Recensie: Keith Scott – Better World Out There

Keith Scott – Better World Out There
Format: CD – Digital / Label: Dreamday Music
Releasedatum: 24 juli 2018

Tekst: Fons Delemarre

Keith Scott blijkt ten onrechte een onbekende, misschien wel een beetje obscure, bluesmuzikant te zijn. Zijn zeven albums zijn weliswaar (deels) te vinden bij bijv. WOW HD en Amazon, maar bijv. bij BOL (nog) niet. De informatie over deze Scott laat dan ook een beetje te wensen over. Misschien vanwege het feit dat er nog een héél andere muzikant Keith Scott is, die héél andere muziek maakt.
Allemaal erg jammer want ‘Better World Out There’ is een puik album van een gedreven bluesman. Wat betreft intensiteit, variëteit en ongepolijstheid doet het album zo nu en dan denken aan de mooie dagen dat albums als ‘Exile On Main Street’ gemaakt werden. Maar Scott´s ‘Better World Out There klinkt als Seasick Steve Goes Exile On Main Street’. Als dat nog geen compliment is… Heerlijk, die Shake Your Hips-achtige Buffalo Boogie en nog een aantal nummers, die op het eerste gehoor niet helemaal af lijken, maar het uiteindelijk wel zijn, want ze staan als een huis.
Scott heeft zich, net zoals op vorige albums, beperkt tot forse, lekker rammelende –soms heavy aangezette- akoestische blues. Neem ‘Better World Out There’als een douche, koud, of heet, maakt niet uit. Laat je doordrenken en geniet van eerlijke muziek. Ik kon het album gelukkig beluisteren omdat de tentakels van Blues Magazine reiken tot in de krochten van Dreamday Music, het label dat dit album van Keith Scott aan de wereld presenteert.
Beluisteren en downloads aanschaffen, dat is de beste remedie, als je van ongecompliceerde, vakkundig en met liefde gemaakte, intens swingende akoestische blues houdt. Need I say more? “Hope you like it! We say its blues from the depths of Chicago and the hills of Tennessee.” – Keith

01. Rolling Blues
02. What You Puttin’ Down?
03. Hard Fixin’ Woman