The Blues Vision

The Blues Vision – Kind Of Blues
Format: CD / Label: Continental Records
Releasedatum: 7 december 2014

Door Hans Wolven

Deze drie energieke jonge mensen geven hun eigen eigentijdse visie van de blues op een smaakvolle manier aan het publiek door. Live zijn ze inmiddels uitgegroeid om een publiek in te palmen door middel van een stevige en verbazende set. Ze hebben ondanks hun jeugdige leeftijd al menig toeschouwer aangenaam verrast met hun muzikale kwaliteiten. Naast hun eigen nummers brengen ze ook een aantal smaakvolle covers! Stevie Ray Vaughan, Jeff Beck, Muddy Waters, Jimi Hendrix en ook het werk van minder bekende artiesten, worden bewerkt tot een muzikaal spektakel
met een eigen blues- en funky touch.

De Belgische blues begint langzaam ons land binnen te druppelen. Onze zuiderburen blijken inmiddels diverse bluesbands naar voren te schuiven. Zoals de groep The Blues Vision. Gedreven en vakkundig. Een groep muzikanten die de drive van de stevige blues weten te vinden. Ik heb het album diverse malen beluisterd en het weet mij elke keer weer te boeien. Zeker gelet op het spel van de gitarist. Heeft veel geluisterd naar onze Julian Sas en Rory Gallagher. Toch vind ik niet alle nummers even hoogstaand. Zal wel aan mijn smaak liggen. Het lijkt wel of er af en toe wat aan de zang hapert. De drummer weet zijn partijen wel vakkundig neer te zetten. Het doet zo af en toe denken aan muziek uit de jaren zestig, zeventig. Aan het geluid dat de Moan en Jan Rietman toen maakte.

Een leuke cd, alleen de zang had wat steviger en krachtiger gekund. De opnames zijn perfect gemixed. De geluidstechnicus heeft behoorlijk zijn best gedaan. Kind Of Blues is inmiddels hun derde album. De drie ‘kids’, alle drie 18 jaar, waaronder een meisje op bas, Hanne Vandekerckhove, naast Burnd Coene op drums. De frontman Arne Demets, 18 jaar, speelt en zingt met een gemak dat je verwacht van geroutineerde podiumbeesten. De groep heeft al diverse bekende bluespodia in bezocht. Zowel in Belgie als in Nederland. Kind of blues, een leuke cd. Maar ik ben benieuwd hoe dat over een paar jaar zal gaan klinken.

Website The Blues Vision