Recensie: Trailhead – Keep Walking

Trailhead – Keep Walking
Format: CD / Label: Eigen Beheer
Releasedatum: 21 januari 2018

Het is natuurlijk erg apart als je een heel album aan je grote hobby, wandelen, wijdt. En dat is nou precies wat singer-songwriter Trailhead gedaan heeft. Trailhead komt uit Duitsland en werd geboren als Tobias Panwitz. Voor dit vierde album werkte hij samen met de Engelse producer Robbie Moore en muzikale gasten als de Poolse zangeres Renata Morning en gitarist Michal Golabek.

Onze muzikale wandeling begint op het ritme van wandelende voeten over een grindpad waarna Take A Walk begint. Een intiem folkpop nummer waar je gedurende de wandeling vrolijk van wordt. Dit opbeurende Steve Forbert achtige nummer heeft als motto: wandelen is goed voor je voeten en je hart! We wandelen door richting Madrid in Walking Round Madrid. Een zeer aangenaam zonnig singer-songwriter nummer.
In het folkpop nummer One More Veterano doemt het geluid van Al Stewart op en vormt het wandelen wederom de hoofdmoot. De zwierige folkpop Walking The Camino zit ergens tussen Chris Rea, Mark Knopfler en Al Stewart in en ligt erg prettig in het gehoor. Road To Salamanca is een intiem folkduet met de Nieuw-Zeelandse singer-songwriter Matthew James While. Een akoestische gitaar en handgeklap vormen het intro voor het bluesy White Flag, een Chris Rea-achtig nummer over een wandeling in de bergen. De blues blijft nog even hangen in Too Many People (On The Camino), een lekker voortschuifelend nummer met prima gitaarsolo van Michal Golabek.
The Line is een zwevende pianoballad uit de Billy Joel/Rufus Wainwright hoek en in City Of The Saint komt het Steve Forbert geluid wederom tot leven.

Ik had eerlijk gezegd nooit verwacht dat wandelen tot zulke lekkere muziek zou kunnen leiden. Hopelijk heeft Trailhead nog meer muzikale wandelroutes voor ons in petto.

01. Take A Walk