Timo Gross It's All About Love

Timo Gross – It’s All About Love
Format: Cd / Label : In-Akustik
Relaeasedatum: 4 oktober 2014

Tekst: Andre Wittebroek

De Duitse gitarist, zanger, componist en producer Timo Gross is al diverse malen in Blues Magazine besproken d.m.v. CD-en concertrecensies en interviews. Zijn laatste CD was ‘Landmarks’ uit 2013 die ook in Blues Magazine prima kritieken kreeg. Net als voorganger ‘Fallen From Grace’ uit 2012 waarvoor hij in Duitsland Der Preis Der Deutsche Schallplattenkritik kreeg. Nu komt Timo met zijn nieuwste CD getiteld ‘It’s All About Love’. Zoals de titel al aangeeft is het thema van de CD LOVE, volgens Timo de drijfveer van alles wat we doen. Zelfs haat en jaloezie komen er uit voort.

Timo Gross heeft zich altijd van de andere muzikanten onderscheiden door zijn eigenzinnige gitaarspel en zijn rauwe ongepolijste stem. Hiermee is hij erg uitdrukkingsvol en energiek. Het geeft hem een zeer eigen identiteit en maakt hem authentiek. Deze CD is geworteld in de blues (Weep, It’s All About Love). Het is de basis natuurlijk, maar ook andere stijlen zijn er in verweven zoals delta blues (Rusty Nail), boogie (Lots Of Fun), rock (Bitch, King Of Nothing, The Sense Of Life) southern rock (Band To The Shadows) en een mix van alles (Aloha).

Alle songs zijn door Timo Gross geschreven, behalve “Bound To The Shadows”, “Bitch” en “Flying Bird”. Deze samen met Tony McLoughlin. Timo wordt begeleid Dominik Rivinius op drums, Moritz Grenzmann op bas, Manuel Bastian op gitaar en Hammond. Ralf Schalck speelt gitaar op “Flying Bird”.

It’s All About Love is weer een mooie CD geworden met een zeer eigen stijl. Timo Gross kan men niet in een vast genre plaatsen, hij gebruikt veel verschillende muziekstijlen en maakt er wat moois van. Deze CD kent geen zwakke songs, ze zijn allemaal goed maar voor mij zijn “Weep” en “It’s All About Love” nummers die er nog bovenuit steken. Alleen deze twee songs zijn de aanschaf al waard!

1. Bound To The Shadows
2. Bitch
3. Radiate