Recensie: John Campbelljohn – Good To Go (Remastered & Bonus Tracks)

John Campbelljohn – Good To Go (Remastered & Bonus Tracks)
Format: CD – Digital / Label: PepperCake – ZYX Music

Releasedatum: 21 September 2018

Tekst: Filip Heidinga

John Campbelljohn is opgegroeid in een zeer muzikaal gezin en het zal geen verrassing zijn geweest dat hij later met muziek zijn geld zou verdienen. Op 14-jarige leeftijd wordt hij verliefd op de elektrische gitaar en die liefde is nooit meer over gegaan. In 1993 brengt hij zijn debuut album uit en sindsdien wordt hij overladen door awards. Campbelljohn veroverd eerst zijn thuisland Canada, daarna volgt Amerika snel en dan kan Europa natuurlijk niet achterblijven en ten tijde van zijn tweede album in 1999 is hij ook in Europa een bekende naam.
In 2009 brengt hij, met veel succes, zijn zesde studio album uit genaamd: ‘Good To Go’. Nu, negen jaar later, besluit Campbelljohn het album opnieuw uit te brengen maar dan in een geremasterde versie. De reden is mij niet helemaal duidelijk, zo slecht klonk het originele album uit 2009 niet. Goed, er zijn vier nummers toegevoegd aan het album als ‘bonus-tracks’ maar verder klinkt het album niet vele malen beter dan de release uit 2009.
Van de website van Campbelljohn worden we echter ook niet veel wijzer. Deze promoot nog steeds het ‘Chin Up’ album uit 2015, terwijl Campbelljohn naast de re-release van ‘Good To Go’ ook nog een nieuw album heeft uitgebracht dit jaar.
Doordat John Campbelljohn twee albums bijna tegelijk uitbrengt krijg je de neiging om beide albums met elkaar te vergelijken. ‘Good To Go’ is duidelijk een steviger album dan Campbelljohn’s nieuwe album ‘Double Down Blues’.

Informatie over de bonus-tracks die zijn toegevoegd aan het ‘Good To Go’ album is er niet. Zijn de nummers opgenomen voor het album maar toen niet toegevoegd of niet? Ik neem aan dat dat wel het geval is aangezien de nummers wel een beetje dezelfde sfeer hebben als de rest van het ‘Good To Go’ album. Maar het zijn wel vier rustigere nummers vergeleken met de rest van het album, misschien dat dat de reden was om ze toen niet toe te voegen. Maar of deze nummers nou echt iets toevoegen…. naar mijn idee niet. Hoe goed de nummers ook zijn, om voor deze nummers een album te kopen, gaat denk ik wat ver.

Kortom: een leuke release voor de die-hard fan en iedereen die een stevig album van John Campbelljohn wel hebben (en de originele release van dit album niet heeft).

01. Pocket Full Of Stones
02. The Ballad Of Shorty And Jimmy Jones