T.G. Copperfield – The Worried Man
Format: CD – Digital / Label: Timezone Records
Releasedatum: 15 december 2017

T.G. Copperfield (Tilo George) stond bekend als de drijvende kracht achter 3 Dayz Whizkey, een vrij succesvolle Duitse southern rock band. Toch achtte hij de tijd rijpt voor een solocarrière en met Michael “Air” Hofmann drums en Michael “Don Karlos” Karl op bas opereert hij nu als het power trio T.G. Copperfield and the Electric Band.

Met ‘The Worried Man’ brengt hij hier zijn tweede solo plaat, twaalf nummers schreef hij voor zijn tweede plaat. Zijn solo debuut was blues en rock georiënteerd maar op dit tweede werkstuk pakt hij het wat breder aan.  Niet bang om zijn grenzen te verleggen zoekt hij het wat meer in de classic rock, blues en Americana.

De cd opent met Evil Eye, een uptempo rock nummer, een beetje Bon jovi hoor ik erin, een fijne start van dit album met een vette gitaarsolo die laat horen dat hij een lekker potje rocken kan. Het volgende Something Wrong is zo’n aanstekelijke deuntje dat het refrein zo in de kop zit en je ongewild mee gaat zingen, ook hier weer lekker gitaarwerk. Met Down In The Mud schakelt hij over naar een meer blues georiënteerd nummer, voorzien van het benodigde gitaar werk laat hij horen niet vies te zijn van wat scheurwerk.

Zoals eerder aangegeven zit er veel variatie in de nummers, want na het bluesy Down In The Mud gooit hij het weer over een andere boeg, met twee nummers die qua stijl wel wat weghebben van John Cougar Mellencamp. Zeker het slow voort schuifelende Who Will Stop The Rain, een fijn nummer. Met Black Cat Voodoo gooit hij er een toppertje uit; blazers, mooie achtergrond zang, deinend ritme, alles zit er in, klasse. Doorstotend in de stevige rocker Go To Hell.

Daarna is het wel op met de koek en zakt de cd naar een bedenkelijk niveau met als dieptepunt het instrumentale Black Horse. Als luisteraar denk je dan waarom dan twaalf nummers op een cd gezet? Houdt het dan bij negen goede nummers, blijf je niet met een dubbel gevoel zitten als luisteraar. Moet gezegd, de afsluitende titel track The Worried Man is dan wel weer een goed nummer.

Kortom de conclusie, geen slecht tweede album, maar het had scherper gekund en drie nummers te lang.

01. Evil Eye
02. Something Wrong