Laden Evenementen
  • Dit event is voorbij.

Laatste nieuws (6 april 2017)

BUDDY GUY NAAR BLUES VILLAGE GROLLOO

Vrijdag 9 juni komt Buddy Guy, één van de belangrijkste grondleggers van de hedendaagse blues naar Grolloo voor een optreden op het Holland International Blues Festival. Met de bevestiging van deze headliner is het programma van de tweede editie compleet.

Buddy Guy

PROGRAMMA HOLLAND INTERNATIONAL BLUES FESTIVAL AANGEKONDIGD

Het programma van de tweede editie van het festival is bekend gemaakt. Op vrijdag 9 juni treden Walter “Wolfman” Washington, Laurence Jones, Rival Sons en gitaarvirtuoos Kenny Wayne Shepherd op. Met een hele rits Grammy nominaties, Billboard Music Awards, Blues Music Awards én het record voor het langs genoteerde album in de Billboard Blues Chart met Trouble Is… geldt Kenny Wayne Shepherd als één van de meest succesvolle Amerikaanse bluesrock artiesten sinds Stevie Ray Vaughan. Met de bevestiging van Buddy Guy op vrijdag is het programma van de tweede editie van Holland International Blues Festival compleet.

Het programma op zaterdag bestaat uit James Hunter, The Fabulous Thunderbirds en The Magpie Salute: de nieuwe band van Black Crowes gitarist Rich Robinson, aangevuld met zijn voormalige Crowes-collega’s, gitarist Marc Ford en bassist Sven Pipien en vier leden van zijn soloband.

Ook bevestigd op zaterdag zijn Vintage Trouble en afsluiter Gov’t Mule, bekend om haar indrukwekkende live reputatie. Ooit begonnen als een zijproject van The Allman Brothers Band door bandleden Warren Haynes en Allen Woody is Gov’t Mule (‘the Mule’, voor fans) gewoon altijd door blijven gaan, hoewel inmiddels zonder Woody. Vorig jaar verscheen nog een nieuw album, The Tel-Star Sessions.

KAARTVERKOOP HIBF 2017

De kaartverkoop van de tweede editie van het Holland International Blues Festival is gestart via www.ticketmaster.nl en 0900 – 300 1250 (60 cpm)..



Line-up

vrijdag 9 juni

Walter “Wolfman” Washington
Laurence Jones
Rival Sons
Kenny Wayne Shepherd
Buddy Guy

zaterdag 10 juni

James Hunter
The Fabulous Thunderbirds
The Magpie Salute
Vintage Trouble
Gov’t Mule

Holland International Blues Festival 2017 – Programma

137 Reacties

  1. Overkleeft 25 september 2016 om 11:15- Antwoorden

    Wanneer zijn er kaarten verkrijgbaar voor het Hollands International bluesfestival 2017

    • Knorrie 8 juni 2017 om 11:06- Antwoorden

      Zijn er ook kaarten aan de kassa te koop

  2. A.Tiebie 8 oktober 2016 om 18:10- Antwoorden

    Goeie vraag. Nergens te vinden.

  3. Henk 8 oktober 2016 om 18:43- Antwoorden

    Vorig jaar werd hier op 20 november bekend gemaakt van het festival. Dat was ook de eerste dag dat de kaarten verkrijgbaar waren volgens mij. Zal nu wel weer rond die tijd liggen. Maar je weet nooit, ik kijk gewoon elke dag even. Vorig jaar hadden we wel even tijd, maar nu gaan de kaarten vast een stuk sneller van de hand.

  4. Henk 8 oktober 2016 om 18:48- Antwoorden

    O, die eerste zin van mij loopt een beetje raar, maar dat had je al wel gezien.

  5. Jan Meijaard. 26 oktober 2016 om 14:05- Antwoorden

    Zou ik ook wel graag willen weten, want slaapplaats is al geregeld, alleen nog geen kaarten. Wat kosten deze afgelopen jaar voor het hele weekend?

  6. Bert Lek 26 oktober 2016 om 23:42- Antwoorden

    Iets van 90.00 Euro.

  7. Henk 27 oktober 2016 om 20:12- Antwoorden

    Exact 75 euro voor 2 dagen.

  8. Henk 27 oktober 2016 om 20:14- Antwoorden

    Er gaan geruchten dat The Royal Southern Brotherhood is vastgelegd voor de komende editie.

  9. Jan 27 oktober 2016 om 20:53- Antwoorden

    Bedankt henk

  10. reynko 9 november 2016 om 22:41- Antwoorden

    Ja ben ook benieuwd wanneer de kaartverkoop van start gaat

  11. Karina 10 november 2016 om 11:43- Antwoorden

    Ik kan ook niet wachten tot er meer bekend wordt gemaakt. Ik was er de afgelopen keer bij en het was waanzinnig!

