Recensie: Delta Generators – Live At The Spire

Delta Generators – Live At The Spire
Releasedatum: 18 februari 2018

Delta Generators is een bluesrock band uit Connecticut, Massachusetts de Verenigde Staten, een bluesrock band van het klassieke type. In 2016 brachten zij de goed ontvangen cd ‘Hippshakers And Heartbreakers’ uit. Frustrerend is het dan dat je op zoek moet naar een nieuwe zanger, nu het succes aanstaande was. In Brian Templeton hebben ze echter een waardige opvolger gevonden, de van de Radio Kings afkomstige zanger mondharmonicaspeler, maakt zijn cd debuut met deze ‘Live At The Spire’.

Wat is er beter om je nieuwe zanger meteen voor de leeuwen te werpen door een live album op te nemen. Ik moet zeggen, deze Brian Templeton overtuigt, fijne stem, mooi harmonica werk, hij past bij de Delta Generators, hij past bij de muziek.

Op dit ‘Live At The Spire’, brengen de Delta generators een vijftal eigen nummers, twee van Brian Templeton zelf en twee covers Somebody In My Home van Howlin` Wolf en het openingsnummer The Devil Gun van Frankie Miller. Dit is een fijne binnenkomer, het laat de muzikale kwaliteiten van de Delta Generators horen, uitmondend in deze negen minuten durende bluesrock versie.
Het mooie van dit live album is dat zij het niet schromen om van de nummers uitgesponnen versies te maken, je niet vast houden aan het puur naspelen van de nummers maar durven je muzikale skills te tonen. Zoals gitarist Charlie O’Neal laat horen in The Night Of The Johnstown Flood. Ook je cd openen met een drumsolo getuigt van moed en dwarsheid. Dit ‘Live At The Spire’ dat is wat Delta Generators je live te bieden hebben. Zij hebben de blues in hun hart, getuige de mooie uitvoering van Howlin` Wolf’s Somebody In My Home, met Brian Templeton in de hoofdrol, zijn zang en harmonica spel zijn werelds.
Met het nummer Jam, krijg je het idee dat zij dit ter plekke zo bedacht hebben. Brian Templeton op mondharmonica en de overige drie Delta Generators, Charlie O’Neal: gitaar, Rick O’Neal: bas en Jeff Armstrong: drums. Na deze instrumentale uitbarsting volgt de volgende Straw Dog Strut, een slide blues stamper waar Charlie O’Neal zich kan uitleven.
Fijn einde van een prima live cd.

Track list:
01. The Devil Gun