Sean Chambers – Live At The Long Island Blues Warehouse

Format: CD/ Label: Blue Heat/ Release: 2011
Cosmox.nl, Blues CD’s online bestellen

Tekst: Frank van Engelen

Sean Chambers is een zanger -gitarist afkomstig uit Florida die al een aantal albums op zijn naam heeft staan. Hij speelt vele stijlen van gitaar kan ik U zeggen, en er zijn invloeden van Jeff beck, Eric Clapton, Jimi Hendrix, Stevie Ray en more te horen in zijn spel. Hij speelt met een trio de laatste jaren al aardig wat af, en vooral het laatste album uit 2009 kan daar weleens behoorlijk aan mee geholpen hebben denk ik. Dat album heet Ten Till Midnight, en staat ook op Bluesmagazine.nl beschreven voor de liefhebbers. Tim Blair-bass en Paul Broderick-drums, zorgen elke keer weer voor een zeer solide basis. Sean is behalve een uitstekende gitarist ook een prima componist en tekstschrijver kan ik U Zeggen, Hij is een beetje te vatten onder het Bluesrock Genre, maar wel meer dan dat. Van zeer uitbundig naar zeer ingetogen. Live is deze man echter op zijn best. Welnu zie, hier de geboorte van zijn nieuwe schijf: Live At The Long Island Warehouse.
Deze schijf zegt het gewoon al, Sean dus in topvorm, die zich zeker kan meten met Henrik Freischlader of andere grootheden van dit moment. Deze schijf bevat werkelijk vlammende uitvoeringen van nummers van zijn 3 schijven, Strong Temptation, Humble Spirits en Ten Till Midnight. Van prachtige slow blues tot funky riffs, en heftige gitaarlick’s in Bluesrock Style. Maak je borst maar nat,of nog beter, haal deze man naar Nederland.

Dixie 45 opent het album instrumentaal maar wel meteen in een stevige Bluesrock, en daarbij is meteen de toon gezet.
Love Can Find A Way- Funky Blues stuff met heftig Hendrix getint gitaarwerk. Heerlijk als je het mij vraagt. Full Moon On Main Street, een kei van een slow blues.
Strong Temptation– Funky stuff een beetje gelijkend op Julian Sas van ons dus.
Na de klassieker Dust My Broom met een heftige slide er in volgt dan Crazy For Lovin’You, een slow blues van hoog formaat wederom. Vervolgens Danger Zone, een bluesrocker waar je niet omheen kan denk ik.
In The Winter Time is echter het pronkstuk want, wat een fabelachtig mooie slow blues is dit, en wat een geweldig gitaarwerk horen we hierin. Luister en huiver mensen, want deze man moet je kunnen bekoren, dat weet ik zeker. Er is maar een conclusie mogelijk voor deze schijf. Meteen genieten en zoveel mogelijk, en gaat hem zien.

01. Dixie45
02. Love Can Find A way
03. Full Moon ON Main Street