Holland International Blues Festival 2018 | Joe Bonamassa en Walter Trout naar Grolloo

Persbericht

JOE BONAMASSA EN WALTER TROUT NAAR GROLLOO

Niemand minder dan Joe Bonamassa en Walter Trout zijn bevestigd voor de aankomende editie van het Holland International Blues Festival. Ook Laurence Jones, King Solomon Hicks en Tommy Castro & The Painkillers treden op in Blues Village Grolloo. Meer namen worden op een later moment bekendgemaakt. De derde editie van het bluesfestival vindt plaats op vrijdag 8 en zaterdag 9 juni aanstaande. De kaartverkoop van HIBF 2018 start dinsdag 28 november om 10.00 uur.



Joe Bonamassa - Photography (c) Marco van Rooijen

Joe Bonamassa staat wereldwijd bekend als een van de beste gitaristen van zijn generatie. Hij zette maar liefst 16 #1 Billboard Blues Albums op zijn naam, meer dan welke andere artiest ook. In 2016 verscheen zijn laatste studioalbum Blues Of Desperation, gevolgd door twee livealbums: Joe Bonamassa – Live At The Greek Theatre en Joe Bonamassa: Live At Carnegie Hall – An Acoustic Evening.

Walter Trout - Photography (c) Marco van Rooijen

Walter Trout begon in 1989 een succesvolle solocarrière, na eerder bij Canned Heat en John Mayall’s Bluesbreakers gespeeld te hebben. Hij bracht klassieke albums uit, zoals Life In The JungleWalter Trout en Blues For The Modern Daze. Vorig jaar verscheen zijn laatste album We’re All In This Together, vol samenwerkingen met klinkende namen als John Mayall, Joe Bonamassa, Kenny Wayne Shepherd en zijn eigen zoon, Jon Trout.

Laurence Jones - Photography (c) Marco van Rooijen

Laurence Jones wordt vaak geroemd als ‘de toekomst van de blues’. Hoewel slechts 26 jaar oud sleepte hij al meerdere prestigieuze prijzen binnen, zoals Best European Guitarist bij de European Music Awards en maar liefst drie inwijdingen in de Hall of Fame van de British Blues Awards, als Young Artist of the Year in 2014, 2015 én 2016.

Gitarist Solomon Hicks heeft al een hele massa bijnamen. Zijn fans noemen hem vaak ‘King’ Solomon, maar hij werd ook al Lil’ B.B. en East Montgomery gedoopt. Dat alles omdat hij naadloos jazz en blues met elkaar mengt, en al op zo’n jonge leeftijd.

Tommy Castro zette maar liefst zes Blues Music Awards op zijn naam en brengt altijd zijn vaste band The Painkillers mee, die bestaat uit bassist Randy McDonald, toetsenist Michael Emerson en drummer Bowen Brown. Samen spelen ze muziek die gegarandeerd de dansvloer vult en het dak eraf blaast.

Holland International Blues Festival

HOLLAND INTERNATIONAL BLUES FESTIVAL

Vrijdag 8 juni 2018:
Ringo Starr and his All Starr Band with Steve Lukather (Toto) guitar, Gregg Rolie (Santana, Journey) keyboards, Graham Gouldman (10CC) bass, Colin Hay (Men at Work) guitar, Warren Ham sax, keys, percussion and Gregg Bissonnette drums.
Jeff Beck, Walter Trout, King Solomon Hicks

Zaterdag 9 juni 2018:
Joe Bonamassa, Laurence Jones, Tommy Castro & The Painkillers.

Blues Village Grolloo
Dagkaarten: € 60, excl. servicekosten. Weekendkaarten: € 100, excl. servicekosten.
Meer info: www.hollandinternationalbluesfestival.com

De kaartverkoop voor het Holland International Blues Festival 2018 concert start dinsdag 28 november om 10.00 uur via www.ticketmaster.nl en 0900 – 300 1250 (60 cpm).

40 Comments

  1. Karina 27 november 2017 om 17:21 - Antwoorden

    Mooi op tijd met een deel van de line up. Wat een geweldige namen!!!! Ik ben er zeker weer bij

  2. kremer 27 november 2017 om 18:39 - Antwoorden

    super programma veel beter als vorig jaar nu al.
    eventueel nog even jethtro tull toevoegen was van oorsprong een bluesband en treed nog vaak op bluesfestivals op, dit jaar bijv in peer belgie.

  3. Guilliermo 27 november 2017 om 19:46 - Antwoorden

    Toby Lee, heeft gespeeld op de laatste Blues Heaven. Is pas 12 maar speelt fantastische blues

  4. Bert 27 november 2017 om 20:01 - Antwoorden

    Wee Willie Walker de grote favoriet van Johan D. graag.

  5. harry van der tuin 28 november 2017 om 10:22 - Antwoorden

    zou robert cray niet een goed idee zijn?

