Concert Nieuws : JOE BONAMASSA NAAR HEINEKEN MUSIC HALL – 22 maart 2013

Na zijn optreden op het North Sea Jazz Festival afgelopen weekend kondigt Joe Bonamassa zijn terugkeer naar Nederland aan. Op vrijdag 22 maart geeft de Amerikaanse bluesgitarist een concert in de Heineken Music Hall, Amsterdam. De kaartverkoop voor het concert van Joe Bonamassa start aanstaande donderdag 12 juli om 10.00 uur.

JOE BONAMASSA

Joe Bonamassa staat bekend als één van s’werelds grootste gitaarhelden. Hij was pas vier jaar oud toen hij gefascineerd raakte door het gitaargeluid van Stevie Ray Vaughan, en op zijn twaalfde verzorgde hij al het voorprogramma van B.B.King. Vanaf dat moment heeft de energieke muzikant de schijnwerpers nooit verlaten.

De laatste jaren maakte Bonamassa onderdeel uit van de all star-rockband Black Country Communion, met onder meer Glenn Hughes. Ook maakte hij in 2011 een album met zangeres Beth Hart. In mei van dit jaar verscheen Bonamassa’s dertiende studioalbum Driving Towards The Daylight. Bonamassa weet hiermee de blues naar het grote publiek te brengen. Het album bereikt de Top 2 van de UK charts en doet het ook goed in de Nederlandse hitlijsten.

AN EVENING WITH JOE BONAMASSA
Vrijdag 22 maart 2013
Heineken Music Hall – Amsterdam

Entree: €44/€49/€79 (excl. servicekosten)
Aanvang: 20.00 uur

De kaartverkoop voor het concert van Joe Bonamassa start aanstaande donderdag om 10.00 uur via: http://www.livenation.nl/, http://www.ticketmaster.nl/ en 0900 – 300 1250 (45 cpm).



40 Reacties

  1. Slechts 85 euro[inclusief] voor JB, indien je een goede plek wilt. Dat valt best wel mee. Pfff

    • echt belachelijk duur.

    • Asociaal!! Daar krijg IK nou de Blues van. Klein begonnen die JB en Grootheidswaanzin! Ja er zijn idolaten die het nog gaan betalen ook. Ja om o.m. zijn overdreven arsenaal aan gitaren te betalen etc?! Pfff Krijg steeds meer een vooroordeel over de muzikant.Ik pas.

    • Ok best wel prijzig,maar de echte liefhebber kan zo wel een kaartje kopen.

    • En voor een mercedes betaal je ook meer dan voor een fiat

    • Maar ik begrijp je,Julian Sas is ook top maar vind ik zwaar ondergewardeerd en voor hem betaal je 15 euro,ik ga ook liever 5x naar Julian Sas voor die centen dan 1x naarJ.B

    • maar de één kan een mercedes veroorloven en de ander niet.

    • Mercedes bij Blues? Enfin het is wat de "gek" er voor uitgeeft. Maar persoonlijk vind ik dat die doorslaat met zo'n prijs te vragen Mr "Joe Bonamannia":-) . En er zijn vast ook ÉCHTE liefhebbers die het NIET kunnen betalen. Ben het in die zin mbt Julian Sas ook eens met Jack Schalk. Snap ook niet dat JB zijn Nederlandse Fans wat meer respecteert door niet zo'n prijs voor een ticket te vragen (hij schijnt hier doorgebroken te zijn toch?), Uhm echt Amerkikaans in die zin. Ik vind zo'n gedrag jammer. Muziek prima maar dit. Dat blijft mijn mening.Eeen dagje NSJF maar dat met meerdere (Top)artiesten kost ook rond de de 80 euro.Daarkan ik dan nog inkomen.. Enfin zal zoals veel artiesten te weinig cd verkopen en moet het met name van zijn Concerten en merchandising hebben denk ik?