  12. Wilfred kruizenga 14 november 2016 om 16:01- Antwoorden

    Is er al iets bekend over de verkoop datum van de tickets

  13. Anje 17 november 2016 om 18:52- Antwoorden

    Zou het ook graag willen weten , ook wij hebben al slaap plaatsen geboekt .

  14. Henk 18 november 2016 om 13:36- Antwoorden

    Vorig jaar werd het nieuws op vrijdag 19 november wereldkundig gemaakt. Dus ik hoopte een beetje op vandaag. De dag is nog niet voorbij, maar we lijken nog even geduld te moeten hebben.

  15. Wim 20 november 2016 om 13:04- Antwoorden

    We popelen, die kaartverkoop zou toch eigenlijk nu wel gauw van start moeten gaan

  16. Albert Beukema 21 november 2016 om 12:33- Antwoorden

    Nog geen verkoop vandaag. Slaapplaats ook al geregeld. Gewoon elke dag even kijken.

  17. Karina 23 november 2016 om 17:17- Antwoorden

    Pffffffff, nog geen nieuws. Geduld wordt wel erg op de proef gesteld. Maar ja ik ben dan ook een vrouw he. :-)

  18. Jan 23 november 2016 om 21:16- Antwoorden

    Is er iemand van de organisatie die hier duidelijkheid in kan geven?

  19. Ron Vonk 27 november 2016 om 18:17- Antwoorden

    Jan heeft gelijk, misschien iets voor meneer Derksen.
    Ron

  20. Gilber 28 november 2016 om 16:11- Antwoorden

    Heb ook gelijk slaapplaats geregeld voor 5 dagen , alleen nu nog de kaarten

  21. Heidi 28 november 2016 om 21:49- Antwoorden

    Jammer dat je nergens een reactie op de vragen krijgt. Hopelijk zijn er geen organisatorische problemen…..

  22. bart 1 december 2016 om 12:49- Antwoorden

    Bart 1 dec. Slaapplaats geboekt maar nog geen kaarten hoop dat de organisatie de beste bluesband van België 2016 the Bluesbones uitnodigt dan is het festival al geslaagd top band

  23. Alice 13 december 2016 om 17:53- Antwoorden

    Vanaf vrijdag 16 december 10.00 start de voorverkoop.

    • Albert Beukema 16 december 2016 om 10:40- Antwoorden

      Tis gelukt hoor! Heb de tickets binnen. Nu het programma nog even afwachten. Heb er alle vertrouwen in dat ze weer met een goede line up komen voor deze dagen. Camping inmiddels geboekt. We zijn er weer helemal klaar voor!!

  24. Adri Rosenboom 16 december 2016 om 00:10- Antwoorden

    Ik ga voor de muziek! Weet niet wat er komt! Kaarten komen in de verkoop zonder dat het bekend is wat er komt! Ik heb de camping gereserveerd. Moet er vanuit gaan dat er ongetwijfeld goede bands komen!
    Gebeurd me niet weer. Ik wil weten waar ik naar toe ga en mijn geld aan uit geef en voor mij fijne optredens!
    De sfeer zal helemaal goed zijn maar ik zou graag weten voor dat de verkoop begint welke bands er komen!

    • Albert Beukema 16 december 2016 om 13:40- Antwoorden

      Had ik ook liever gehad Adri, toch maar geboekt. Verkoop zal nu veel sneller gaan dan vorig jaar. Zeker als er geen uitbreiding komt naar 15.000 bezoekers. Soms moet je een gokje wagen en vertrouwen op de organisatie dat ze met goede bands komen. Die verplichting zullen ze zeker ook zelf voelen.

  25. Karina 16 december 2016 om 14:18- Antwoorden

    Als de sfeer weer net zo is als de vorige keer, wordt het weer een top festival, ongeacht welke bands er komen. Ook ik vertrouw er op dat ze weer goede bands boeken. Ik heb de ticket in de pocket en er nu al ongelooflijk veel zin in

    • grand daddy 19 december 2016 om 16:51- Antwoorden

      Als de sfeer net zo goed is als vorig jaar ? Wat kan ik daar mee. Je gaat toch niet alleen voor de sfeer. Ik ga voor de muziek en als er dan een goeie sfeer is , dan is dat mooi meegenomen. Ik wacht als bluesliefhebber eerst liever even op wat ze uit de hoge hoed vandaan halen.
      Je hoort van alles, maar eerst maar eens zien. Ook in de kleinere gelegenheden (o.a. hofsteenge/ cafe ensing)zie je de laatste jaren echte
      ouderwetse blues. Je kan het geld tenslotte maar een keer uitgeven,

  26. Ronald 16 december 2016 om 20:30- Antwoorden

    Afwachten dus. De kaarten voor het weekend zijn binnen. Nu al zin….

