JD Simo maakt muziek voor gevorderden, complex, chaotisch, onnavolgbaar soms maar bovenal is hij een begenadigd gitarist. Dit album is een fascinerende chaos, heerlijk om zo alle gebaande blues paden te doorbreken. Dit album rockt, scheurt en bonkt uit je speakers.

JD Simo

JD Simo – JD Simo

Formats: CD / Vinyl / Digital
Label: Crows Feet Records
Release: 21 Augustus 2020

Te bestellen bij Bol.com

JD Simo maakt muziek voor gevorderden, complex, chaotisch, onnavolgbaar soms maar bovenal is hij een begenadigd gitarist. Ik denk dat Jimi Hendrix zo zou hebben geklonken als hij nog geleefd zou hebben. Zijn nieuwe album nam JD Simo wederom op met drummer Adam Abrashoff en bassist Andraleia Buch. Die drummer Adam Abrashoff is naast JD Simo de ster van dit album wat een ongenadig goede trommelaar. Samen maken zij deze CD wat hij is, een fascinerende chaos, heerlijk om zo alle gebaande blues paden te doorbreken.

Dit album dit rockt, dit scheurt, dit bonkt uit je speakers. Maar het verrast je ook met een andere kant van JD SIMO, zijn voorliefde voor de jaren zestig soul zoals te horen is in One of those days. Een ander nummer wat aandacht vraagt is het rappe Take That, een vingervlugge stijloefening van JD zijn gitaar skills. Het zijn twee wat dissonante nummers op deze CD die verder vol staat van vet ruige blues rock vol gitaar en vocale stem effecten.

De openingstrack The movement kent een soulvolle opbouw met wat kopstem waar je naar het einde toe een naderend onheil voelt aankomen met wat je deze CD te wachten staat. De single LOVE, rond een complex drum ritme en van een vette rif voorzien nummer waar in de solo JD Simo volledig ontspoord. Het is de opmaat naar het groovy en vet funkend Out of sight (James Brown), met een solo waarbij JD zijn gitaar zowat in tweeën trekt.

Wat dan volgt zijn een muzikale geweldsexplosies, zoals Higher plane een ruig bluesy nummer dat ontspoord in een geluidsorgie als hij achterna gezeten wordt door een kudde wilde bizons. Hyperbolicsyllabilicsesquedalymistic, een song met een dergelijke titel hoeft geen uitleg. Om met HELP iedereen in dik vijf minuten helemaal murw te spelen met onnavolgbare blues. Soul of a man vol gestouwd met wah wah doet JD Simo me erg aan Jimi Hendrix denken, een man die hij bewonderd, ik vraag me af of hij niet de re-incarnatie van Hendrix is.

JD Simo blijf vriendjes met Adam Abrashoff en blijf dit soort albums maken en je schare fans zal alleen maar groeien.

Te bestellen bij Bol.com

Tracks