Recensie: Eugene Hideway Bridges – Live in Tallahassee

Eugene Hideway Bridges – Live in Tallahassee
Format: CD – Digital / Label: Armadillo
Releasedatum: 8 juni 2018

Eugene Hideway Bridges is een van die bluesnomaden die de hele wereld over trekken. Het zijn van die mannen en vrouwen die het performen tot hun levensstijl hebben gemaakt. Hun huis is waar het volgende optreden plaatsvindt. Het zijn artiesten die kunnen putten uit hun eigen rijke discografie. Vaak optredend met lokale musici, maar in de US toerend met een eigen band. Zo streek Eugene Hideway Bridges in augustus 2017 neer in de historische Bradfordville blues club in Tallahassee Florida, om dit concert in one night one take op te nemen.

Met de routine die de man in de jaren heeft opgebouwd moest dat geen probleem zijn, hij formeerde een fijne band om zich heen met David Webb Piano/Hammond, Kelpie Mckenzie bass, en Pat Manske drums. Zeker een fijne band die het geheel met spelplezier omlijst. De basloopjes zijn werelds, de Hammond zorgt voor de nodige variatie, dit samengevoegd met de soulvolle stem van Eugene en zijn relaxte gitaarspel maakt dit tot een lekkere “wegluister” cd. Een cd die je kunt opzetten bij een dinertje met vrienden als achtergrond muziekje, maar ook muziek die je kunt opzetten als je je even wilt afsluiten om geconcentreerd je werk te doen.
Maar het is ook muziek waar je je helemaal in kunt verliezen neem een nummer als When The Blues Overtake You, dat baswerk, dat is waar je live in de zaal niet stil op kan blijven staan. De slowblues Mom And Daddy’s Place is ook zo fijn nummer met Eugene Hideway op zijn best. Al heupwiegend onderga je de blues van Eugene Hideway. De klasse van zijn muziek straalt af van nummers zoals Good Old Days en This Old House. In Sweet Little Angel laat hij ook zijn fijne gitaarspel horen. In deze slowblues brengt hij de essentie van zijn werk en performance samen. Dit is blues vanuit het hart en ook een ode aan zijn vader Othineil Bridges, ook wel bekend als Hideway Slim.

Eugene Hideway Bridges brengt met deze cd een variatie van blues, soul, funk en gospel die zijn veelzijdigheid als performer goed voor het licht brengt. Dit live optreden getuigt van mans klasse, geen valse noot te horen en een band die swingt als een dolle.

01. Intro By Gary Anton
02. Step By Step
03. I Can Never Forget