  27. godelieve 16 december 2016 om 23:06- Antwoorden

    er hangt een geheimzinnige sfeer rondom dit tweede bluesfestival. ik houd de informatie ook steeds in de gaten.toevallig las ik vanochtend een klein stukje in een colum jan jan wierenga in het dagblad van het noorden, die er een opmerking over maakte. ik dacht dat hij per ongeluk een stukje van vorig jaar had geplaatst, maar het stukje was wel degelijk actueeel. ik ben direct gaan zoeken en vond , bij toeval ,dat de kaartverkoop vandaag begint. nergens in de media is er verder over gesproken. ook zijn er geen namen bekend gemaakt. ik denk dat er hele grote namen komen en dat men wil voorkomen dat het in één keer stormloopt op de kaartverkoop.dus mensen wacht niet, voor de kaarten uitverkocht zijn. misschien heb ik het mis, maar ik hoop van niet:)

  28. Henk 17 december 2016 om 12:01- Antwoorden

    Om die reden heb ik toch maar kaarten besteld. Ik heb vrouwlief min of meer toegezegd met haar mee te gaan naar Doe Maar die uiteraard op dezelfde dag op Retropop staan, 30 km verderop in Emmen. Vorig jaar is ze met mij meegegaan naar Grolloo. Maar mocht Clapton of Guy naar Grolloo komen dan moesten we nog maar eens om de tafel gaan zitten.Hoe dan ook, vrijdag kan ik er sowieso wel bij zijn. Wat jij zegt Godelieve kan best eens kloppen, dat er een hele grote naam komt, maar dat ze niet in een keer die stormloop willen. Dan nog hadden ze toch wel een paar andere namen bekend kunnen maken. Ik heb begrepen dat de Royal Southern Brotherhood wel komt, nou dat kan je rustig alvast bekend maken. Daar zal de kaartverkoop niet van exploderen. Ach joh, gewoon bestellen, als het programma wat tegenvalt heb je nog altijd een gezellige dag en anders raak je de kaarten nog ruim op tijd weer kwijt.

  29. godelieve 18 december 2016 om 21:30- Antwoorden

    er zijn al 4000 kaarten verkocht hoorde ik, dus echte bluesliefhebbers neem geen gok.

  30. Berry 22 december 2016 om 19:07- Antwoorden

    Heb ook al kaarten en een slaapplaats. Heb er zin in maar zou onderhand eens willen weten wie er speelt. Editie 2016 was top!

  31. Wander 26 december 2016 om 01:58- Antwoorden

    Samantha Fish heeft de agenda vanaf 20-5-17 nog leeg (als ik haar site mag geloven). Bovendien weet zij waar Grolloo ligt.
    Wij hebben de kaartjes voor twee dagen besteld. Voor het geval… liever spijt dat we gegaan zijn dan spijt dat we niet…

  32. Dick 3 januari 2017 om 16:10- Antwoorden

    Agenda van Eric Clapton is na 25 mei ook nog leeg . Of wat te denken van de Stones na de release van Blue and lonesome. Een blues optreden van hen zou een mooie stunt zijn van Derksen and friends

    • Marianne 8 januari 2017 om 23:24- Antwoorden

      Oei, nou noem je wel wat namen!!!

  33. Jan meijaard 3 januari 2017 om 16:50- Antwoorden

    Geweldig, doe jullie best

  34. Henk 4 januari 2017 om 19:38- Antwoorden

    Ha, ha Dick, ik had die gedachte ook al laten passeren. Derksen zijn vrienden schijnen dat concert in Havana ook mede mogelijk gemaakt te hebben. Derksen was er zelf ook. En toen hij bij DWDD on-Derksens enthousiast was over de nieuwe Stones, die hij neerzette als “de redding voor de blues”, ja toen dacht ik “het zal toch niet he?”. En dat het dan na de start van de kaartverkoop zo lang stil blijft omtrent de line-up dan voert dat de speculaties alleen maar op. Maar wat Wander zegt: Samantha Fish. Zij zette Grolloo al eens op een kille mistige 1e november dag op stelten samen met Laurence Jones. Als Fish het festival opent dan moet de rest van goeden huize komen om dat te overtreffen. En dat is niet overdreven.

  35. Dick 8 januari 2017 om 16:09- Antwoorden

    Geen risico genomen : kaarten + slaapplaats zijn geregeld . Laat me nu graag verrassen met een topact !!

  36. Marianne 8 januari 2017 om 23:22- Antwoorden

    Super. Tickets en campingplaats. Laat maar komen, zin an

  37. godelieve 9 januari 2017 om 11:17- Antwoorden

    volgens mij komen de stoness echt:) godelieve

  38. Karina 11 januari 2017 om 14:40- Antwoorden

    Ik brand van nieuwschierigheid wat de line up nu gaat worden. Maar een feest zal het zeker worden!!!!!!