    • ik heb 55 eoro betaald, meer dan zat

  2. Het is inderdaad erg duur, in deze tijd kan niet iedereen dat meer betalen. Maar een beetje genuanceerder kan het misschien wel William, elke artiest is klein begonnen, en als ze groot zijn geworden wordt de prijs nou eenmaal hoger. Maar op het North Sea Jazz moest je 35 euro bijbetalen voor een concert van Lenny Kravitz en 15 euro voor Joe. En dat maakt de artiest niet uit, nee de organisatoren doen dat. En een ontzettend goede artiest als Hugh Laurie hadden ze niet als plus concert. Het verschil tussen een Kravitz en een Bonamassa is zo verschillend, dat zou in prijs niet moeten verschillen.
    Vraag je je toch af of de organisatoren altijd wel weten wat ze in huis hebben. Als je op een podium als HMH komt of een Ahoy of de O2 in Londen dan schieten de prijzen omhoog. Maar ook voor mij is het de vraag of ik er naar toe ga. Hoe graag ik Joe ook live wil zien spelen. Ik kies tegenwoordig ook alleen maar de kleinere podia. Mega goede artiesten, werken keihard, (Joe ook trouwens gezien het mega aanbod van albums e.d) meestal ondergewaardeerd zoals Jack zegt, maar financieel laagdrempelig om naar toe te gaan. Ik heb hoge ticket prijzen alleen nog maar over voor Eric Clapton.

  3. Het is inderdaad erg duur, in deze tijd kan niet iedereen dat meer betalen. Maar een beetje genuanceerder kan het misschien wel William, elke artiest is klein begonnen, en als ze groot zijn geworden wordt de prijs nou eenmaal hoger. Maar op het North Sea Jazz moest je 35 euro bijbetalen voor een concert van Lenny Kravitz en 15 euro voor Joe. En dat maakt de artiest niet uit, nee de organisatoren doen dat. En een ontzettend goede artiest als Hugh Laurie hadden ze niet als plus concert. Het verschil tussen een Kravitz en een Bonamassa is zo verschillend, dat zou in prijs niet moeten verschillen.
    Vraag je je toch af of de organisatoren altijd wel weten wat ze in huis hebben. Als je op een podium als HMH komt of een Ahoy of de O2 in Londen dan schieten de prijzen omhoog. Maar ook voor mij is het de vraag of ik er naar toe ga. Hoe graag ik Joe ook live wil zien spelen. Ik kies tegenwoordig ook alleen maar de kleinere podia. Mega goede artiesten, werken keihard, (Joe ook trouwens gezien het mega aanbod van albums e.d) meestal ondergewaardeerd zoals Jack zegt, maar financieel laagdrempelig om naar toe te gaan. Ik heb hoge ticket prijzen alleen nog maar over voor Eric Clapton.

  4. @ Hananja zie mijn “laatste” reactie bij facebook reacties(bekijk 4 andere berichten) Vond 2011 van Joe Bonamannia al prijzig

    • Decided after a soulful concert of Joe at the Grugahalle this year that I won’t follow any longer to huge, overpriced and soulless venues. Hard decision. 

  5. @ Hananja zie mijn “laatste” reactie bij facebook reacties(in ‘bekijk 4 andere berichten’) Vond 2011 van Joe “Bonamannia” :-) al prijzig. Yep de kleinere podia .. ben het daar met je eens .. ;-) En de ticket prijs Lenny Kravitz versus Joe Bonamassa vergelijken … uhh daar begin ik maar niet aan.Maar naar o.m.het enthousiasme te oordelen van het publiek….dan snap ik de organisatoren van NJSF toch wel een beetje.. En .. Eric Clapton sjah..

  6. De verschillende prijzen suggereren dat het om vaste plaatsen gaat op van die rotstoeltjes. Dan had ik hem liever in de Carré gezien. Zulke stoeltjes hadden ze laatst ook bij Joe in de Grugahalle: geen sikkepitje sfeer. (Wel een goed concert en goede sound overigens!)
    Lekker met zijn allen staan in de HMH is dan weer wél leuk, vind ik (maar daar heb ik nog nooit verschillende prijzen voor gezien).

