Foto Album Recensie: Ramblin Preachers- Sins & Virtues

Format: CD, Vinyl, Digital
Label: Toner records
Release: 29 maart 2024

Tekst: Aad Sneep

SINS & VIRTUES is het veelbelovende eind maart uitgebrachte debuutalbum van RAMBLIN’ PREACHERS

Deze in 2019 , uit het Britse Milton Keynes , afkomstige band werd opgericht door Ross Connor (Lead Vocals/Rhythm guitar) en James Ives (Lead Guitar). In de loop der tijd completeerden Craig Howe (Bass/Background Vocals) en Richard Baker (Drums/Background Vocals/Percussion) de band. Op dit album kregen ze hulp van Oli Brown (Additional Guitar/Backing Vocal) en Nick Burns (Organ/Percussion) en de producers zijn Wayne Proctor en Nick Burns.

De cd omvat 9 korte rocksongs met duidelijke invloeden van Southern Rock en Blues. De teksten gaan vooral over het echte leven zoals werk , liefde , wanhoop en jaloezie. Met 32 minuten is het echter aan de korte kant.

SEPARATE WAYS is de opener en maakt meteen duidelijk wat je kunt verwachten en doet me denken aan Robert Jon & The Wreck namelijk een krachtig lekkere gitaarsolo , prima vocalen en een band die er plezier in heeft. KEEP ON en JEALOUSY (klinkt richting de Red Hot Chili Peppers) verlopen volgens hetzelfde stramien maar blijven boeien zeker ook door de gitaarsolo. De meer dan uitstekende ballad JESTER is het hoogtepunt van dit album en zou ik graag eens live willen horen. KEEP DOING YOU opent met een strakke riff en heeft een vleugje Southern rock die zich met elke band in dit genre kan meten. Zo dendert dit uitstekende debuut door en komt ten einde met het heerlijke groovy nummer CANDLES.

Als je van ongecompliceerde stevige muziek houd met prima zang , top gitaarwerk en lekkere bas en drum is dit een album dat je gewoon moet aanschaffen. Hoe vaker je het album beluistert des te beter het wordt. Deze band heeft volop potentie om door te groeien en ik ben dan ook zeer nieuwsgierig naar hun tweede cd.

Ramblin' Preachers - Keep Doing You [Official Video]

Tracklist :
1. Separate ways (4.03)