  39. Harry Boon 12 januari 2017 om 16:03- Antwoorden

    Joe bonamassa is ook in de buurt!

  40. martin 13 januari 2017 om 14:00- Antwoorden

    ik schat in dat Guitar Shorty met begeleiding van Morblus uit Italie op de poster staan

  41. John 15 januari 2017 om 13:25- Antwoorden

    Een middag en avond met Nederlandse bluesbands lijkt mij ook wel “schier”

  42. Willem 15 januari 2017 om 13:57- Antwoorden

    Derksen inderdaad goede reclame gemaakt voor de Stones. Op fan site IORR wordt aangegeven dat de Stones in juni en juli waarschijnlijk in Europa met een tiental optredens gaan toeren. Willem

  43. Alice 17 januari 2017 om 09:25- Antwoorden

    Van de organisatie begreep ik dat eind deze week of begin volgende week bekend gemaakt wordt wat de line up gaat worden. Het wachten was nog op 1 bevestiging vertelden ze. We kunnen niet wachten!

  44. Dick 20 januari 2017 om 17:58- Antwoorden

    Nog steeds niets bekend …. ze laten ons wel in enorme spanning !!!

  45. Albert Beukema 20 januari 2017 om 18:22- Antwoorden

    Op de website staat dat het programma op 10 maart bekend wordt gemaakt.
    We moeten dus nog even geduld hebben.

  46. Dick 20 januari 2017 om 21:11- Antwoorden

    Beste Albert , over welke site heb je het ? Ik kan niets vinden.

  47. Dick 20 januari 2017 om 21:14- Antwoorden

    Albert . Ik zie idd nu iets staan over 10 maart
    Dan moeten we heeel veeel geduld hebben

  48. Albert Beukema 20 januari 2017 om 21:25- Antwoorden

    Sorry, ik bedoelde op hun Facebook pagina.

  49. Dick 21 januari 2017 om 09:41- Antwoorden

    Ook Johan bevestigde tijdens VI , dat de lineup pas half maart bekend wordt .dus…. nog even geduld blues liefhebbers…

  50. Adri Rosenboom 21 januari 2017 om 12:29- Antwoorden

    Ik zag Johan Derksen gister toevallig op tv waar hij vertelde dat hij half maart een persconferentie gaat geven. Dus nog even wachten.

  51. Henk 21 januari 2017 om 15:23- Antwoorden

    Een persconferentie nog wel. Al die geheimzinnigheid schept wel enorme verwachtingen. Ik las rond de Kerst op RTV Drenthe dat de Stones wel geprobeerd zijn, maar dat dat helaas echt even een brug te ver was. Maar wat is het dan dat er niet alvast een paar namen genoemd kunnen worden? Ik snap dat echt niet. Vorig jaar maakte hij ook alvast een paar namen bekend en een paar maanden later kwam daar de Tedeschi Trucks Band bij. Zo gaat dat bij elk festival. Hij meldde dat diezelfde Tedeschi Trucks Band zo weer geboekt kon worden, maar hij wil absoluut geen act die vorig jaar ook al optrad. Dat was hem te makkelijk.

  52. Bert Lek 21 januari 2017 om 15:53- Antwoorden

    “Geen Stones, onbetaalbaar.” zei Johan in de VI uitzending van gisterenavond. Wanneer alle contracten getekend zijn half maart komt hij naar buiten. Ik denk Buddy Guy, die is het vorig jaar in Peer en Rotterdam geweest. Zeker geen Bonamassa, die staat eind maart in Amsterdam.

  53. Albert Beukema 21 januari 2017 om 16:07- Antwoorden

    Walter Trout misschien? Sluit Ribs&Blues af begin juni. We zullen zien, geduld!

  54. Jan van Genderen 21 januari 2017 om 23:40- Antwoorden

    Zit ik vanavond gezellig met m’n vrouw naar de nieuwe c.d. van The Fabulous Thunderbirds te luisteren en hebben we het over Kim Wilson. Zie ik tot mijn verbazing op hun site dat ze op 10 juni in Grollo spelen! Top Johan!

  55. Jerry Neuteboom 23 januari 2017 om 12:48- Antwoorden

    Tip voor Johan: The Dynamite Blues Band.

    • Dick 25 januari 2017 om 14:20- Antwoorden

      Er komen alleen bands van buiten Nederland . Dus dynamite bluesband zal het niet gaan worden

  56. Wander 23 januari 2017 om 22:49- Antwoorden

    Samantha Fish dus niet, 10-06-17 Greeley, CO Greeley Blues Jam volgens haar site.

  57. J.Neuteboom 25 januari 2017 om 15:23- Antwoorden

    O.K.Dick,dan maar voor de volgende keer.
    Grtz.Jerret The Bluesmen.

