Recensie: Palo Seco Voodoo Club – Hidden Under Rust

Palo Seco Voodoo Club – Hidden Under Rust
Format: CD – Digital / Label: Compos Records
Releasedatum: 20 mei 2018

Tekst: Paul Op den Kamp

Waar denk je aan bij de woorden Voodoo Club? Dr John. Louisiana. Nick Cave. Zombies misschien. Magische krachten. Haïti. Maar toch niet perse aan een stel Duitsers! Toch blijkt deze band te bestaan uit vier van onze oosterburen die met zwaar gezongen accent verdomd lekkere muziek maken. De band bestaat sinds 2014 en brengen deze maand hun nieuwe album uit. Denk qua instrumenten gitaar, bas, drums en Hammond orgel. Swingende ritmiek met aanvullende sausje van het orgel.

Een “kerkhof” stem opent het album met beloftes over hoe de luisteraar verslaafd zal raken aan de muzikale inhoud. Vervolgens barst een voortrazende combi van blues en rockabilly voorbij. Qua sfeertje klopt het wel. De muziek swingt en beweegt als een boosaardig wezen met snode plannen. Je ziet haast de vleermuizen voorbij vliegen en de skeletten door je woonkamer dansen. De Duitse neefjes van The Cramps.
Tja,alleen dat moddervette accent, daar moet je wel even aanwennen. De teksten zijn hierdoor niet te verstaan. Met een beetje fantasie kun je er van maken dat je een of andere onbekende taal aan het beluisteren bent dan de taal van Goethe & Merkel. Past ook beter bij de muziek. En ondanks de waarschuwing voor verslaving ben je na het draaien eigenlijk de plaat meteen kwijt. Het geheel klinkt lekker maar er springt niet echt een nummer tussen uit.

Om de balans op te maken, best een lekker plaatje om eens te horen. Maar geen must of klassieker in de dop. Luister dan liever naar een band als Mama Rosin. Zwitserse Cajun, ook vreemd maar kwalitatief beter dan deze club.

01. Intro
02. Cad as Pad
03. Just a Bite