MOJO MAN- (1)

Mojo Man
Bluescafé, Apeldoorn
20 december 2014

Tekst: William Lindner / Foto’s JRobert Germeraad / video’s : William Lindner, JRobertGermeraad .

Prima “Big Band” avondje van de negen koppige band MOJO MAN. Met een flink portie “koper” van de ‘Mojo Horns’ .

Afgelopen zaterdag was het passen en meten op het podium van het Bluescafe in Apeldoorn voor de dit jaar opgerichte kersverse negen koppige band MOJO MAN . Naast een ritme sectie van 2 gitaristen , bassist en een drummer bestaat deze band verder nog uit een vijf man sterke sectie koperblazers.

MOJO MAN- (3)

Ik had van deze band tot vanavond nog niet eerder gehoord en gezien. Website en YouTube afgespeurd. Het klonk prima en zag er veelbelovend uit. In onder meer hun uitstekend in elkaar gezette promotie-clip zegt de frontman zanger Marcel Duprix onder meer het volgende over de band: “het rockt, het bluest, het jazzt, het grooved.. (Zie promo-clip). Eerder was deze band al eerder te gast in het RTV programma “Live uit Lloyd” van RTV Rijnmond. Radio presentator Ronald van Oudheusden was razend enthousiast over hun optreden. *Dit optreden is hier terug te beluisteren inclusief video-opnamen.

Er volgden diverse optredens op diverse festivals, traden zij vorige maand op in de North Sea Jazz Club in Amsterdam en staan zij in 2015 in het voorprogramma van de Delta Saints. Kortom een band die in hun pas 1-jarig bestaan al door ‘kenners’ ontdekt is.

Afgelopen zaterdag was het aan de muziekliefhebbers van het Bluescafe Apeldoorn de beurt. Met enige vertraging, er moest nogal wat in- en uit geplugd worden aan snoeren, werd er tegen elf uur gestart. In drie sets werd inderdaad door deze 9-koppige muziek machine door de band beweerde gedegen portie mix van rock, soul, funk, jazz met vleugjes blues over het aanwezige publiek uitgestrooid. In drie sets werd, op drie covers na, eigen werk geschreven en gecomponeerd door zanger/gitarist Marcel Duprix gespeeld. Waaronder het fraaie ‘Jay Walking’, het voor mij hitgevoelige nummer ‘Hip Shakin Mama’, ‘As long As We’re Dancing’ en ‘Scarecrow’. Maar ook een cover van ‘Bring It On Home ‘ in Big Band uitvoering mocht er zijn.(zie onderstaande video’s).

MOJO MAN- (2)

Na de pauze liep het echt als een geoliede machine met nummers als ‘Consider It’, de Mojo Man versie van ‘Kansas City’, ‘Wildflower’ en ‘Suicide To Love You’. In de toegift bovendien onder meer nog een prima cover versie van ‘Maybe Someday Baby’.

Onder aanvoering van zanger Marcel Duprix (met, voor mij, de look van een jongere uitgave van Tommy Castro) met zijn soulvolle stem, de boomlange benjamin van de band: de 23-jarige lead gitarist Theo van Niel met zijn venijnige gitaarsolo’s, groovende bassist John Aponno, drummer Rick van der Vlist en de Mojo Horns werd er flink geswingd door veel aanwezigen op de dansvloer.

Oprichters Marcel Duprix en trompettist Reinier Zervaas hebben met het zoeken naar een specifieke sound vanaf november dit jaar definitief een uitstekende “Big Band” samengesteld. Bestaande uit een ritme sectie aangevuld met de vijf man sterke sectie koperblazers swingt het de pan uit.

Of ik moet me sterk vergissen, maar persoonlijk denk ik dat we de komende periode nog veel zullen horen van deze enthousiaste nieuwe band. Zijn ze bij je in de buurt oordeel dan zelf.

Mojo Man:- Marcel Duprix – leadzang/guitar/songwriting- Theo van Niel – lead guitar / backing vocals- John Aponno – bass / backing vocals- Rick van der Vlist – drums / backing vocals.’The Mojo Horns’Reinier Zervaas – tenor sax -René van Hertum – tenor sax-Henk Brüggemann – baritone sax. -Loet van der Lee -Trumpet-Joost van Gastel – trumpet / horn arranging.

Website Mojoman

2015
Zaterdag 3 januari 2015 22:00 uur – Berkel en Rodenrijs – Podium Café Anders