  58. Alie 28 januari 2017 om 00:29- Antwoorden

    Sari Schorr ook een goede optie

    • Henk 28 januari 2017 om 10:11- Antwoorden

      Ik weet dat Derksen zeer gecharmeerd is van Quinn Sullivan die is ontdekt door Buddy Guy. Sullivan komt eind maart met een nieuw album. Hij treedt voorlopig alleen in Europa op in Notodden. Aangezien je met Buddy Guy niet nog 10 jaar kan wachten lijkt me dit wel een ideaal moment. We speculeren lekker verder. Leuk toch? En die Derksen lacht lekker in zijn vuistje. Zou ik ook doen.

      • Ben 29 januari 2017 om 14:47- Antwoorden

        Ik heb Quinn Sullivan vorig jaar gezien op het North Atlantic Bluesfestival, hij maakte er daar een echt feest van. Daar stond ook Ronnie Earl die met Diana Blue tegenwoordig een fantastische stem in de band heeft, zou ook een feestje zijn.

        • Dick 31 januari 2017 om 18:53- Antwoorden

          Eric Clapton kunnen we ook schrappen . Grolloo staat niet in zijn tourschedule

  59. Bert 30 januari 2017 om 13:30- Antwoorden

    Als John een vent is plaats hij Willie.

  60. Lieuwe van der Wal 4 februari 2017 om 17:31- Antwoorden

    Henrik Freischlader Trio ?

  61. Tom 4 februari 2017 om 18:35- Antwoorden

    15000 bezoekers lees ik hierboven ?! Vorig jaar toch 9000 en bericht was dat het er misschien 10 zouden worden. 15 lijkt me wel heeeeeel erg veel

  62. Wilco Jansen 7 februari 2017 om 21:23- Antwoorden

    Volgens mij gaan the Rides deze zomer toeren in Europa, zou te gek zijn als ze in Grolloo komen spelen!!!!!!!

  63. Dés♪rée 8 februari 2017 om 22:46- Antwoorden

    Maakt niet uit wat het programma gaat worden, het wordt ongetwijfeld een top festival. We hebben de kaarten en slaapplaatsen geregeld en laten ons verder graag verrassen!

  64. Bert 9 februari 2017 om 16:35- Antwoorden

    Laat je niet verassen. Mississippi Heat, Big Daddy Wilson en James Amstrong zijn zekerheden op de 27ste editie van An Evening With The Blues in LantarenVenster op zaterdag 25 maart 2017!
    Voor alle informatie kijk je op http://www.lantarenvenster.nl/36-5690-An_Evening_With_The_Blues_

  65. Reba 11 februari 2017 om 17:27- Antwoorden

    misschien is Dana Fuchs een optie

  66. Ad 15 februari 2017 om 12:10- Antwoorden

    Ian Siegal past heel goed op dit podium.

  67. John Koenen 15 februari 2017 om 18:23- Antwoorden

    Ik gok op John Fogerty van Creedence Clearwater,omdat hij in juni in Nederland is ??!!

  68. Marianne 15 februari 2017 om 18:31- Antwoorden

    John Mayer mag van mij ook wel komen !! Johan,heb je dat geregeld voor me? Want afgelopen week beide concerten van hem in 10 min. uitverkocht.

  69. Gert uut Valthermond 15 februari 2017 om 19:43- Antwoorden

    Hoop ook op Dana Fuchs. We wachten met spanning af. Popa Chubby voor wat powerblues misschien? Mocht Nederlandse inbreng toch doorgaan graag The Bintangs

  70. Jan Drost 15 februari 2017 om 21:06- Antwoorden

    Ik begrijp Line up. Half Maart. Wie heeft er nog een goede tip voor een overnachting

  71. Yvonne 15 februari 2017 om 23:10- Antwoorden

    Kaarten verkrijgbaar voor blues@grolloo maar geen line up?
    Kom op met dat programma ..!

  72. Jaap 19 februari 2017 om 16:29- Antwoorden

    Misschien is Paul Rodgers een optie. Lange tijd niet gezien in Nederland. Hij speelt eind mei een aantal keren in Engeland en doet alleen nummers van de Free. Heerlijk toch?

    • andré wittebroek 22 februari 2017 om 17:26- Antwoorden

      Gezien met Bad Company in London afgelopen oktober. Zo goed!!

  73. Bertjan Soetevent 20 februari 2017 om 07:16- Antwoorden

    Sue Foley is rond die tijd in de buurt………..

  74. Frans Heiligers 21 februari 2017 om 21:04- Antwoorden

    In het teken van het festival: revival is slechts een lang leven beschoren bij de presentatie van jong talent, zoals Laurence Jones en Quinn Sullivan, beide al op Curaçao op het BlueSeas festival gezien (de laatste idd in het gezelschap van Buddy Guy). Verder stond verleden jaar Walter Trout al als gast guitarist in de tent van Grolloo. Ik was er verleden jaar vanuit Curaçao al bij en dat herhaal ik dit jaar. Twee dagen onderduiken in de blues.

