Laden Evenementen
Dit event is voorbij.

HOLLAND INTERNATIONAL BLUES FESTIVAL

Vrijdag 8 juni 2018:
Ringo Starr and his All Starr Band met Steve Lukather (Toto) gitaar, Gregg Rolie (Santana, Journey) keyboards, Graham Gouldman (10CC) bas, Colin Hay (Men at Work) gitaar, Warren Ham sax, toetsten, percussie en Gregg Bissonnette drums
Jeff Beck, Walter Trout, Joanna Connor, King Solomon Hicks.

Zaterdag 9 juni 2018:
Joe Bonamassa, Laurence Jones, The Marcus King Band, Joanne Shaw Taylor, Tommy Castro & The Painkillers.

Blues Village Grolloo

Dagkaarten: € 60, excl. servicekosten. Weekendkaarten: € 100, excl. servicekosten.
Meer info: www.hollandinternationalbluesfestival.com



Geniet hier na van editie 2016: https://www.bluesmagazine.nl/verslag-holland-international-blues-festival-grolloo-3-4-juni-2016/

en hier van editie 2017: https://www.bluesmagazine.nl/verslag-holland-international-blues-festival-grolloo-9-en-10-juni-2017/

33 Comments

  1. Jan breukers 7 september 2017 om 02:50 - Antwoorden

    Altijd toch weer heerlijk om van jullie te horen. Ook al woon ik dan in Californië ontvang ik minstens net zoveel blues news van jullie als van de media hier…

  2. Coen Boerma 19 oktober 2017 om 22:53 - Antwoorden

    Tom Russell, icoon van Johan Derksen, is eind mei weer in NL met concerten in Amsterdam, Groningen, Utrecht en Arnhem. Aansluiten half juni Noorwegen

    • Anja 10 november 2017 om 16:52 - Antwoorden

      Dat is country en geen blues

  3. Bart de vries 4 november 2017 om 12:19 - Antwoorden

    Blues bones belgie absoluut wereld top halen die band geweldige gitarist en zanger

  4. Hans van Woelderen 27 november 2017 om 19:48 - Antwoorden

    Goed nieuws! Ik zou Walter Trout graag eens live mee willen maken…. Heer Hans

  5. folmerdej 27 november 2017 om 22:17 - Antwoorden

    Het maakt niet meer uit wat er nog bijkomt. De line-up is nu al geweldig met Bonamassa en Trout.

  6. Janet ter Hogt 30 november 2017 om 14:55 - Antwoorden

    Ik weet nu al dat het weer een fantastisch festival gaat worden

  7. Peter van der Heide 30 november 2017 om 22:22 - Antwoorden

    Op de site van Ringo Star is Grolloo al opgenomen in de Upcoming Dates

  8. Theo 2 december 2017 om 10:50 - Antwoorden

    Ringo Starr ?! Is dit een Survival of the Sixties of hét Holland International Blues festival? Hoop maar nu dat hij in het begin staat geprogrammeerd, dan kunnen we nog even spaghetti gaan eten op camping, of nog beter aan het eind, zodat we een rustig biertje kunnen drinken in Hofsteenge.

    • Peter 27 mei 2018 om 23:14 - Antwoorden

      Ringo Starr, google maar eens op de bezetting, wordt je blij van!!

  9. Henk 2 december 2017 om 11:13 - Antwoorden

    Derksen geeft eerlijk toe dat hij het gewoon kicken vindt om een ex Beatle in een weiland in Grolloo te hebben spelen, mooit toch. En Starr is niet de eerste act die geen blues speelt. Maar vergis je niet, hij neemt wel even o.a. Steve Lukather mee en drummer Greg Bissonette. Dat zijn geen prutsers hoor, maar inderdaad niet helemaal blues nee. Ik blijf echter uitgaan van de gedachte dat het gewoon geweldig is dat zulke grote artiesten in zo’n klein dorp vlak bij huis iets unieks is waar je gewoon van moet genieten. Een cadeautje van een stel miljonairs aan de bevolking. Dan heb ik geen problemen met een artiest die net buiten het blueskader valt. Ze hadden het geld ook op zak kunnen houden en de hele dag kaviaar eten. Dan hadden we niks gehad. Geniet er alsjeblieft van.

