Kingsdeal

Bluestown Café 22 maart in De Leeren Lampe te Raalte
i.s.m. Harry Radstake Bluestownradio en fotosbluesrock.nl

Door: Harrie Huisman

Exact om 15:00 uur trapte KINGSDEAL af met meester gitarist : Thijs Westenberg´ in de gelederen. Dat het dan goed zit, bleek deze middag maar weer eens. Thijs vertelde vooraf dat ze er erg veel zin in hadden en met deze nieuwe band weer volop gaan optreden. Natuurlijk was dit dan een goede gelegenheid om te laten zien en horen wat ze kunnen. En dat was geweldig! Zonder plectrum zijn gitaar bespelen, lopend tussen het publiek zijn solo`s uitvoeren, dit is de (Chcago Style) blues zoals we willen horen. Maar ook de rest van de band had er erg veel plezier in en dat straalde er af. Zanger en bluesharp speler Arjan de Bree voelde het publiek goed aan en zorgde voor een prachtige sfeer. Paul Nagtegaal op Contrabas en bas en Eric Broer van Dijk (terugkomend van een ernstige ziekte) maakten het geheel compleet. Dit is een band waar we nog veel van gaan horen in het circuit. Dit blues zoals het hoort…..

Harp Mitch And The Bluescasters    34

Na een korte pauze was het de beurt aan HARP MITCH & THE BLUESCASTERS. De gemengde band met leden uit Nederland en Duitsland hadden net als de voorgangers zin in een middagje blues in Raalte. Ze waren al vroeg aanwezig in Raalte en genoten gemutlich samen de lunch. Een hele ander benadering van de blues, strak, met een band die geheel in het kostuum gestoken goed aanvoelde wat de zaal wilde horen, getuige het nummer “My Baby” van Little Walter. Harp Mitch is een speler die goed geleerd heeft van Rod Piazza, niet alleen qua uiterlijk , maar ook qua stijl. En dat is zeker niet verkeerd. Integendeel. Een geweldig goede band die tot nu toe te veel te weinig in Nederland te zien en te horen is, maar na deze middag wordt alles anders….De middag was te snel voorbij, helaas..

Dit was de 5e en tevens (voorlopig) laatste editie van het format Bluestown Café. Gebleken is dat het een succesformule was en de organisatie (Harry Radstake) gaat zeker proberen om de financiële middelen bij elkaar te krijgen voor een vervolg. Want het zou toch jammer zijn als dit niet meer een vervolg kan gaan krijgen. Een formule waar de bands een professionele dvd-opname krijgen en het publiek gratis toegang heeft om een zondagmiddag te genieten van mooie en goede blues in plaats van op de bank te zitten of op bezoek te moeten bij schoonmoeder….Wordt hopelijk vervolgd…….

Kingsdeal

Harp Mitch And The Bluescasters

Arjan De Bree – Zang/Bluesharp Paul Nagtegaal – Contrabas/Zang Eric Broer van Dijk – Drums Thijs Westenberg – Gitaar