    • Dick 22 februari 2017 om 19:50- Antwoorden

      Dus.. ook geen Quinn Sullivan
      Grolloo staat (nog) niet bij z’n spring/summer tour

  75. Patricia 22 februari 2017 om 00:58- Antwoorden

    Vorige jaar een geweldige lineup ! Hoop dat Warren Haynes ( GOV’T MULE) komt. Mijn grootste idool , heb hem in 2014 in New york gezien samen met The Allman Brothers Band

  76. SLF 22 februari 2017 om 18:17- Antwoorden

    Nou, als het uberhaupt zin heeft… een tip voor de ‘bookers’: SONNY LANDRETH

  77. Patricia 22 februari 2017 om 21:39- Antwoorden

    Misschien nog een idee, Warren Haynes ( GOV’T MULE) dat zou geweldig zijn.

  78. Henk 23 februari 2017 om 07:35- Antwoorden

    Dat de site van Sullivan Grolloo nog niet heeft opgenomen in zijn programma, betekent natuurlijk niet dat het niet nog kan komen. Hij en Buddy Guy hebben de 9e en 10 juni nog geen afspraak staan in ieder geval. En Clapton ook nog altijd niet. Hij samen met Steve Winwood lijkt me wel een leuke Gov’t Mule heb ik ook wel eens aan zitten denken. Dat zou de boel mooi opschudden. Het lijstje topkandidaten wordt wel met de week kleiner. In ieder geval geen Samantha Fish, John Mayer, Gary Clark, Gregg Allman en Mike Zito. Die treden ergens anders op dat weekend. Wat mij betreft zetten ze Joanne Shaw Taylor en Ralph de Jongh er neer. Derksen kan wel negatief zijn over de Nederlandse bluesscene, maar bij Ralph de Jongh kan je dat moeilijk volhouden lijkt me. Die blaast de halve internationale elite zo van het podium met zijn live performance. Liever De Jongh dan Bonamassa. Veel liever zelfs. Kost je ook nog eens een miljoen minder.

  79. Franl 24 februari 2017 om 17:13- Antwoorden

    Nederlandse inbreng…….Barrelhouse?

  80. BluesBen 25 februari 2017 om 15:41- Antwoorden

    Heerlijk al dat gespeculeer over de line-up. Ik heb allang kaarten en zie wel wie daar gaan spelen. Ik vertrouw snor Derksen dat hij weer voor prima artiesten zorgt. Als hij dan ook weer twee dagen zon regelt komt het helemaal goed.

  81. Carin 1 maart 2017 om 19:47- Antwoorden

    Waar kan ik met een chevey bus dichtbij het festival overnachten?

    • Karina 8 maart 2017 om 17:13- Antwoorden

      Hallo Carin, Camping de Boerhaarshoeve vond ik vorig jaar geweldig

      • Carin 8 maart 2017 om 18:51- Antwoorden

        Hallo Karina. We gaan ons treffen op de bluescamping.

        • Karina 10 maart 2017 om 16:21- Antwoorden

          Hey Carin, GEZELLIG!!!!
          Zoek maar naar de TOUT TOUT en dan vindt je ons

  82. Roel 2 maart 2017 om 09:13- Antwoorden

    Even over de tent, Johan had het over 12000 plaatsen. Zelfde tent met een stuk erbij aan.

  83. Henkman 3 maart 2017 om 22:01- Antwoorden

    Kenny Wayne Shepherd Band speelt op 9 juni !! Ralph de Jongh zou er ook bij moeten zijn. John Fogerty zou mooi zijn.

  84. Jan 3 maart 2017 om 22:27- Antwoorden

    Als de Stones niet lukt dan mag Mick Jagger ook wel alleen komen, samen met The Red Devils.

    • Henkman 3 maart 2017 om 22:30- Antwoorden

      Zijn ook in Nederland dan, zou zomaar kunnen Jan

  85. BluesMagazine 5 maart 2017 om 12:02- Antwoorden

    Beste lezers, op vrijdag 10 maart wordt de gehele line up in één keer bekend gemaakt, dus graag nog even geduld! Houd onze website in de gaten!

  86. S. Peller 9 maart 2017 om 19:08- Antwoorden

    Rolling Stones is geen bluesband!

    Seasick Steve doet wel blues.

    • Dick 10 maart 2017 om 08:31- Antwoorden

      Roots van Rolling Stones is de Blues. En hun nieuwste album laat horen waarom !!

  87. Tjeerd 9 maart 2017 om 19:41- Antwoorden

    kan niet wachten tot morgen, ben erg benieuwd welke bands komen. De kaarten en het hotel zijn al geregeld.

  88. Blues Magazine 10 maart 2017 om 13:38- Antwoorden
  89. Bert 10 maart 2017 om 16:43- Antwoorden

    Qua namen was het vorig jaar beter. Nog ff de laatste naam afwachten.

