Recensie: Tae Phoenix – Outside The Lines

Tae Phoenix – Outside The Lines

Tae Phoenix – Outside The Lines.
Release: 24 april 2014

Door: Roelof Passies

Deze dame is afkomstig uit Seattle, VS. In haar tienerjaren zong ze eerst in opera’s en in musicals om later te transformeren naar een jazz- en blueszangeres. Ze schrijft haar eigen muziek en begeleidt zichzelf op piano. Op haar binnenkort te verschijnen vierde album “Outside The Lines” probeert ze weer buiten de lijnen te treden. Met een zeer krachtige stem en een excellente band is dit album tot stand gebracht en geproduceerd door Dave Minor. Samen met vele lokale vrienden die als gastmuzikant zijn te horen heeft ze een indrukwekkend album gemaakt. Tae Phoenix heeft in inmiddels in vele verre oorden bekendheid, zoals in Londen en Parijs maar ook in Indonesië. In 2012 stond ze op het gerenommeerde SXSW festival waar ze ook dit jaar weer “acte de préséance” zal geven.

Het album opent met het nummer “Damned Old Flame”. De eerste dreunen doen je gelijk denken aan Caro Emerald. Deze vergelijking gaat gelukkig niet lang op. Heel speels en verrassend komt er een geweldige sax-solo tussendoor; prachtig. Het nummer “Down & Dirty Way” krijgt een geweldig schurende mondharmonica mee. Hierdoor ontstaat een fantastisch bluesgeluid. Helemaal met haar sterke en krachtige zang. “Jerusalem Burning” is een meer poppy song terwijl “Moment I Try” weer balled-achtig gezongen wordt. Telkens valt haar geweldige zang op. “Ordinary Things” begint met een fantastische gitaar intro, zeer blues- en soulvol gespeeld.

De cd is vrij “clean” opgenomen, zonder enige vervelende opvulling waardoor haar krachtige en briljante stem heel goed naar voren komt.

1. Damned Old Flame
2. Let The Light In