  10. Henk 3 december 2017 om 13:53 - Antwoorden

    Als ik zo op ticketmaster kijk dan lijkt het er op dat de passepartouts al uitverkocht zijn.

  11. Herman Huizenga 18 december 2017 om 15:02 - Antwoorden

    Heb afgelopen weekend Ralph de Jongh en zijn band gehoord. Ik zou zeggen boeken de handel
    Johan. Dan zit je voor een dubbeltje op de eerste rij !!!!

  12. Harry Gonggrijp 31 januari 2018 om 14:19 - Antwoorden

    Jeff Beck is ook niet echt primair blues, maar toen ik zijn naam las en vervolgens Joe Bonamassa, Steve Lukather, Greg Bisonette, Greg Roley, Walter Trout, Ringo Star etc. etc., kon ik mijn ogen niet geloven. Ik begrijp dat onze langharige snorremans ,mee sponsort? Heb helaas alleen maar een kaart voor de vrijdag, dus als er nog mensen zijn die 2 kaarten kwijt willen voor de zaterdag?? Graag!!

    • Stan 1 februari 2018 om 12:15 - Antwoorden

      Ik vermoed dat de heer Derksen alleen zijn naam verbind aan het festival en er zelf geen euro in steekt. De organisatie zal wel in handen zijn van Mojo of een dergelijk bookingsburo

  13. Danny 3 februari 2018 om 01:19 - Antwoorden

    voor het derde jaar nu.
    alle jaren super genoten alles goed georganiseerd en een super opzet
    hoop nog vele jaren hier naartoe te gaan

  14. Ron 3 mei 2018 om 21:08 - Antwoorden

    Voor eerste keer naar Derkens Grolloo. Met mijn grote favoriet Joe Bonamassa als afsluiter beloofd het nu al een succes te worden.

  15. Harry Gonggrijp 4 mei 2018 om 11:46 - Antwoorden

    Zoek voor de zaterdag-editie nog 3 kaarten. We hebben nl alleen kaarten voor vrijdag weten te bemachtigen….Graag reactie(s) op e-mail adres. Zou top zijn! groetjes, Harry

    • Anita 7 juni 2018 om 19:00 - Antwoorden

      Hallo Harry, ik heb nog wel een kaartje. Kan helaas je e-mail adres niet zien.

    • Anita 7 juni 2018 om 19:04 - Antwoorden

      Harry, ik heb 1 kaartje. Kan helaas je e-mail adres niet zien.

  16. Gerald 14 mei 2018 om 11:40 - Antwoorden

    We hebben er nu al zin in, lekker een blues-weekendje weg met de vriendengroep uit Brabant “De Langstraat”. Wij zijn er bij en met met de vette Blues van Joe Bonamassa gaat het zeker goed komen. Wij bidden nie vur brun boon(en), maar wel voor Grollosch…. proost.

    • Karina 16 mei 2018 om 12:55 - Antwoorden

      Hahaha Gerald. Volgens mij komt Grolsch van oorsprong uit Groenlo. Maar ach, ik ben van orgine blond dus zeker weten doe ik het niet. Wat ik wel zeker weet is dat ze wel biertjes schenken. En echt,…… neem van mij aan dat die prima smaken, ook al is het dan misschien geen Grolsch.

  17. Gesinus Veltink 4 juni 2018 om 08:12 - Antwoorden

    Hahahahaha en niemand heeft het over Jeff Beck ! Missen jullie nu echt iets ? of ben ik de enige : Gesinus Veltink – Rockmedia Nederland B.V.

