Charlie Hunter & Lucy Woodward – Music! Music! Music!
Format: CD / Label: Eigen Beheer
Releasedatum: 19 april 2019

Tekst : Henk Jan Fokkema

Zondagskinderen zijn kinderen die veel geluk hebben. Vanaf hun geboorte gaat alles hen gemakkelijk af. Geen zorgen over liefde, opvoeding, kleren en voedsel. Geen problemen over een school of geld. Zondagskinderen zien er goed uit en hebben altijd gelijk. Bovendien zijn ze ergens heel erg goed in. Ze roepen jaloezie op. Je ziet ze namelijk een geslaagd leven hebben.

Charlie Hunter is 52 jaar oud en een echt zondagskind. Een mooie man, als mens opvallend, alternatief en onafhankelijk. Als gitarist verbijstert hij. Technisch perfect. Alleen er naar kijken is al een sensatie. Zijn moeder repareerde gitaren als beroep, misschien vandaar. In de jaren ’90 bleek de zes-snarige gitaar te beperkt voor zijn mogelijkheden zodat er een acht-snarige gitaar op maat werd gemaakt bij Novax Guitars. De bovenste vijf snaren voor de akkoorden en solo’s, de onderste drie voor de baslijnen. Met een Leslie rotary speaker simulator werd de unieke stijl van Charlie een geluid dat lijkt op een Hammond-orgel. Vanwege de kleine handen van Charlie bouwde Jeff Traugott in 2006 dit monster om naar een zeven-snarige schoonheid, een gitaar die Charlie nog steeds brengt naar de top van het podium. Hybrid Guitars Co. heeft inmiddels een Charlie Hunter 7 in productie. The bass tones are strong and punchy, the top four guitar side strings have a custom “paf”voiced 4 pole Humbucker! Each side has its own circuit and output with a seperate bass and guitar amp!” Charlie Hunter, soul, jazz, hiphop en blues en tientallen albums en bijdragen op zijn naam geeft gas op dit album. “It sounds like a victory!”

Lucy Woodward is ongeveer even oud als Charlie. Zoals het een diva betaamt, haar leeftijd vind je niet. Dochter van een dirigent en componist en een muzieklerares. Ze verbleef voornamelijk in Londen, Amsterdam en New York. Een mooie, stijlvolle vrouw. Een heel goed opgeleide zangeres, sterk en zelfverzekerd. Onafhankelijk. Jazz en soul, eigenlijk alles. Zangeres bij Rod Stewart, Chaka Khan, Pink Martini, Celine Dion, Joe Cocker. Filmsoundtracks, eigen nummers, hits, benefietconcerten en actief over de hele wereld. “It looks like a victory!”

Een beetje bij toeval kwam de samenwerking tot stand en op 19 april kwam hun eerste in eigen beheer opgenomen album uit, ‘Music! Music! Music!’ Opgenomen in High Point, North Carolina. Op de drums Derrek Philips, een uitgebalanceerde en strak spelende ‘choker’. Een grote blije man achter een klein drumstel die aan het geheel lijmt, duwt en trekt. Een professional!
Charlie lost de gitaar- en basproblemen moeiteloos op. Hij wel! Op zijn krukje met die werkelijk schitterende gitaar. En Lucy, ja Lucy zingt en stijlt het geheel tot een toppunt van lounge. Volkomen plezierig, rustig en blij. Elf covers die een lust voor oor en oog zijn want Lucy Woodward danst en zingt alsof ze niet anders kan. Soul Of A Man van Blind Willie Nelson, You’ve Been A Good Ole Wagon van Bessie Smith. Plain Gold Ring van Nina Simone en Angel Eyes en Music! Music! Music die groot gemaakt zijn door Ella Fitzgerald en Teresa Brewer.
Tussendoor komen de funky kraker Wishing Well van Terence Trent d’Arby langs en Please Don’t Let Me Be Misunderstood van Bennie Benjamin en Sol Marcus uit 1964.
Kortom funk, jazz en blues uit de rokerige holen van weleer.

Charly Hunter en Lucy Woodward zijn op bescheiden wijze zeer tevreden over het resultaat. Nauwelijks geoefend en meteen opnemen. “Just push the red button!” Kijk maar eens goed naar de hoes. Dit lukt alleen zondagskinderen!

01. Soul Of A Man
02. Can’t Let Go
03. Plain Gold Ring