Artiest: Wolfpin featuring Marcel Scherpenzeel
Titel: Remember
Formaat: CD
Label: Sonic Rendezvouz
Release datum: februari 2009

wolfpin-remember

Marcel Scherpenzeel gaat al heel wat jaren mee in het circuit, en staat altijd garant voor onbetwiste Bluesrock wat mij betreft. Wat echter ook opvalt is dat ie nog al eens wisselt van bezettingen, en dan ook regelmatig als Sideman fungeert bij andere mensen. Effin de band waarmee Marcel speelt Wolfpin dus, is nu dan eindelijk een begrip met erkenning geworden, en min of meer vorm gegeven in de release van de nieuwe cd dus. Als ik luister naar dit album moet ik zeggen dat het wel een beetje anders klinkt dan andere dingen die hij deed, Het geluid is anders volgens mij. Op het Live album klinkt ie meer rockiger en hier echt Bluesrock van hoog formaat. Mensen als Hendrix, Gallagher, Stevie Ray, Jeff Healy krijgen hier gewoon een eerbetoon (en terecht trouwens), en onze vriend doet dat goed hoor, en in een prima driemans bezetting zoals de Experience dat ook deed.

Het gitaarspel is buitengemeen goed vind ik, en sommige songs zijn echt heel erg goed, terwijl andere blijven steken in OK voor mij, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Als we dan een aantal hoogtepunten er uit moeten pakken zijn dat: de Titelsong, Believe – een mooie ballade – Houndog Blues – prachtige slide er in – Stevie Ray achtig in Angles falling from The Sky -. De opener mag er trouwens ook zijn. Er staat ook een soortement van Hendrix nummer op, wat vergeleken bij de rest van de tracks een beetje onzichtbaar nummer blijft, maar wel de nodige ingrediënten heeft van onze Grootmeester Jimi (My All Time Hero). Ik moet wel zeggen dat ik wel eens betere eer betonen heb gehoord, en ook van Marcel trouwens, een OK song, maar niet meer dan dat. Al met al een cd om trots op te zijn, en thuis horend in een rijtje met Julian Sas, en dat weer uit ons eigen, landje- Het gaat goed vind ik.

Remember is precies wat de titel aan geeft, een eerbetoon vol herinneringen aan de invloeden van deze zeer begenadigde gitarist Marcel Scherpenzeel, en dat gaat nog veel meer moois brengen met dit prima Power-trio. Keep it Alive- and Rock It Away. Scherpenzeel kan weer een nieuw hoofstuk beginnen wat mij betreft en doet dat meteen erg raak – Hard Draaien is het devies.
(frank van engelen)

———-

Wolfpin is de nieuwe band van nederlander Marcel Scherpenzeel.
In de Nederlandse bluesrock scene geen onbekende. Ook zijn Rory Gallagher Tribute’s zijn een veelal geprogrammeerde optie. Zie zijn website: WWW.WOLFPIN.COM
Van Scherpenzeel zijn nieuwste aanwinst is wederom een lekkere bluesrock cd. Waarin o.a. Stevie Ray Vaungh, Rory Gallagher en Jimmy Hendrix in te herkennen zijn.
De opener All My Blues is een korte bluesrock song op daarna te vervolgen met de titelsong Remember. Vervolgens een Ode! aan de Southern rockband Lynyrd Skynyrd die overigens in mei zijn te bewonderen in Duitsland en helaas niet ons eigen land aandoen…
Believe is een lekkere slowblues song met veel ruimte voor de solo’s van Marcel die er uiteindelijk een stevig eind van maken. Mighty Cool laat een swingend funky/soul horen. Ook hier is er naast de swingende slaggitaar uiteraard alle ruimte voor de solo’s.
Song nummer 6 is wederom een ode. En wel aan de legendarische Jimmy Hendrix. Dat het nummer erg veel lijkt op The Wind Cry’s Mary is wel jammer en weinig origineel.
T-Rex wat helemaal instrumentaal is laat weer een funky/soul achtige song horen. De geweldige bas draagt zorg dat ook tijdens het gitaar werk en nummer blijft swingen.
Het Texas blues nummer Houndog Blues geeft te horen dat Van Scherpenzeel ook deze kant van de blues in zijn gitaar vingers heeft zittten. Als hoogte punt de slowblues in de song Angels Fallin From The Sky. Hier leeft Marcel zich geweldig uit en laat horen wat hij in huis heeft. Als bonus de laatste 3 nummers waarin je kan horen waarin de band WOLFPIN live tot in staat is. Al met al een aardig release. Luister en oordeel zelf.

01. All My Blues
02. Remember
03. Southern Man