  7. De verschillende prijzen suggereren dat het om vaste plaatsen gaat op van die rotstoeltjes. Dan had ik hem liever in de Carré gezien. Zulke stoeltjes hadden ze laatst ook bij Joe in de Grugahalle: geen sikkepitje sfeer. (Wel een goed concert en goede sound overigens!)
    Lekker met zijn allen staan in de HMH is dan weer wél leuk, vind ik (maar daar heb ik nog nooit verschillende prijzen voor gezien).

  8. Sag mal, mag der ,, HEINI,, die Deutschen nicht???? Überall gibt er Konzerte bis zum umfallen….aber Deutschland??? Nothing!!! Soll der doch bleiben wo der Pfeffer wächst! Es gibt hier in Deutschland die geilsten Festivals!!

  9. Decided after a soulful concert of Joe at the Grugahalle this year that I won’t follow any longer to huge, overpriced and soulless venues. Hard decision. 

  10. Hopelijk komt hij ook naar Belgie in 2013.

  11. Beste mensen MOJO bepaalt de prijzen niet de band, de band krijgt het echt niet hoor,

    • Dat klopt andre

      • Bepaalt MOJO de prijs niet a.d.h.v. de bandgage??

        • Mojo berekend de prijs aan de hand van de totale productie kosten.
          Bandgage is daar slechts een onderdeel van, en uiteraard moet er ook nog winst gemaakt worden. Als Mojo dit niet (meer) zou doen, zouden er vele grote artiesten ons landje links laten liggen.Neemt niet weg dat ik vind dat Joe middels deze dure producties veel en echte fans links laat liggen. Ik mis die JB zwetend op een festival, kleinere betere clubs in een jeans met versleten t-shirt en zijn ballen blauw speelt om ook de sceptische bezoeker te overtuigen van zijn kwaliteiten. 

  12. Beste mensen MOJO bepaalt de prijzen niet de band, de band krijgt het echt niet hoor,

    • Dat klopt andre

      • Bepaalt MOJO de prijs niet a.d.h.v. de bandgage??

        • Mojo berekend de prijs aan de hand van de totale productie kosten.
          Bandgage is daar slechts een onderdeel van, en uiteraard moet er ook nog winst gemaakt worden. Als Mojo dit niet (meer) zou doen, zouden er vele grote artiesten ons landje links laten liggen.Neemt niet weg dat ik vind dat Joe middels deze dure producties veel en echte fans links laat liggen. Ik mis die JB zwetend op een festival, kleinere betere clubs in een jeans met versleten t-shirt en zijn ballen blauw speelt om ook de sceptische bezoeker te overtuigen van zijn kwaliteiten. 

  13. Artiest is Slaaf van Mojo? aha Verliezen van Bospop  etc o.m. hiermee compenseren dus  over de ruggen van de Fans en artiest?… Fijn dat ik dat weet… :-)…

  14. Artiest is Slaaf van Mojo? aha Verliezen van Bospop  etc o.m. hiermee compenseren dus  over de ruggen van de Fans en artiest?… Fijn dat ik dat weet… :-)…

  15. Enfin gezien de diverse reacties blijft mijn conclusie: JB laat veel en echte fans links liggen.Een optreden in ook een kleine echte Blues club  riching zijn Nederlandse Fans tegen normale prijzen (als waardering voor zijn ontdekking door Nederland toch?) Zou op zijn plaats zijn. En kom niet met het argument dat Mojo de prijs alleen bepaalt. Zijn management bepaalt zijn gage lijkt mij en als hij een echte A artiest is kan die ook zeggen:” Dit is het maximum van je aan mijn Nederlandse fans kan/mag  vragen.. de rest verdien ik wel bij met bijv. mij 4 a 5 albums per jaar etc.”. :-)