  90. grand daddy 10 maart 2017 om 17:17- Antwoorden

    Wederom zeer teleurstellend te noemen. Kenny Wayne Shepherd is de grote trekker voor de vrijdag, maar de echte (donkere) Chicago Blues ontbreekt, Benieuwd wat de mensen er van vinden die al weken een kaartje in huis hadden.

  91. Bert 10 maart 2017 om 19:11- Antwoorden

    Grand daddy, daarvoor had je een kaart voor AEWTB in Rotterdam dienen te kopen op 25 maart a.s.
    Mississippi Heat, Big Daddy Wilson en James Amstrong op een avond.

  92. Klaas 10 maart 2017 om 19:51- Antwoorden

    Na het verklaren van Derksen te shoppen in het hoogste segment, had ik bij het bekend maken van de line up meer vuurwerk verwacht (Bijv. Bonamassa, Fogerty, Clapton). Er komt nog 1 naam bij begreep ik, een grote hoop ik, keep my fingers crossed.

  93. Albert 10 maart 2017 om 21:28- Antwoorden

    Wij missen de CHICAGO BLUES.

  94. ko 10 maart 2017 om 23:54- Antwoorden

    Ralph de Jongh zou hier niet misstaan. Jammer !!

  95. Hans S 12 maart 2017 om 11:36- Antwoorden

    Ben zeer tevreden over de zaterdag met als perfecte afsluiting Gov’t Mule !

  96. godelieve 13 maart 2017 om 18:35- Antwoorden

    namen vallen tegen. wij zijn zo lang in spanning gehouden. volgende keer koop ik op voorhand geen kaarten. de sfeer zal best goed zijn op het festival, maar ik had echt op een paar grote namen gerekend.

  97. Patricia 13 maart 2017 om 18:53- Antwoorden

    In ieder geval is GOV’T MULE de topper van het festival ! De andere bands zijn mij niet zo bekend .als er lekker de zon erbij is komt het zeker goed,

  98. Joop 13 maart 2017 om 20:57- Antwoorden

    Ben ook enigszins teleurgesteld,wat de namen betreft.
    Maar wat we vorig jaar voorgeschoteld kregen ,is ook( bijna) niet te overtreffen!
    Heb ook idd de kaarten al zeer vroeg gekocht,zonder te weten wie er allemaal zouden komen.
    Heb er toch alle vertrouwen in dat het weer een heerlijk Bluesfeest wordt,met daarnaast heerlijk eten,drinken,
    en een fantastisch publiek!!
    Veel plezier allemaal!

  99. Henk 14 maart 2017 om 10:52- Antwoorden

    Kijk niet alleen naar de namen, maar ook naar de fantastische muziek en sfeer die deze in de line-up vermelde bands zullen maken. In Amerika zij veel goede bands op dit gebied. Ik heb alle vertrouwen in een super festival !!

  100. Monique 23 maart 2017 om 17:50- Antwoorden

    Zin in!!! Vintage Trouble. Deze band zorgt voor een echt feestje. Alleen daarom al kaartjes gekocht.

  101. Henk 29 maart 2017 om 19:09- Antwoorden

    Iemand wist me te vertellen dat het The Royal Southern Brotherhood zou worden. Maar The Rival Sons zijn het dus geworden. Nooit van gehoord. Ik laat me verrassen.

    • Michael 7 juni 2017 om 10:59- Antwoorden

      Rival Sons!!
      Daar kom ik voor! Vette Blues rock in de sfeer van Led Zeppelin!

  102. Gerrit Stegeman 6 april 2017 om 17:16- Antwoorden

    Buddy makes Grolloo great again.

  103. Berry 12 april 2017 om 21:09- Antwoorden

    Buddy Guy Damn right, we have got the blues!!

  104. Ad 25 april 2017 om 11:08- Antwoorden

    Komt Buddy Guy wel? Grolloo komt nog steeds niet voor in zijn tourschema. Bovendien ligt de website van HIBF er momenteel uit.

  105. Henk 28 april 2017 om 20:31- Antwoorden

    Misschien had je het al gezien Ad, maar Buddy heeft het inmiddels ook op zijn site vermeld. Man is al 80 he, dan duurt het allemaal wat langer.

  106. Karina 3 juni 2017 om 10:37- Antwoorden

    Nog 6 nachtjes slapen en dan is het eindelijk zover. Ik heb er zo verschrikkelijk veel zin in!!!!

  107. Wout 3 juni 2017 om 18:07- Antwoorden

    Slechts 10 bands in 2 dagen. Daar ga ik dat hele eind niet voor rijden een beetje Blues festival programmeert minimaal 13 bands. En waar blijft Derksen nu met zijn AJ Plug ??