  6. Lensen 28 november 2017 om 12:16 - Antwoorden

    Moet zeggen dat het programma er tot nu goed uit ziet maar dan zakt mijn broek weer af ivm de bestelling van kaarten , nu blijkt dat je 10 euro per kaart moet betalen en geen 10 euro per bestelling

    • j.kaspers 1 december 2017 om 16:38 - Antwoorden

      ik heb twee kaartjes gekocht voor 135 euro voor de zaterdag..dat is 67,50 per kaart waar zit die tien euro dan in..?? dit is inclusief annulering…

  7. Jannes 28 november 2017 om 15:52 - Antwoorden

    @lensen. Dan maar gewoon niet bestellen. Er zullen velen zijn die heel graag dat bedrag er voor over hebben.

  8. Henk 28 november 2017 om 16:03 - Antwoorden

    Zoals Derksen terecht aangeeft: tientje per artiest. Waar vind je dat nog? OK met reserveringskosten 11 euro per artiest. Dat is bijna gratis voor een festival met zulke namen. Dat laatste concert van Bonamassa in Amsterdam was alleen al net zo duur. Daar heb je Trout, Jones, Castro, Hicks en nog 5 andere grote namen gratis bij.

    Ik zou inderdaad vooral voor de zaterdag niet te lang wachten met bestellen. Ik woon in de regio en mensen die vorig jaar nog hun neus er voor ophaalden willen plots allemaal heen nu ze weten dat Bonamassa komt. De gemiddelde leeftijd gaat aanmerkelijk naar komend jaar.

  9. thei 28 november 2017 om 16:55 - Antwoorden

    waar vind ik info over evt overnachten/camping etc.

    • Karina 29 november 2017 om 16:23 - Antwoorden

      Camping de Boerhaarshoeve . Een geweldige camping waar ik de afgelopen twee jaar mijn campertje heb neergezet voor het festival

    • Eggy 30 november 2017 om 18:36 - Antwoorden

      Camping de Deelderij in Schoonlo heeft appartementen in de verhuur en je kunt ook kamperen daar. Assen is een grotere stad waar hotels zijn e.d. Ook in de verder omgeving diverse B&B en hotels

  10. Harry van der Weerd 28 november 2017 om 18:11 - Antwoorden

    Prima programma voor weinig geld.Ik heb de kaarten gekocht voor twee dagen en de camping vast gelegd

  11. carla 29 november 2017 om 10:08 - Antwoorden

    geweldig programma !

  12. Gianni 29 november 2017 om 23:49 - Antwoorden

    Jethro tull/ ian anderson …toevoegen is een heel goed idee

  13. Blues Magazine 30 november 2017 om 17:28 - Antwoorden

    Zie ook Ringo and His All Starr Band European Tour 2018 Announcement : https://www.bluesmagazine.nl/ringo-and-his-all-starr-band-european-tour-2018-announcement/

  14. Eise 30 november 2017 om 21:52 - Antwoorden

    100 euro flink bedrag. Moet niet uit de hand lopen. Moet niet een juppen festijn worden voor de happy few.

  15. Henk 30 november 2017 om 22:15 - Antwoorden

    Super, dat worden weer mooie dagen. Nu nog een goede zangeres Joss Stone bijvoorbeeld.

  16. Coby 1 december 2017 om 07:29 - Antwoorden

    Yes, direkt kaarten gekocht voor 2 dagen. Voordat ze uitverkocht zijn.. Groot fan van Bonamassa…

  17. Erik 1 december 2017 om 08:52 - Antwoorden

    Voor een heel gezellig plekje waar veel blues liefhebbers slapen is, http://WWW.MiniCampingDeGouberville.nl De kleinste en gezelligste camping van Drenthe.Onder de rook van Assen en nog geen 12 KM van Grolloo. Onze B&B en blokhutten zitten bijna vol en er zullen kampeerders zijn. Zelf zijn we zelf ook naar Grolloo in de avond. Wat een bak vol goede bands zeg. Dat wordt smullen.
    Tot Later.

  18. John 3 december 2017 om 21:18 - Antwoorden

    Nu al uitverkocht !!! Johan,toch een grotere tent aanschaffen …heeft iedereen zoveel kaarten gekocht om voor een hoger bedrag
    door te verkopen ?. Nee toch…niet zulke praktijken !!!

  19. Henk 4 december 2017 om 08:38 - Antwoorden

    De passepartouts zijn uitverkocht. Losse dagkaarten zijn nog wel verkrijgbaar, maar vast niet veel meer.

  20. Erik 4 december 2017 om 08:52 - Antwoorden

    Geweldig programma, wij zijn weer van de partij. Wij hebben ook een B&B, blokhutten bij onze mini camping. Dit weekend 8 en 9 juni helemaal in de blues stemming. Tegen Assen aan op een kleine 12 km van Grolloo. We hebben nog iets plaats.
    http://WWW.MiniCampingDeGouberville.nl Laat de verrassen door de gezelligheid en geniet van een weekend vol blues.

