Michele D’Amour And The Love Dealers – Lost Nights At The Leopard Lounge
Format: CD / Label: Warrior Poet Productions
Releasedatum: 21 juni 2017

Een nieuw album van een relatief nieuwe band. Michele D’Amour en haar Love Dealers uit Seattle leveren, na een eerdere EP en album, hun nieuwe album ‘Lost Nights At The Leopard Lounge af. Een album met 1twaalf eigen nummers en een geluid dat erg gevarieerd is. Hoewel de nadruk op funky bluesrock ligt, tref je op dit album ook jazzy blues en de typische blues shuffles aan. De Love Dealers is een solide, hecht swingende band waarin het veelzijdige gitaarspel van Ryan T. Higgins de hoofdrol opeist. Patrick McDanel op bas en Ronnie Bishop op drums vormen de swingende ritme sektie. En dan is er natuurlijk nog zangeres Michele D’Amour. Haar stem klinkt kwasi-nonchalant maar is ook ietwat aan de vlakke kant. Met name in de stevigere nummers op dit album mist zij een scherp randje in haar zang.

Het album opent met de stuwende shuffle No Good, dat qua stijl aan de Fabulous Thunderbirds doet denken. Ryan T. Higgins leeft zich hier heerlijk uit met zijn priemende gitaarspel. De zang van Michele komt goed uit de verf in de zacht schuivelende slowblues Trouble.  Een sensueel jazzy nummer met wederom Higgins in de hoofdrol op gitaar.
Leopard Lounge swingt losjes. De ritmesectie houdt de funky groove er lekker in waarover Higgins zijn bijtende gitaarspel op ons los laat. In dit nummer valt de wat vlakke stem van Michele met name op. Move On Down The Line opent direkt met een heerlijke funky groove en ontpopt zich tot een stevige mid-tempo rocker met een, voor mij, anonieme blazerssectie. Deze blazers keren spetterend terug in het al even funky Lost My Mojo.
All I Do Is Work is een soulvolle slowblues met een heerlijk snerpende gitaar. De funk keert daarna weer terug in de hoekige swinger When The Blues Come Calling. What The Cat Dragged In is het top nummer van dit album. Een smerig rockende bluesrock shuffle met een harde slide gitaar in de hoofdrol. Bij het intro van Last Man Standing moest ik ineens heel even denken aan het intro van “Ik Wil Jou” van onze eigen Polle Eduard. Na dit intro gaat het nummer door als een stuwend popnummer met een hard, bluesy geluid.
De afsluiter van dit album is Black Cat Boogie, een losjes swingende shuffle met een lekker 50’s rhythm & blues geluid.

Een lekker veelzijdig album. Lekker maar zeker niet wereldschokkend!

01. No Good