Format: CD (EP), digital
Label: Independent
Release: Dec 2022

Tekst Jos Verhagen

Vrouwen en de blues ik ben er dol op. Waarom, omdat een vrouwenstem bij mijn gehoor altijd goed valt. Vele zangeressen draag ik een warm hart toe en ik kan Anna Davies aan dat rijtje toevoegen, samen met haar Sinnermen brengt ze een fijne blues EP uit.

Na jaren in de engelse hard rock scene te hebben geopereerd waren de wilde haren wat verdwenen en vond Anna Davies het tijd haar zangkwaliteiten op een ander front te uiten. De blues rock is daarvoor het juiste uithangbord gebleken. Het samenstellen van een band was nog het zwaarste zeker in de corona tijd. Na eindeloze audities vond ze in gitarist Joe Lambert de juiste muzikale ziel. Al snel vielen, tijdens het songwritingproces, de puzzelstukjes op zijn plaats waarin ruimte was voor elementen van blues, soul, funk en rock.

Dit resulteerde in de EP Silver Lining met soulvolle blues. De stem van Anna Davies heeft een donker soulvolle karakter met een lekker rauw rock randje. Joe Lambert klinkt fris en op een swingende basloopje van Roger Stone is de titel track “Silver lining” een lekker opener van deze EP die vier nummers bevat. Wat lager in tempo is “Oh My”, maar Anna Davies zet hier een tandje bij, kraakhelder verwoordt ze haar tekst. De invulling van de gitaar is ondersteunend en nergens schreeuwend wetend waar de nadruk op ligt in dit nummer. Joe Lambert weet echter wel van wanten de manier hoe hij de slow blues “Fool” opent is sterk. Ook hier is het Anna die je pakt met haar puike zangtechniek en emoties. Je voelt de pijn in dit nummer, waarbij de gitaarsolo van Joe dat gevoel nog eens versterkt. In “War Cry” daar komt het sterke van de drie voorafgaande nummers samen, de sterke zang dat verfijnde gitaarwerk en de swingende bas. Het maakt deze EP een visitekaartje om uit de te zien naar een full album en live optredens. Zijn er nog festivals met een gaatje in de programmering, doe er je voordeel mee. Anna Davies & the Sinnerman leveren een puik stuk blues.

Anna Davies & The Sinnermen - Fool (Live)

Anna Davies and The Sinnermen zijn:
Anna Davies – Vocals