano. Een nummer, dat fans van The Fabulous Thunderbirds of Omar & TheHowlers zeer zeker zal aanspreken! De band rockt vrolijk verder in It Ain’t waarin het geluid iets meer richting TheBlasters trekt. Een luchtig huppelend nummer met priemende slidegitaar injecties en een stuwende ritmesectie.
Dan is de zydeco aan de beurt in Jesus On The Dash. Dit deinende nummer doet veel denken aan het Tex Mex geluid van The Texas Tornados, uiteraard met accordeon! De slowblues Lately heeft een lekker warm jazzy geluid met zachte sfeervolle gitaarlicks en de zacht brommende saxofoon. In Screeching Halt zijn wederom zydeco klanken te horen. Een gezellig swingend nummer met een meer latin-achtig geluid waarin de saxofoon en de accordeon de boventoon voeren. Take It Easy is een rauwe bluesrocker met smerige vervormde zang. Een pompende Thunderbirds-achtige shuffle met een hard scheurende harmonica en uiterst swingend pianowerk. We swingen daarna vrolijk verder in het “Jole Blon”-achtige zydeconummer Back ToYou met haast pedal steel-achtige gitaarklanken.
De accordeon heeft een prima plek gevonden in de lui pompende slowbluesV8 Ford waarna het in Hold On tijd is voor de luie funky kant van de band. Door de huilende harmonica moest ik zelfs aan het geluid van de formatie War denken. In Pawnbroker worden zydeco en rhythm & blues op een spetterende, swingende wijze vermengd tot een uiterst vrolijk nummer. De shuffle Life Of Me heeft een broeierig pompend geluid met swingende solospots voor de piano en saxofoon. Willie Dixon’sSame Thing krijgt van de band een prachtige broeierige versie waarna het album wordt afgesloten met de lekker losjes swingende rockabilly van Sharp As A Razor.

Een zeer prettig album van een veelzijdige en vooral swingende band!

01. Rotgun Run
02. It Ain’t