Chase Walker Band – Live @ The Woodshed
Releasedatum: 25 januari 2019

Liefhebbers van hard gierend gitaarwerk opgelet!! Het derde album van de Chase Walker Band is namelijk uit. En die kan moeiteloos aanbevolen worden aan fans van bluesrock artiesten als bijvoorbeeld Walter Trout of Joe Bonamassa.

Chase Walker uit Riverside, CA, heeft het album gevuld met opnames van twee concerten in Kulak’s Woodshed in Hollwyood, CA. Zijn band bestond tijdens die concerten uit Yates McKendree (toetsen), Gregg Garner (bas), Peter Kastaris (drums), Victor Fanklin (bas) en Edward Cleveland (drums). En uiteraard zanger en gitarist Chase Walker.

Het album opent met de lekker romige soulvolle swinger Honey Jar met het priemende gitaarwerk van Chase, dat regelmatig uitmondt in rauwe harde solos. De band klinkt lekker lui groovend en de zang van Chase doet in de verte denken aan die van Chris Robinson van The Black Crowes. De band switcht moeiteloos van een loom soulvol geluid naar knallende bluesrock met de brullende en gierende gitaar in de hoofdrol.
Red House kennen we natuurlijk allemaal van Jimi Hendrix. In de handen van Chase Walker klinkt dit nummer toch net weer ietsjes anders. Chase heeft het nummer namelijk voorzien van een licht jazzy geluid waarin hij zijn gitaar zowel ingetogen als hard scheurend laat klinken. Dit is een cover van een klassieker met een rauw eigen geluid. Ook Blues Deluxe is een cover. Het nummer werd geschreven door Rod Stewart, toen hij nog deel uitmaakte van the Jeff Beck Group. Velen onder ons zullen dit nummer ook in de uitvoering van Joe Bonamassa kennen. In deze slowblues schuurt, huilt en brult Chase’s gitaar alle kanten op. Het midtempo I Warned You zit daarna weer meer in het Black Crowes hoekje. Een vrij ingetogen, lui voortrockend nummer met een prima hard snijdende gitaarsolo.
Woodshed Jam was in eerste instantie bedoeld als een jamsessie maar pakte dusdanig lekker uit dat Chase het gewoon op dit album plaatste. Het begint met voorzichtige funky gitaarlicks waarna de band even zoekt naar de juiste vorm voor deze jam. Die is al snel gevonden via de moddervet groovende band, die Chase alle ruimte geeft voor zijn priemende gitaarspel.

Terwijl Chase al afscheid neemt van het publiek is Yates McKendree bezig met een superswingende pianosolo waarna er ook nog een al even swingende bassolo volgt. Ook de drummer pikt dan nog even een solospot mee.

Jammer dat er slechts vijf nummers op dit album staan want het geluid van The Chase Walker Band smaakt absoluut naar meer. Verplichte kost voor alle bluesrockers!!!

01. Honey Jar
02. Red House