De Wet  – Beg For More

De Wet – Beg For More
Format: CD. Label: Dewetmusic. Datum Release: Maart 2014

Tekst: Wiliam Lindner

De Wet is een Rotterdams Blues Roots Rock Trio opgericht in de zomer van 2011.Alle nummers op hun debuut EP Beg For More zijn gecomponeerd door gitarist Edmond Bravenboer en drummer Melvin Hage en opgenomen in hun eigen gebouwde studio in het centrum van Rotterdam. En vervolgens in de Rotterdamse LGM studio van Chris van Velde gemixed en mastered in studio 2×2 van Reinier Rietveld. Een puur Rotterdams product dus.

Bij het openingsnummer Beg For More spits ik al gelijk mijn oren en de volume knop gaat gelijk naar stereo stand 10; Power Rock van de bovenste klank. De gierende, jankende gitaar van Edmond Bravenboer knalt door mijn huiskamer extra opgezweept door de bass riffs van Roger Groen en gedegen drum werk van Melvin Hage. Dat smaakt naar meer. Ik word op mijn wenken bediend met Rather Be Blind. Het Trio neemt hier wat gas terug. Een ronkende gitaar intro met halverwege weer die uitstekende vuige gitaar licks van Edmond Bravenboer.

Met name bij het nummer Cheer Up laat Edmond Bravenboer horen ook over een prima zangstem te beschikken. Ook is hij niet vies om er een portie slide tegenaan te gooien. Het nummer Lonely Road geheimzinnig gezongen waarbij het trio weet de lijn weet vast te houden met hun aanzwellende meeslepende muziekstijl. Het album eindigt in de sfeer waarmee het album begon. Alle registers worden bij het uptempo nummer The Bird opengetrokken. Het enige minpuntje bij dit nummer is dat te kort is. (2 min. 30 sec.) Je denkt een uitvoerige solo te verwachten maar helaas: het stopt bewust(?) te abrupt en het lijkt een beetje op de titel song van het album: Beg For More…

De Wet heeft met Beg For more een verrassend meeslepend staaltje niet alledaags debuutalbum afgeleverd. Naar mijn mening is het een band die wij in de gaten moeten houden; kortom: Beg For More, dat smaakt naar meer. Een aanrader voor liefhebbers van rauwe Blues Roots Rock. Dus binnenkort live gaan beluisteren als zij in de beurt zijn tijdens hun Beg For More Tour (zie voor data de band website www.dewetmusic.com en www.facebook.com/dewetmusic)

De CD release party zal voor genodigden eveneens op een niet alledaagse locatie in maart plaats vinden: Whites (www.whites.nl). Op deze locatie zal voor Bluesmagazine dan ook mijn kennismakingsinterview met de bandleden plaatsvinden.

1-Beg For More (Music: Edmond Bravenboer. Lyrics: Edmond Bravenboer & Melvin Hage)

2-Rather Be Blind (Music:Edmond Bravenboer Lyrics: Edmond Bravenboer & Melvin Hage)

3-Cheer Up (Music: Edmond Bravenboer & Melvin Hage. Lyrics: Edmond Bravenboer & Melvin Hage)