  16. Enfin gezien de diverse reacties blijft mijn conclusie: Yep JB laat veel en echte fans links liggen.Een optreden in ook een kleine echte Blues club  riching zijn Nederlandse Fans tegen normale prijzen (als waardering voor zijn ontdekking door Nederland toch?) Zou op zijn plaats zijn. En kom niet met het argument dat Mojo de prijs alleen bepaalt. Zijn management bepaalt zijn gage lijkt mij en als hij een echte A artiest is kan die ook zeggen:” Dit is het maximum wat je aan mijn Nederlandse fans kan/mag  vragen!.. de rest verdien ik wel bij met bijv. mij 4 a 5 albums per jaar etc.”. :-)

  17. Ik denk de mensen eerst goed moeten lezen, voordat ze reageren.
    Alleen premium seats (rij 1-4) kosten 79.00 Euro. De rest 44.00-49.00 Euro.
    Dus dat valt best mee.
    De prijs wordt bepaalt door het management en door niemand anders.
    Mojo krijgt als eerste de kans om hem te boeken voor een x show(s) in Nederland.
    Zo niet dan wordt een derden benaderd, die het risico wilt nemen.
    Vervolgens komt daar de productiekosten van Mojo bovenop. Dat zijn o.a. huur HMH, backline, security, hotel, catering, transportkosten vliegveld v.v. en reclame. Dan blijft er nog een stukje winst om er op te zetten.

  18. Ik denk de mensen eerst goed moeten lezen, voordat ze reageren.
    Alleen premium seats (rij 1-4) kosten 79.00 Euro. De rest 44.00-49.00 Euro.
    Dus dat valt best mee.
    De prijs wordt bepaalt door het management en door niemand anders.
    Mojo krijgt als eerste de kans om hem te boeken voor een x show(s) in Nederland.
    Zo niet dan wordt een derden benaderd, die het risico wilt nemen.
    Vervolgens komt daar de productiekosten van Mojo bovenop. Dat zijn o.a. huur HMH, backline, security, hotel, catering, transportkosten vliegveld v.v. en reclame. Dan blijft er nog een stukje winst om er op te zetten.

  19. Ik blijf  thuis want ik blijf de wat kleinere podia prefereren.
    Tja, over de prijs van de kaarten valt  te twisten (die discussie ga ik maar niet aan), wat ik wel weet dat Bonamassa zijn fans sowieso op kosten jaagd. De ene cd is net koud in de winkel of de volgende dvd/blue-ray staat al weer op uitkomen.
    Gr Stan  
    Ps overigens zijn de prijzen van het optreden excl “service” kosten

  20. Ik blijf  thuis want ik blijf de wat kleinere podia prefereren.
    Tja, over de prijs van de kaarten valt  te twisten (die discussie ga ik maar niet aan), wat ik wel weet dat Bonamassa zijn fans sowieso op kosten jaagd. De ene cd is net koud in de winkel of de volgende dvd/blue-ray staat al weer op uitkomen.
    Gr Stan  
    Ps overigens zijn de prijzen van het optreden excl “service” kosten

  21. Wat een gezeur allemaal zeg. Ja, de prijs is hoog…wil/kun je het niet betalen dan ga je dus niet. Er is zeker wat te zeggen voor kleinere zalen, die prefereer ik ook, voor de sfeer en ook voor de prijzen. Maar zo af en toe een wat grotere artiest met een wat hogere prijs, vooruit dan maar. In dit geval dus Joe Bonamassa. En ik ga zeker niet zo’n 75 euro kaart halen, 50 euro vind ik echt de max voor een concertkaartje. Al zou onze lieve heer (de pannekoek) op komen treden betaal ik er nog niet meer voor. Vorig jaar kwam Rush optreden en als ik me niet vergis kostte een kaartje iets van 80 of 90 euro. Nu zijn vrienden en ik echt grote liefhebbers van Rush, maar we hebben het dit keer toch echt overgeslagen, gewoon een keuze, al kunnen we het ieder prima betalen, maar we wilden dit niet betalen.
    Je weet gewoon dat je met de wat grotere artiesten en zalen de hoofdprijs gaat betalen.

