Seth Rosenbloom – Keep On Turning
Format: CD – Digital / Label: HOLMZ Music Records
Releasedatum: 18 januari 2019

Hij was 13 jaar oud toen HET gebeurde. Tijdens een Joe Bonamassa concert kreeg het bluesrock virus Seth Rosenbloom uit Waltham, Mass., te pakken. Vanaf dat moment kon het niet anders of Seth zou ook een gitarist worden.
En wat voor één!!! Na een EP brengt Seth nu zijn debuutalbum uit waarop hij door een groep ras muzikanten wordt bijgestaan. Wat dacht je van Travis Carlton (bas, o.a. Chris Cain en Robben Ford), Gary Novak (drums, o.a. David Crosby), Scott Kinsey (keyboards, o.a. The Manhattan Transfer) en de blazers Jamelle Adisa (trompet) en Don Boissy (saxofoon).

Seth opent zijn album niet op de manier waarop de meeste bluesrock album openen, namelijk hard rockend. Neen, Seth opent met Keep On Turning, een prachtige, ingetogen soulvolle ballad waarin blijkt dat Seth een zeer fraai warm stemgeluid heeft. En natuurlijk kan hij gitaarspelen. Hard, bluesy en hier vooral soulvol. Natuurlijk is het niet zo gek dat er wat Bonamassa elementen in zijn spel zijn terug te vinden.
Uiteraard wordt er op dit album ook gerockt en wel in Crawling Back. Een rauwe funky rocker waarin Seth’s gitaarspel net zo hard priemend klinkt als destijds bij een B.B. King of Albert Collins. In dit nummer zijn zelfs wat Southern rock (Lynyrd Skynyrd) invloeden te horen. I Can’t Help It is daarna een sompige luie boogie, die zeer ontspannen swingt en waarin Seth’s fel priemende gitaar de hoofdrol steelt.
B.B. King’s Heartbreaker is een funky bigband bluesnummer, uiteraard met blazers. Seth heeft hier een gitaargeluid, dat het geluid van de oude meester akelig dicht benadert. Een soepel groovend nummer, dat keurig binnen de lijntjes blijft swingen. Right About Now is weer een voorbeeld van een heerlijk warme slowblues met Seth’s melancholiek jankende gitaar en fabuleus drumwerk. Het Elmore James nummer Look Over Yonders Wall krijgt van Seth een verrassend funky uitvoering waardoor je ineens aan Albert Collins gaat denken, wat mede door het vlammende brullende gitaarwerk van Seth komt.
Broke And Lonely is een slowblues waarin Seth wederom de show steelt met zijn afwisselend priemend, gierend en ook jazzy spel. Zijn vlammende spel komt ook zeer goed uit de verf in het hoekig groovende Come Back Around.
Palace Of The King is de afsluiter van het album. Dut nummer geldt binnen de blues(rock) al jaren als een klassieker en Seth heeft gekozen voor een stomende stuwende rock uitvoering.

Seth Rosenbloom kan moeiteloos aanschuiven bij het alsmaar uitdijende bluesrock gitaristen leger. Wij sluiten hem in ieder geval met liefde in onze bluesrock armen!

01. Keep On Turning