Recensie: Claude Hay – Love No More (single)

Claude Hay - Love No More

Claude Hay – Love No More (single)
Format: Download / Label: 128 Records
Releasedatum: 11 april 2016

Tekst: Filip Heidinga

De Australische bluesrocker Claude Hay is een echte One Man Band. Daarnaast bouwt hij zijn eigen gitaren zelf en heeft hij zijn eigen studio helemaal zelf gebouwt. Een echte doe-het-zelf muzikant dus. In 2007 bracht hij zijn eerste album uit en intussen heeft hij al drie studio albums gemaakt en één live album. Dit jaar komt er dus een volledig nieuw album en kunnen we alvast een kleine preview horen met deze single getitled: Love No More. En we kunnen het nummer ook nog gratis beluisteren op Soundcloud en de video-clip bekijken op YouTube.  Wat wil je nog meer?

De nieuwe single van Claude Hay bevat een nieuw geluid en dit komt doordat Claude een nieuwe gitaar heeft gemaakt. Na “Betty” uit 2010, “Stella” uit 2012, “Lucie” uit 2014, “Loretta” uit 2015 is hier nu: “Jerri”. Al deze gitaren zijn volledig door Claude Hay gemaakt van verschillende items die hij heeft gevonden. Jerri is gemaakt van een jerrycan en heeft een zeer apart geluid. Het nummer Love No More is een lekkere funky blues rock nummer geworden met veel slide gitaar en natuurlijk Jerri. De bij behorende video clip is een animatie over een man en zijn relatie met zijn hond. Grappig is dat de hond de man verlaat voor een andere hond. In het echt gaat het nummer natuurlijk over een verbroken relatie tussen een man en een vrouw.

Kortom: Een heerlijk nieuw nummer van Claude Hay die absoluut naar meer smaakt. Laat het nieuwe album maar komen. En ga allemaal die nummers luisteren, ik beloof je dat je waar krijgt voor je geld.

01. Love No More

Website: Claude Hay