Recensie: Marta Ren & The Groovelvets – Stop Look Listen

Marta Ren & The Groovelvets – Stop Look Listen
Format: CD – Digital / Label: Record Kicks ‎
Releasedatum: 12 februari 2016

Tekst: Joram Bartman

De uit Portugal afkomstige zangeres Marta Ren heeft met haar Groovelvets een moddervette funk plaat uitgebracht met herkenbare old school elementen die je doen herinneren aan dansprogramma’s als Soultrain waar onder andere James Brown een graag geziene gast was. Overigens wordt zijn naam ook nog gescandeerd in het laatste nummer I Wanna Go Back alszijnde één van de inspiratiebronnen. ‘Stop Look Listen’ begint met Don’t Look. Een uptempo nummer waar drums-, bas-, en gitaarpartijen elkaar afwisselen met een portie blaaswerk. Deze plaat bestaat uit elf nummers, plus de hiddentrack: Hit Me. Samengevat zijn de nummers allemaal voorzien van de nodige funk wat tegelijkertijd ervoor zorgt dat deze plaat ook een eenheidsworst vormt en dus niet echt voorspelbaar en uitdagend is als je op zoek bent naar variatie. Neemt niet weg dat het een lekkere plaat is waar menig funk liefhebber aan zijn trekken komt. Met een debuutplaat als ‘Stop Look Listen’ mag je best trots zijn op het resultaat. Voor wie Marta Ren & The Groovelvets in het echt aan het werk wilt zien, kan op 8 juni naar Paradiso in Amsterdam in de kleine zaal en op 9 juni naar Doornroosje in Nijmegen terecht en ervaren hoe het geheel live op de bühne overkomt. Wie meer over Marta te weten wilt komen en in het verleden wil duiken zal eens moeten luisteren naar de single 2 Kinds Of Men en Summer’s Gone (Didn’t Swim). Marta Ren beschikt over een soulvolle stem die ze goed weet te benutten.  Haar passie komt voort uit de  funk en ruwe soul van de jaren zestig. Met deze plaat is voor Marta nu de tijd gekomen om de wereld kennis te laten maken met haar talent en passie.

01. Don’t Look
02. Release Me
03. I’m Not Your Regular Woman