Artiest: The Ann Kerstetter Band
Titel: Classics
Formaat: CD
Label: Green Valley Recording
Release datum: januari 2009

the-ann-kerstetter-band-classics

Ann Kerstetter is een zangeres die uit Pennsylvania afkomstig is, en denk ik als grote invloeden veel geluisterd heeft naar Jazz en Bluesmuziek, want dat vind je op haar debuutalbum met haar eigen band terug. Eeen zangeres met een heerlijke stem, die af en toe lekkere rauwe randjes heeft, swingt, en ook prachtig kan kermen naar mijn idee. De tracks op dit album laten een grote variatie in muziek zien, waar de band hun kuren prima kan laten zien, want dat kunnen ze. Prima gitaarpartijen en toetsen. De toetsen zijn soms qua riedels een beetje te voor mij, maar zeker ondersteunend en effectef in de nummers en ook de solo’s mogen er echt wel zijn.

De nummers laten een keur van stijlen over je heen komen en vele zijn ook al bekend: Boogie Woogie Blues- precies Boogie van het zuiverste water met jazzy invloeden, Somebody’s Gotta go- uitstekende slowblues met prima lead vocals- Louella, een heerlijk Jazzy-swinger- You Don’t miss Your Water- een gospel van formaat, met prima achtergrond vocalen- Dangerous Mood-weer een slow van formaat, waarin de gitarist weer kan excelleren, en dat ook regelmatig doet. Er staat ook een cover van de Beatles op, maar dat had voor mij niet echt gehoeven hoor, en ook God Bless The Child hoor ik liever van Billy.

Neemt niet weg , dat we hier wel met een zeer prettig schijfje van doen hebben, die menige Blueskenner zal laten genieten, ondanks dat er ook wat Jazzy tintjes aan zitten. Een zangeres met een bijzondere stem en volume en tembre, en dan dat piano riedeltje in Something On Your mind-weergaloos gewoon -take it away girl- te koop bij cd-baby.com
(frank van engelen)

01. Boogie Woogie Blues
02. Somebody’s Gotta Go