IMG_3895

Eric Steckel, met Nederlandse begeleiding
Ma Kelly’s, Frieschepalen
6 september 2013
Publiek: 100

Tekst en foto’s: Herman Keverling Buisman

IMG_3963Na een lange periode met tropische temperaturen eindelijk op vrijdagavond hier en daar een verfrissende regenbui. Op weg naar Friesland (ik woon in provincie Groningen) de ruitenwissers op volle snelheid, daar aangekomen in Frieschepalen was het droog. Dit dorp ligt op de grens van Groningen en Friesland aan de A7 en het café organiseert regelmatig optredens, met ook coverbands o.a. van Status Quo en Rory Gallagher. Is in de oude stijl behouden en akoestisch prima door de houten wanden en vloer en de gordijnen.

60 Mensen hadden zich in de voorverkoop opgegeven en uiteindelijk stond de band voor 100 enthousiastelingen te spelen van 22.15 uur tot 00.30 uur met een kleine pauze. De band bestaat dit keer uit: Henk Punter op drums, Barend Courbois ( bas en neef van Kitty en zoon van Pierre), good old Willem van der Schoof op Hammond en de maestro himzelf, de 22 jarige Eric Steckel uit Los Angeles.

Had hem slechts een keer zien optreden, nl. bij het Bluesmoose fest in Groesbeek vorig jaar. Toen maakte hij al een energieke indruk, maar in Frieschepalen werd er nog een schepje bovenop gedaan: onder de prima begeleiding (“only the best”) gaf hij een show boordevol gitaarsoli. Sommigen vinden het over the top, maar ik kan er geen genoeg van krijgen.

Deze toer gaat onafgebroken nog door Duitsland, Finland, UK, Oostenrijk en België en ook Nederland wordt nog aangedaan. Kansen genoeg om hen nog aan het werk te kunnen zien. Na deze prima muziekavond weer in de dichte mist huiswaarts met de CD van Eric in de speler.

IMG_4017