  21. CHRIS BUSSER 5 december 2017 om 18:01 - Antwoorden

    Heb al kaarten, verheug me om er voor de 3e keer aanwezig te zijn. Hoop dat Joe B. Beth Hart meeneemt! Verder hoop ik Leif de Leeuw eens op een groot podium te zien schitteren, evenals Xander & the Peace Pirates!

  22. Gerard 9 december 2017 om 19:53 - Antwoorden

    mooie line up. Helaas is dan ook bluesfest in Chicago :-)

  23. Heinrich 15 december 2017 om 15:15 - Antwoorden

    Geweldige line up, beter dan in Chicago :-) Mocht Derksen nog een band zoeken, All the way from Germany, BB & the Blues Shacks, geweldige west coast jump blues. ik zeg DOEN!!

  24. Henk Wegeling 16 december 2017 om 17:41 - Antwoorden

    Ik wilde weekendkaarten bestellen, maar kon al niet meer, wel losse dagkaarten voor zowel de vrijdag als de zaterdag,’hoe kan dat dan?
    Mojo gebeld, daar werd me gezegd, dat de run op kaarten begon toen bekend werd, dat Ringo Starr zou komen.
    Ben je lekker mee als Blues liefhebber, wat moeten we met Ringo en welk publiek komt daar op af??
    Ben benieuwd.!!!!

  25. Marga 21 december 2017 om 13:05 - Antwoorden

    Super lineup
    hoop dat Joe inderdaad Beth Hart meeneemt dat zou het weekend subliem maken.

  26. Baukje 13 januari 2018 om 12:52 - Antwoorden

    Wij gaan voor de derde keer geweldig ,het zo mooi zijn als Cee Cee James kwam.

  27. Eug 18 januari 2018 om 06:42 - Antwoorden

    Mis ZZ top nog

  28. Joop Meijer 21 januari 2018 om 20:06 - Antwoorden

    Kaarten voor de zaterdag uitverkocht,
    Niet heel gek natuurlijk,maar betekent dat ook dat je aan de kassa geen kaarten meer kunt kopen?

  29. Joop 21 januari 2018 om 20:51 - Antwoorden

    Straks aan de kassa ook geen kaarten te koop???

  30. Joop 21 januari 2018 om 20:53 - Antwoorden

    Neem aan dat er toch ook genoeg mensen naar toegaan die niet via internet kaarten kopen.

  31. Wander 22 januari 2018 om 00:27 - Antwoorden

    Joanne Shaw Taylor, Samantha Fish en Paul Nelson Band hebben nog niets te doen op 8 en 9 juni.
    De deal… reiskosten besparen door alle toeters en bellen van Sam aan de andere kant van de grote plas te laten staan. Alleen zij en Chris Alexander over laten komen. Go-Go Ray is tegenwoordig op pad met Paul Nelson. En als hij er dan toch is kan hij wel even weer aansluiten bij Sam.

    • Henk 29 januari 2018 om 21:33 - Antwoorden

      Joanne Shaw Taylor Wander? Je wordt op je wenken bediend. En ik ook trouwens, geweldig artieste. En wat te denken van de Marcus King Band. Geweldig gedaan Derksen. Alleen nog een plekje inruimen voor Ralph de Jongh en het feest is echt compleet.

  32. Henk 26 januari 2018 om 17:23 - Antwoorden

    Helemaal nog geen reacties op Jeff Beck? Toch best een grote naam, naar het schijnt. Nog 1 naam onbekend op vrijdag, nog 2 op zaterdag. Kom op, geef Ralph de Jongh nou eens een kans! Blues is meer dan een ellenlange gitaarsolo.

    • sietse 4 juni 2018 om 20:58 - Antwoorden

      Jeff Beck is briljant en Ralph de Jongh is aardig, maar niet meer dan dat

  33. Erik 5 juni 2018 om 08:11 - Antwoorden

    Ik denk dat dat ook zo is. Vaak wordt iemand de hemel in geprezen. En lang niet alles is goed. Er zijn veel goede muzikanten. Ik zeg ook nooit dat iemand de beste gitarist is of dat soort uitspraken. Want in mijn ogen is dat ook niet zo. Iemand die iets moois speelt maakt niet uit wat is dan goed. Wat maakt de onderscheiding tot de beste. Wie legt dat uit.

  34. Henk 7 juni 2018 om 15:07 - Antwoorden

    Ik volg Ralph de Jongh al een poosje en heb een paar concerten gezien. Wat hij daar liet zien was geweldig, de inzet en passie die hij tentoonspreidt zie je echt niet zo heel veel. Technisch briljant? Nee dat denk ik niet, maar het gaat mij om de beleving. Blues draait voor mij om gevoel en niet om de langste en ingewikkeldste gitaarsolo. Ach joh, ieder zijn ding.

    Ik zie trouwens op Ticketmaster ineens dat er weer passepartouts worden aangeboden. Dat is gek.

  35. Erik 7 juni 2018 om 18:41 - Antwoorden

    Tent is veel groter nog weer dus zullen er meer kaarten in omloop komen. Mijn vrouw heeft ook vorige week nog een weekend kaart gekocht. Hoe zo uitverkocht. Handel is handel.