Recensie: Dirty Dave Osti – Midnight Mojo Man

Dirty Dave Osti – Midnight Mojo Man
Format: CD – Digital / Label: Grooveyard Records
Releasedatum: 27 juli 2018

Bij Grooveyards Records hebben ze het maar druk, dit is alweer het derde album van dit label in korte tijd dat op mijn buro beland. Eerst Head Honchos, toen Bryce Janey en nu Dirty Dave Osti en ik moet zeggen het wordt met de cd beter. Ik kan deze Dirty Dave Osti wel waarderen. Zijn cd ‘Midnight Mojo Man’ is old skool tegen jaren zeventig hardrock aan schurende blues, verpakt in een twaalftal lekkere liedjes. Los van wat info op de site van Grooveyard is er weinig te vinden op het internet over de man en dat draagt bij aan het mysterie, wie is Dirty Dave Osti?

Het gerucht gaat rond dat hij alles zelf doet, het drummen, de bas, de gitaar, zingen en schrijven. Oh ja, het is ook nog eens opgenomen in zijn eigen studio (Dirtshack). Zijn solo’s zijn puntig en scherp, zijn zang is doorleeft, de nummers goed en gevarieerd met zoals gezegd die lekkere seventies feel. Het is Dirty Dave Osti zijn vijfde cd bij Grooveyard en zoals collega Peter al vorig jaar al meldde wordt het tijd dat deze man uitgroeit tot een publiekslieveling. Hij verdient het en ik kan niet anders zeggen dat hij met deze plaat een goede stap in de richting zet.

De muziek van Dave Osti ligt lekker in het gehoor, de productie is perfect, alles komt lekker door, en als hij inderdaad alles zelf doet alleen maar meer waardering. Neem Walk Before You Run, dat baswerk is ingenieus, de solo’s heerlijk. De openingstrack Bad Blood zet je meteen op het juiste bluesrock spoor. Mooi is ook het akoestisch Divide It By Two. Het doet denken aan Bon Jovi, en hier laat Dave horen naast goed gitaar te kunnen spelen ook een fijne zanger te zijn.
Zeker nummers als Live Or Die Free, en de rockers Rebel Run en River Dog hebben die seventies feel toen de hardrock nog in de kinderschoenen stond.
Naar het einde toe knalt Dirty Dave er nog drie tracks uit die zijn veelzijdigheid tonen. Het prachtige Liar, Take The Heat Off , met een superbe solo, en het beste nummer van de cd de titel track Midnight Mojo Man. Beginnend met wat onheilspellend onweer, dan dat basloopje, hetzet dat onheilspellende voort met wat subtiel gitaarwerk en met een soort magie, wat voodoo, langzaam toe werkend naar een solo die alles zegt over Dirty Dave Osti, een puike gitarist en op en top muzikant.

01. Bad Blood
02. Be The Love
03. Pusha Man