  18. Joost 9 juni 2018 om 09:48 - Antwoorden

    Oordopjes zijn geen overbodige luxe, het was vooral heeel hard en luid. Alleen echte blues gehoord van King Solomon Hicks (die was echt steengoed), maar de uitsmijter Ringo Starr met z’n Starr band, allemaal prima muzikanten, maar vooral middle of the road muziek en GEEN blues. Trout en Beck deden waarvoor ze gekomen zijn, een prima show neerzetten en goede rock/bleus spelen. Maar moet die volumeknop zo ver open gedraaid worden? Helaas voor de zaterdagavond geen kaarten kunnen krijgen, want de beste gitarist van dit moment is toch Joe Bonamassa. Moet er nog wel aan toevoegen dat ik Joanna Conner gemist heb omdat we wat later waren.

  19. Renate 9 juni 2018 om 12:01 - Antwoorden

    Editie 3 dag 1 was weer TOP!
    Walter Trout….GEWELDIG!!!
    En wat een aftrap van Joanna Connor….
    Natuurlijk was de rest ook tof.
    Dag 2 moet nog beginnen, maar wij zijn er weer klaar voor.
    Het is wederom weer een weekend genieten….

  20. Gesinus Veltink 10 juni 2018 om 01:12 - Antwoorden

    Tjezus , Kippenvel en tranen bij menigeen tijdens optreden Jeff Beck ! Johan en Co Bedankt Bedankt !

  21. hrin 10 juni 2018 om 08:47 - Antwoorden

    beck en trout waren geniaal. ringo was een afgang. verkeerde afslag genomen. hadden naar retropop gemoeten. maar geluid was zeer slecht.

  22. Henk 10 juni 2018 om 19:51 - Antwoorden

    Het waren 2 fantastische dagen. Trout was dé man van dag 1. Wat een emotie, wat een diepgang, echt blues zoals het bedoeld is. Rauw en intens en een geweldige band om hem heen. De genialiteit van Beck is mij niet duidelijk geworden, maar blijkbaar zagen velen dat anders, ik vond het maar flets wat Jeff bracht, dan vond ik Starr eigenlijk nog leuker al besef ik dat het vloeken in de kerk is. Dag 2 was natuurlijk voor Laurence Jones met Tommy Castro als goede tweede. Castro is echt de perfecte opener, die met zijn ervaring en enthousiasme precies weet hoe je de tent direct op de kop zet. Make it back to Memphis, geweldig. En ja Jones: wat een talent en wat is hij gegroeid sinds ik hem een paar jaar geleden op die mistige dag in november bij Hofsteenge met Samantha Fish voor het eerst zag. En het nu al legendarische moment met Window of my eyes samen met Erwin java en die siddering door die enorme tent. Geweldig. Bonamassa sloot het af met een professionele iets te gelikte show, maar dat wisten we van te voren. Ik ben meer van de rauwe blues zoals Trout en Jones, maar Mr. Bonanza geeft natuurlijk genoeg om van te genieten, zo is het ook wel weer. Ach, niet zeuren, het was wederom fantastisch om zulke grote artiesten bijeen te zien in mijn Drentse land.

  23. wil 11 juni 2018 om 20:03 - Antwoorden

    geweldige laurence jones en walter trout gezien en gehoord ook een heel goede joane conners tommy castro en joe bonamassa ook een goede jeff beck en joanne shaw taylor .heb ik toch wel 1 kanttekening zitplatsen voor 5 duizend man en die andere 12000 mensen dan ? vond het zaterdag eigenlijk veel te druk

  24. Ton. 11 juni 2018 om 22:40 - Antwoorden

    Weer 2 dagen genoten, geweldig. is bijna niet te overtreffen. Met een schitterende Laurence Jones,
    Wie moet er volgend jaar komen? Popa Chubby? Geef Nederlanders ook ’n kans: Julian Sas, Ralph de Jong, Ruben Hoeke.
    Tip; Bij zo’n megatent horen in het midden van de tent ook schermen te komen. Zou prettig zijn||

  25. Hans 13 juni 2018 om 23:31 - Antwoorden

    Alleen zaterdag geweest, eigenlijk voor Bonamassa, wat en gitarist! Geluid was inderdaad te hard en niet fijn.. deed nog net geen pijn aan je oren, en ik stond achteraan!! Dat ging echt wel over de toegestane 103DB heen!
    Verder zoals eerder ook al gezegd, te druk.. kom niet weer denk.