  108. Gerrit Stegeman 4 juni 2017 om 06:35- Antwoorden

    Een selectieve liefhebber?

  109. Henk 4 juni 2017 om 15:07- Antwoorden

    Eh Wout. Derksen had AJ Pug op 30 april in Grolloo, maar hij vroeg zich al af waar jij bleef. En waar is dat minimum van 13 op gebaseerd? Laat het minimum aantal bands je alsjeblieft niet van weerhouden te komen. Want ik ken geen bluesfestivals in Nederland waar zowel Buddy Guy als Kenny Wayne Shepherd op 1 dag op het zelfde podium staan. En het is meer dan alleen dan een festival. De sfeer is niet in woorden uit te drukken zo mooi als het vorig jaar was. Helaas kan ik zelf alleen op vrijdag. Ik sprong dan ook een gat in de lucht toen Buddy Guy, die ik al zo lang wil zien, op vrijdag komt. Ik heb trouwens wel kaarten voor de zaterdag. Iemand die ze voor een zacht prijsje wil overnemen meldt zich maar.

  110. Karina 7 juni 2017 om 15:27- Antwoorden

    Helaas hebben we in onze groep 2 afvallers, dus ik heb twee paspartout tickets in de aanbieding, toegang voor beide dagen dus. Ook nog twee toegangskaarten voor de Bluescamping de Boerhaarshoeve, 2 nachten, 2 x ontbijtbuffet, vervoer naar het festivalterrein en weer terug. Ik ben vorig jaar ook geweest op het festival en de camping en ga zelf ook dit jaar weer. Was iig een groot succes. Dus wie nog interesse heeft, graag een berichtje.

  111. Ad 12 juni 2017 om 09:04- Antwoorden

    Voor de tweede keer HIBF bezocht. Vond de vorige editie van beter niveau. Ik vind, dat bands als Rival Sons, Magpie Salute en Gov’t Mule niet op een bluesfestival thuishoren. Volgend jaar moet het bluesgehalte hoger zijn, anders haak ik af.

  112. Telgterboer 12 juni 2017 om 17:21- Antwoorden

    Mijn eerste bluesfestival als metalhead en het is mij uitstekend bevallen. Uiteenlopende bands, een geweldige sfeer, goed weer en publiek wat van mijn leeftijd was. Dus ik dreig in tegenstelling tot Ad wel terug te komen. Ga zo door, meneer Derksen en rest van de organisatie!!

  113. karina 12 juni 2017 om 20:25- Antwoorden

    zowel vorig jaar als afgelopen weekend genoten van een geweldige sfeer en heerlijke muziek. uiteraard vond ik het ene optreden beter dan het andere, maar dat is een kwestie van smaak. ik ben zeker volgend jaar weer van de partij.

  114. Ad 13 juni 2017 om 08:43- Antwoorden

    Derksen zegt, dat hij bewust kiest voor een gevarieerd programma. Om commerciële redenen. Mag, maar noem het dan geen “bluesfestival”. En het verhaal dat het moeilijk is een goede line-up samen te stellen, omdat artiesten denken dat Grolloo naast Bagdad ligt, is natuurlijk klets. Er zijn genoeg bluesartiesten op de wereld te vinden, die graag naar Grolloo komen. Dus voortaan geen metal o.i.d., maar gewone blues…..

  115. Frank 13 juni 2017 om 10:13- Antwoorden

    Zo zie je en merk je dat smaken verschillen. Ad jij noemt namen die niet op een bluesfestival thuis horen. Ik ben het daar (gedeeltelijk) niet mee eens. Ik vind dat de “showband” Vintage Trouble er niks te zoeken heeft en Gov’t Mule uitstekend past. Ik heb me kostelijk vermaakt en vond de ene act beter dan de ander maar zoals ik begon, smaken verschillen.

    • Ad 14 juni 2017 om 15:08- Antwoorden

      Inderdaad, smaken verschillen. Maar toch ben ik niet de enige, die er zo over denkt. Ik zie inmiddels op internet veel meer dezelfde commentaren langskomen. Het echte bluesgehalte viel gewoon tegen.

  116. Ton 15 juni 2017 om 01:05- Antwoorden

    Ik ben twee dagen geweest, vrijdag was te doen, maar zaterdag was ruk, geheel geen blues……Derksen draait op Rijnmond ook niet de muziek van zaterdag !!!

  117. Ruud 17 juni 2017 om 13:13- Antwoorden

    Helemaal met Ton eens! Ik kon jammergenoeg alleen op zaterdag: slechts 1 van de 5 bands was een bluesband. James Hunter was waarschijnlijk te stoned om gitaar te spelen, Vintage Trouble meer show dan muziek, andere bands wel goed, maar GEEN BLUES!
    De enige bluesband op zaterdag; The Fabulous Thunderbirds was gelukkig erg goed: zeldzame lange mondharmonica solo – grote klasse.