    De hele discussie over op kosten jagen snap ik sowieso ook niet, want niemand verplicht je om alles te kopen wat er uit komt, daar ben je nog altijd zelf bij. Wel hulde als je nog wat koopt en niet als rasechte Hollander maar raak kopieert (maar dat gedrag is natuurlijk allang niet meer als Hollands te bestempelen maar een globaal soort wangedrag).

  22. Wat een gezeur allemaal zeg. Ja, de prijs is hoog…wil/kun je het niet betalen dan ga je dus niet. Er is zeker wat te zeggen voor kleinere zalen, die prefereer ik ook, voor de sfeer en ook voor de prijzen. Maar zo af en toe een wat grotere artiest met een wat hogere prijs, vooruit dan maar. In dit geval dus Joe Bonamassa. En ik ga zeker niet zo’n 75 euro kaart halen, 50 euro vind ik echt de max voor een concertkaartje. Al zou onze lieve heer (de pannekoek) op komen treden betaal ik er nog niet meer voor. Vorig jaar kwam Rush optreden en als ik me niet vergis kostte een kaartje iets van 80 of 90 euro. Nu zijn vrienden en ik echt grote liefhebbers van Rush, maar we hebben het dit keer toch echt overgeslagen, gewoon een keuze, al kunnen we het ieder prima betalen, maar we wilden dit niet betalen.
    Je weet gewoon dat je met de wat grotere artiesten en zalen de hoofdprijs gaat betalen.

    De hele discussie over op kosten jagen snap ik sowieso ook niet, want niemand verplicht je om alles te kopen wat er uit komt, daar ben je nog altijd zelf bij. Wel hulde als je nog wat koopt en niet als rasechte Hollander maar raak kopieert (maar dat gedrag is natuurlijk allang niet meer als Hollands te bestempelen maar een globaal soort wangedrag).

  23. Ik heb gewoon een kaartje voor €50 gekocht, zit daarvoor graag in het midden op het balkon!
    Valt nog mee de prijs eerlijk gezegd,,,voor de G3 betaal je het ook….
    En ach er valt voor alles wat te zeggen..William heeft  wel goede punten vindt ik.Maar toch blijft JB een topper. Iemand moet toch die kar trekken! Een Joe Bonamassa die een wat breder publiek aanspreekt opent ook de deuren voor nog meer bluesartiesten: God Bless Ryan MCgarvey etc..en dat is goed voor de blues opzich. Het motto is toch altijd en blijft voor mij: “keep the blues alive”. Ik ben zelf sceptisch vaak (geweest), maar iemand zijn succes gunnen mag ook hoor.
    Nederland is gewoon een duur land voor een artiest, heb zondag genoten van een topconcert van de cult in Milaan,,,kaartje kostte mij 28.50. Voor de melkweg zie ik ze al voorbij komen voor 60€..ik kan mij vergissen, maar das toch een grootverschil :-)

  24. Ik heb gewoon een kaartje voor €50 gekocht, zit daarvoor graag in het midden op het balkon!
    Valt nog mee de prijs eerlijk gezegd,,,voor de G3 betaal je het ook….
    En ach er valt voor alles wat te zeggen..William heeft  wel goede punten vindt ik.Maar toch blijft JB een topper. Iemand moet toch die kar trekken! Een Joe Bonamassa die een wat breder publiek aanspreekt opent ook de deuren voor nog meer bluesartiesten: God Bless Ryan MCgarvey etc..en dat is goed voor de blues opzich. Het motto is toch altijd en blijft voor mij: “keep the blues alive”. Ik ben zelf sceptisch vaak (geweest), maar iemand zijn succes gunnen mag ook hoor.
    Nederland is gewoon een duur land voor een artiest, heb zondag genoten van een topconcert van de cult in Milaan,,,kaartje kostte mij 28.50. Voor de melkweg zie ik ze al voorbij komen voor 60€..ik kan mij vergissen, maar das toch een grootverschil :-)

  25. Aanrader..!!!!

Geef een reactie